Yılın ilk fiyat listeleri neyi gösteriyor ve 0 km ne kadar arttı?

Genellikle yılın ilk ayı olan satış seviyelerinin düşük olduğu bir Ocak ayının ardından otomobil markaları ilk fiyat listelerini yayınlamaya başlıyorlar Hükümet lüks vergisi olarak bilinen yeni vergi asgari tutarlarını açıkladıktan sonra.

Bu, belirli değerlere göre iki oran uygulayan bir vergidir: Biri %20, diğeri %30. Ancak diğer vergilerden önce yapıldığı için satış fiyatına etkisi sırasıyla %25 ve %53’tür.

Bu vergi On yıl önce Axel Kicillof tarafından enstrümantalize edilmişti.Cristina Fernández de Kirchner Hükümeti’nin Ekonomi Bakanı olduğu dönemde, daha acımasız ve orijinal bir planla: %35’lik vergi içeren ilk ölçek, nihai değerin %50’sinden etkileniyordu ve ikinci ölçek, nihai değerin %50’sinden etkileniyordu. yüzde 100 fiyat artışını temsil etti.

Mauricio Macri Hükümeti ile önemli bir değişiklik oldu: birinci ve ikinci ölçeğin yüzdeleri değiştirildi, bu oranlar sırasıyla %10 ve %20 oldu ve nihai fiyat üzerinde %11 ve %25’lik etkiler oluştu. Daha sonra Alberto Fernández oranları tekrar artırarak mevcut yüzdelerde bıraktı.

Her durumda, bu verginin yaptığı şey fiyatlarda çarpıklık yaratmak ve hayali fiyat listeleri oluşturmaktı. Enflasyon ve fiyatların hızlanması, aynı hızda ayarlanan asgari vergi güncellemesiyle çarpıştı.

En popülerlere ulaşan bir vergi

Böylece sözde “milli sanayiyi savunmak” amacıyla oluşturulan vergi sona erdi. ülkede üretilen modellere ve en düşük aralıklara düşmek Pazardan. Kurtarılanlar yalnızca pikaplar ve ticari araçlardı.

Çöküş 2023’ün sonu ve bu yılın başında meydana geldi. Aralık ayı için, ilk terazinin asgari vergilendirilebilir tutarının perakende fiyatı 14,7 milyon pesodan fazla olan modeller tarafından ödenmesi gerekiyordu.

En popülerlerinden biri olan Peugeot 208’in neredeyse tüm versiyonları aynı (hayali) fiyata sahipti.

Böylece, ülkede en çok satan iki yerli otomobil olan Fiat Cronos ve Peugeot 208’in iç vergi kapsamına giren ve liste fiyatlarını neredeyse 20 milyon pesoya çıkaran versiyonları ortaya çıktı.

Ancak artışlar Aralık ayındaki devalüasyonu tam olarak yansıtmadı. Bu nedenle lüks vergisinin değişmemesi nedeniyle Ocak ayında hiç gelmeyen bir artış daha bekleniyordu. Bunlar yapılsaydı 0 km’nin tamamı o verginin kapsamına girecekti.

Javier Milei Hükümeti’nin vergiyi kaldıracağına dair ilk söylentilerin ardından, geçen hafta güçlü bir artışla vergilendirilebilir minimum tutarlara ilişkin bir güncelleme yayınlandı.

Böylece şimdiye kadar liste fiyatı 14,7 milyon pesodan fazla olan modellere uygulanan ilk ölçek artık 28 milyon pesodan. %20 oranı korunuyor.

Yılın ilk ayında satışlarda keskin bir düşüş yaşandı.

Aynı şey ikinci ölçek için de geçerli. Şimdiye kadar liste fiyatı 32 milyon Peso’nun üzerinde olan modellere ulaşıyordu ve artık vergiye tabi minimum değer bu oldu 61 milyon pesoya gidiyor. Ve %30 oranı korunuyor.

Yeni fiyatlar

Bu değişikliklerle ve zaten kaybedilen Ocak ayıyla birlikte markalar, fiyat listelerini ağırlıklı olarak alt aralıklardaki artışlarla yayınlamaya başlıyor. Mesele şu ki, vergiye girmenin eşiğinde kalan tek modeller onlardı.

Birçok şirket resmi değerlerini doğrudan Şubat ayı listesiyle açıklamayı tercih ediyor. Aşağıda, daha önce yayınlamış olan şirketlerin bir incelemesi ve bazı modellerinin en son referanslarla karşılaştırmalı fiyatları yer almaktadır (çoğu durumda bunlar, iç vergiyi ödemekten kaçınmak için “kurgusal değerlerdir”).

Citroen

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 16.800.600$

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 17.808.600$

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 19.233.300$

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 17.238.700$

Eski fiyat 19.867.900$ / Yeni fiyat 21.014.100$

Eski fiyat 23.406.700$ / Yeni fiyat 23.766.800$

Fiat’ın

Eski fiyat 14.582.000$ / Yeni fiyat 18.081.700$

Cronos Drive 1.3 GSE CVT Paketi Plus

Eski fiyat 14.582.000$ / Yeni fiyat 18.500.000$

Eski fiyat 19.551.500$ / Yeni fiyat 22.100.000$

Cronos Precision 1.3 GSE CVT

Eski fiyat 21.042.900$ / Yeni fiyat 23.800.000$

Eski fiyat 14.582.000$ / Yeni fiyat 17.790.000$

Eski fiyat 24.336.700$ / Yeni fiyat 26.000.000$

Eski fiyat 25.124.800$ / Yeni fiyat 27.000.000$

Jeep

Eski fiyat 26.402.400$ / Yeni fiyat 28.57.500$

Renegade Boylamı T270 AT6

Eski fiyat 31.863.000$ / Yeni fiyat 38.000.000$

Renegade Trailhwak T270 4×4

Eski fiyat 31.863.000$ / Yeni fiyat 39.830.000$

Eski fiyat 31.863.000$ / Yeni fiyat 39.830.000$

Pusula Boylam Artı T270

Eski fiyat 31.863.000$ / Yeni fiyat 39.990.000$

Pusula Trailhwak TD350 4×4

Eski fiyat 56.474.000$ / Yeni fiyat 53.700.000$

peugeot

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 15.814.100$

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 17.411.300$

Eski fiyat 118.159.500$ / Yeni fiyat 20.897.400$

Eski fiyat 19.699.900$ / Yeni fiyat 22.503.600$

Patagonya Ortağı 1.6 benzin

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 18.521.000$

Patagonya Ortağı 1.6 HDi

Eski fiyat 14.246.900$ / Yeni fiyat 19.233.300$

Nissan

Eski fiyat 14.250.000$ / Yeni fiyat 16.000.000$

Eski fiyat 14.250.000$ / Yeni fiyat 20.000.000$

Eski fiyat 31.090.000$ / Yeni fiyat 26.000.000$

Eski fiyat 14.250.000$ / Yeni fiyat 18.000.000$

Eski fiyat 1.250.000$ / Yeni fiyat 22.000.000$

Eski fiyat 31.090.000$ / Yeni fiyat 34.000.000$

toyota

Eski fiyat 10.631.000$ / Yeni fiyat 12.927.000$

Etios XLS Paketi MT 4 Kapı

Eski fiyat 12.935.000$ / Yeni fiyat 15.729.000$

5 Kapılı Etios XLS Paketi

Eski fiyat 13.317.000$ / Yeni fiyat 16.193.000$

Eski fiyat 12.661.000$ / Yeni fiyat 15.0790.000$

Yaris XLS Paketi CVT 4 Kapı

Eski fiyat 14.532.000$ / Yeni fiyat 17.802.000$

Eski fiyat 14.662.000$ / Yeni fiyat 18.325.000$

Eski fiyat 24.955.000$ / Yeni fiyat 24.642.000$

volkswagen

Eski fiyat 14.180.300$ / Yeni fiyat 17.016.400$

Eski fiyat 14.414.300$ / Yeni fiyat 18.640.900$

Eski fiyat 14.753.000$ / Yeni fiyat 21.138.850$

Eski fiyat 14.753.000$ / Yeni fiyat 18.854.550$

T-Cross Comfortline 200 TSI AT

Eski fiyat 28.409.700$ / Yeni fiyat 24.165.750$

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir