Yeni teraziler nasıl ve fiyatlar ne olacak?

Javier Milei Hükümeti tarafından yapılan değişiklikler araba satışlarına uygulanan iç vergi “Lüks vergisi” olarak da bilinir.

Lüks vergisi olarak da bilinen iç vergide çokça duyurulan değişikliği beklerken markaların yeni fiyat listeleri yayınlamaması ve bu nedenle bayilere araba faturalandırmaması sektörün beklediği bir önlemdi.

Son haftalarda gerçekleştirilen tek operasyonlar şunlara karşılık geliyor: pikaplar ve ticari araçlar bu vergi kapsamına girmediği için. Sonuç, hafta başında %38 civarında olan Ocak patentlerinde düşüş oldu.

Bu, 10 yıl önce, Axel Kicillof’un dönemin cumhurbaşkanı Cristina Fernández de Kirchner’in Ekonomi Bakanı olduğu dönemde “ulusal sanayiyi koruma” önlemi olarak ortaya çıkan bir vergidir.

Vergi uygulamasının sonucu her zaman Farklı pazar segmentlerinde fiyat bozulması ve rekabetçi olmayan satış değerlerine sahip olduklarından, özellikle ithal olarak gelen birçok modelin tedarikinde düşüş yaşandı.

Ocak ayındaki 0 ​​km satışları geçen yıla göre yüzde 38 oranında düşmüştü.

Bozulmanın geri kalanı enflasyondan ve her vergi kategorisi için vergi asgari tutarlarının güncellenmesindeki sürekli gecikmeden kaynaklandı. 0 km’den yükseliş hızlandıkça daha fazla orta ve düşük sınıf modeller lüks vergisini ödemeye başladı.

Bu aynı zamanda, vergi ödemekten kaçınmak için bir modelin tüm serisinin farklı motor ve ekipman seviyelerine sahip olması ve aynı liste fiyatına sahip olması gibi olağandışı durumlar da yarattı. En azından resmi olarak, çünkü daha sonra bayilikte, genellikle uygulanan verginin maliyetine eşit olan bir ek ücret uygulandı.

Ta ki 2023 yılı sonu ve bu yılın başı çöküşüne ulaşana kadar. Aralık ayı için ilk terazinin asgari vergi tutarının, bu modellere sahip modeller tarafından ödenmesi gerekiyordu. 14,7 milyon pesodan daha az bir kamu fiyatı.

Peugeot 208 serisi, vergiden kaçınmak için tüm versiyonlarını aynı fiyata (liste) sahip olmaya başladı.

Böylece, ülkede en çok satan iki yerli otomobil olan Fiat Cronos ve Peugeot 208’in iç vergi kapsamına giren ve liste fiyatlarını neredeyse 20 milyon pesoya çıkaran versiyonları ortaya çıktı.

Yeni teraziler nasıl?

Her ne kadar yıl sonunda verginin düşürüleceğine dair bazı söylentiler olsa da gerçek şu ki Hükümet şu anda her ölçek için vergi asgari tutarlarında güçlü bir güncelleme yapıyor.

Böylece bugüne kadar liste fiyatı 14,7 milyon pesodan fazla olan modellere uygulanan ilk ölçek, Bugünden itibaren 28 milyon pesodan başlayacak.

Oran değiştirilmedi; diğer vergiler hariç %20 olarak hesaplanmaya devam edecek, yani nihai fiyat üzerindeki etki %25 olacak.

İç vergilerdeki değişikliğin nasıl etkileneceğini görmek için yeni fiyat listelerini beklememiz gerekecek.

Aynı şey ikinci ölçek için de geçerli. Şimdiye kadar liste fiyatı 32 milyon pesonun üzerinde olan modellere ulaştı ve şimdi de Bu vergilendirilebilir minimum miktar 61 milyon pesoya çıkıyor.

Önceki durumda olduğu gibi, oran değişmedi; ikinci ölçek için bu oran %35 olmaya devam edecek ve perakende değeri üzerinde %53’lük nihai bir etki yaratacaktır.

Fiyatlar ne olacak

Birçok insanın sorduğu soru şu Bu değişikliklerle birlikte fiyatlar düşecekse. Mantık, vergilendirilebilir minimum limitler arttıkça, yani vergi kapsamında olan ve otomatik olması gereken araba sayısının azaldığını gösterir. Ancak durum çok daha karmaşıktır.

Vergi Ocak 2014’te ilk kez uygulandığında plan muazzamdı. Nihai değerin %50’sini etkileyen %35’lik vergi içeren ilk ölçek ve fiyatta %100’lük bir artışı temsil eden %50’lik ikinci ölçek.

Mauricio Macri Hükümeti ile önemli bir değişiklik oldu: birinci ve ikinci ölçeğin yüzdeleri değiştirildi, bu oranlar sırasıyla %10 ve %20 oldu ve nihai fiyat üzerinde %11 ve %25’lik etkiler oluştu.

Ancak ilk sonuç ideal değildi. Piyasadaki en pahalı modellerin fiyatları keskin bir düşüş yaşarken, o dönemde sunulan en ucuz modeller fiyat artışı yaşadılar: Sektörde “çatıyı kaldırdılar” dediler.

Alberto Fernández Hükümeti ile birlikte plan yeniden daha da zorlaştı ve şu anda da aynı şekilde devam ediyor: ilk ölçek %20 (nihai değer üzerinde %25’i etkiliyor) ve ikinci ölçek %30 (fiyatı listede %53 artırıyor).

Sektörden bir kaynak, “Araba fiyatları düşmeyecek” dedi Zurna. “Devalüasyonun etkisi yüzde 140’ın üzerindeydi ve aktarılabilecek artış yüzde 50 ya da 60’tı” diye gerekçelendirdi.

Orta ve yüksek aralıkta verginin etkisini geride bırakmanın resmi satış değerinde düşüşe yol açacağı durumlar mutlaka olacaktır. Ancak son haftalarda fiyat güncellemesi yapılmayan alt sınıfların tavanları yeniden kalkacak ve eskisinden daha pahalı olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir