Yol kazası mağdurlarına yardım amacıyla Hat 149 seçenek 2’nin kullanımı beş kat arttı

Arjantin, Haziran 2020’den bu yana, bugün dünyada örnek teşkil eden bir trafik kazaları yardım hizmetine sahip: Hat 149 seçenek 2, Ulusal Karayolu Güvenliği Ajansı’nın (ANSV) trafik mağdurları ve ailelerine yönelik bir yardım ağı.

Yardım günün 24 saati ücretsizdir ve psikolojik, ekonomik ve hukuki yardımlar arasında değişmektedir ve kuruluşundan bu yana kullanımı beş katına çıkmıştır.

Resmi rakamlara göre 2020 yılında yönetilen ilk 189 çağrıdan Kasım ayında 890 kişi alındı 2023 yılında ise büyüme yüzde 470 oldu. Tarihsel olarak yılın en çok trafik kazalarının yaşandığı zamanlardan biri olan Aralık ayı hâlâ hesaplanmayı bekliyor.

Mart 2021 (109 yardım yapıldı), Ağustos 2023 (102) ve Ekim 2023 (103) gibi rekor aylarda vaka çözümüyle birlikte, Hat 149 seçenek 2’nin kullanımındaki büyüme eğrisi büyümeye devam ediyor.

“Kurbanlar ve aileleri bu dört yıllık yönetimin kalbiydi. Ciddi bir kazanın sonuçlarını hafifletmek için her gün çalışan bu Yardım Ağını bu nedenle oluşturduk. Psikologdan, acıyla baş etmeye, proteze, cenaze masraflarından, duruşmada destek ve aile transferlerine kadar bu araç her zaman somut çözümler sağladı. ANSV’nin genel müdürü Pablo Martínez Carignano, “Birleşmiş Milletler’in karayolu güvenliğine ilişkin On Yıllık Planı’nın gerektirdiği şekilde yaygın olması gerekmesine rağmen, dünyanın hiçbir yerinde böyle bir hizmet yok” dedi.

Ağ tamamen ücretsizdir ve ülke çapında 24 saat çalışıyorAralık ayı sonuna kadar yaklaşık 1000 kişinin 2023 yılında ANSV’den bir tür yardım almış olacağı tahmin ediliyor.

Acı Anneleri Sivil Derneği’nin kurucu ortağı ve Uluslararası Trafik Mağdurları Derneği üyesi Viviam Perrone, hizmetin başlangıcını hatırlattı. “Faaliyete geçtiğinde mağdur ve mağdur ailelerine yönelik yardım numarası 0-800’dü. Hatırlanması çok zor olduğu için işe yaramayacağını söyledik ve bu yönetim numarayı 149 olarak değiştirdi, bu da işleri kolaylaştırmakla kalmadı, bugün aynı zamanda mağdurlar için de rehberimiz oldu, çünkü sadece olduğu zaman değil. ihtiyaç var” dedi.

Ve şunu ekledi: “Bir trafik kazası meydana geldiğinde genellikle nereye gitmeniz gerektiğini, kiminle konuşmanız gerektiğini bilemezsiniz. Daha sonra 149 2. seçeneği arayarak, bu kadar hassas ve acılı anlarda mağdurlara ve mağdur ailelerine rehberlik edebilecek avukatlar ve psikologlar var.”

Ağ, acil durum sonrası durumda etkinleştirilir ve mağdurların iletişim kurmak için bir zaman sınırı yoktur. Bu anlamda, Kasım ayında gelen çağrıların yüzde 50’si içinde bulunulan ayda meydana gelen kazalar, yüzde 33’ü son yıl içinde meydana gelen kazalar ve geri kalan yüzde 17’si ise bir yıldan daha uzun bir süre önce meydana gelen vakalar için yapıldı.

Hizmet nasıl çalışır?

Hat 149, seçenek 2 ile iletişim kuran kişilere, bir yol olayının ardından ortaya çıkan farklı ihtiyaçları karşılamak isteyen arayanlara yardımcı olmak üzere eğitilmiş profesyoneller yardımcı olur. İlk müdahale telefonla yapılır ancak durum bunu gerektiriyorsa, örneğin mağdurun psikolojik ve/veya fiziksel rehabilitasyon tedavisine ihtiyacı varsa veya tıbbi ve/veya aile nakli gerekiyorsa, yardım şahsen devam eder.

Ağ tarafından sağlanan başlıca hizmetler şunlardır:

Psikolojik yardım: anında telefon desteği ve yüz yüze psikolojik tedavi.

Hukuki yardım: anında telefonla tavsiye ve şahsen müdahale için yönlendirme.

Sosyal hizmetlere ilişkin tavsiyeler: sosyal yardımların alınmasına ilişkin bilgiler.

Tıbbi yardım ve rehabilitasyonun koordinasyonu: hastaneye kaldırma, rehabilitasyon, protez onayları vb. ücretsiz.

Mali yardım: Etkilenen kişi evin geçimini sağlayan kişi olduğunda aile grubuna yardım.

Ücretsiz transferler ve konaklama: Aile üyeleri ve onların ilgili konaklama yerleri de dahil olmak üzere ulusal sigorta kapsamındaki tıbbi transfer. Ağ, gerekirse tabutların nakledilmesinde de ailelere yardımcı oluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir