yeni hareketliliğin nokta nokta mitleri ve gerçekleri

elektromobilite ile somut bir büyüme yaşıyor Piyasadaki alternatiflerin sayısı artıyor. Ve anahtar olan yalnızca sürdürülebilirlik ve çevrenin korunmasından yana olan verimli bir döngü değildir; the elektrikli arabalar Bunlar aynı zamanda şüphelere cevap verildiğinde ortaya çıkan iletken bir evrimin parçasıdırlar. efsaneler çürütüldü bu yol boyunca görünebilir.

Otomotiv sektörünün geleceği elektrikte. Yeni platformların geliştirilmesi, eklenti matrisinde tasarlandı çünkü yanmalı motorlar için halihazırda bir son kullanma tarihi belirleyen düzenlemeler mevcut. Avrupa Birliği, henüz sona ermemiş büyük bir mücadeleyle, 2035 yılında petrol yakıtıyla çalışan araçların satışına izin verilmeyeceğini açıkladı. Amerika Birleşik Devletleri’nde ve aynı yıl için New York ve Kaliforniya zaten sonunu görüyor.

Elektromobilitenin büyümesi aşamalar halinde gerçekleşir; Hibrit motorlarla başladı, yüzde 100 elektriklilerle devam ediyor. Bu çerçevede bu pazarda bir artış görüldü: Arjantin Cumhuriyeti Otomotiv Bayileri Birliği’nin (Acara) son kayıtlarına göre, 2023’ün ilk yarısında elektrikli modellerin patentlenmesinde yüzde 32’lik bir artış yaşandı. .

Renault Kwid E-Tech %100 Elektrikli.

Elektrikli otomobillerin ticarileştirilmesinde, Renault Arjantin’de bir öncü: Kangoo’nun %100 elektrikli versiyonu, Mart 2018’de piyasaya sürülmesinden bu yana neredeyse altı yıldır piyasada. Ve daha fazla yeni özelliğin gelmesini bekliyor.

Elektrikli otomobilin çalışma prensibi karmaşık değildir. Çekiş akülerinde depolanan elektrik enerjisiyle çalışan bir motorla donatılmıştır. Bu elektrik enerjisi çarka akım olarak iletilir ve burada dönme yoluyla mekanik enerjiye dönüştürülür. Gürültü üretmez veya gaz salmazİçten yanmalı termal itici gazlarla karşılaştırıldığında iki belirgin fark.

Piller hayati parçalardır. Bunlar, daha sonra aracı hareket ettirmek için kullanılacak enerjiyi depolamak üzere birlikte çalışan, seri bağlı hücre gruplarından oluşur. Lityum-İyon olanlar yüksek verimlilik sağlar, bakım ihtiyacını ortadan kaldırır ve atıkların daha iyi geri dönüştürülmesini sağlar. Ancak kükürt, kobalt ve grafen gibi başka elementler de kullanılıyor.

Elektrikli arabalar: efsaneler ve gerçekler

1 – Elektrikli arabaların kullanımı daha kolaydır

Elektrikli arabalarda değişiklik yoktur, dolayısıyla otomatik bir araç hissi verir ve bu nedenle sürüş sırasında daha dost canlısıdır. Ayrıca %100 elektrikli modellerde sıfırdan itibaren maksimum tork sağlayacak bir sistem bulunuyor ve elektrik motoru, tekerlekleri doğrudan tahrik edebilecek gücü sunuyor.

2 – Elektrik motorları termik motorlar kadar veya daha fazla güce sahiptir

VEsessizce yürüyorumBir elektrik motorunun neredeyse algılanamayacak kadar büyük bir kısmı üretebilir. daha az baharatlı olduklarına dair yanlış his. Aksine bir motorun elektrikli olması, geliştirebileceği güce veya hıza gölge düşürmez. Aslında, içten yanmalı motorlarda olduğu gibi torkun kademeli olarak değil, anında iletilmesi gibi büyük bir avantaj sunarlar. Dahası: Dünyanın en güçlü hiper arabaları elektriklidir ve bazıları şimdiden 2.000 beygir gücü eşiğini aşmıştır.

Renault E-Teknoloji

3 – Elektrikli araçta neden tüketim ekonomisinden bahsediyoruz?

Elektrikli araba kullanmanın maliyeti Tüketimi ve şarjı için kullanılan elektrik enerjisinin değerlerine bağlı olacaktır. Ancak eşit kullanımla, Yanmalı bir araç, elektrikli bir araca göre yaklaşık üç kat daha fazla enerji tüketir.. Bunun nedeni, pil enerjisinin %90’ının harekete dönüştüğü elektrik motorunun verimliliğidir.

4 – Genel bakım daha ucuzdur

O elektrikli araç daha az bakım maliyeti yaratır çünkü daha az sarf malzemesi bileşeni var. Ayrıca hem aküye hem de motora müdahale gerektirmez. Evet, bakım veya değiştirme gerektiren bazı ortak unsurlar vardır: kabin filtresi, 12V akü, soğutma sıvıları ve fren hidroliği.

5 – Çevreye daha iyi koruma: piller geri dönüştürülebilir

Renault E-Teknoloji

Piller tamir edilebilir elektrikli araçlarda kullanılmaya devam ediliyor. Ancak mevcut kullanım için artık geri kazanılamaz hale geldiklerinde, güneş panellerinden enerji depolama kaynakları gibi ikincil bir amaç için kullanılabilirler. Daha sonra geri dönüşüm sağlanacak.

6 – Şehirdeki şarj altyapısı önemlidir ancak zorunluluk değildir

Kentsel kullanım için kamusal alanlarda şarj edilmesi gerekmeyebilir, evde şarj cihazınız olduğu sürece. Yarı halka açık veya halka açık şarj cihazları esas olarak orta veya uzun mesafeli yolculuklar için kullanışlıdır. Bu durumlarda, yol boyunca mevcut şarj noktalarını bilerek yolculuğunuzu önceden planlamanız her zaman tavsiye edilir.

7 – Yağmur veya su baskını durumunda elektrikli arabalar kullanılabilir

Başka bir efsane: normal olarak kullanılabilirTıpkı içten yanmalı araçlarda olduğu gibi, motorun ve akünün çalışmasını hiçbir şekilde etkilemeyecektir. Kullanıcı kılavuzuna göre su baskını durumlarında su, lastiğin alt kenarının üst kısmından daha fazla ulaşmamalıdır.

8 – Elektrik kesildi; Elektrikli otomobil de aynı şekilde kullanılabilir mi?

Şarjın bitmesi kullanıcıların en büyük endişelerinden biridir. Bu yüzden her zaman Gidilecek rotaların planlanması ve mevcut özerkliğin değerlendirilmesi gerekiyor.

Renault E-Teknoloji

9 – Neden içten yanmalı arabalardan daha pahalılar?

Elektrikli araçları daha pahalı hale getiren bir fiyat farkı hâlâ mevcut ancak son zamanlarda ekonomik anlamda bir gelişme yaşandı. Elektrikli araçlar daha ekonomik hale geliyor ve bu zaten Çoğu durumda içten yanmalı araçların fiyatlarına eşit oluyorlar.

10 – Elektrikli otomobilin motoruna temas edildiğinde elektrik çarpma riski var mıdır?

Markanın elektrikli araçları söz konusu olduğunda Renault, elektrik çarpması riskini ortadan kaldıran bir koruma cihazıyla donatılmıştır. Bir sorun tespit edilirse çekiş aküsünün güç beslemesi derhal kesilir.

Elektrikli otomobillerle ilgili haberler geliyor

Kangoo ile %100 elektrikli araçların yolunu çizen Renault, daha fazla yeni özellik sunarak yoluna devam ediyor E-Tech adı altında elektrikli ürün gamında: %100 elektrikli Kangoo E-Tech’in evrimine ek olarak, %100 elektrikli Kwid E-Tech ve %100 elektrikli Mégane E-Tech de eklenecek.

Giriş aralığı için, Renault Kwid E-Tech yüzde 100 elektrikli Ağırlığı bir tondan (977 kilo) daha hafif olan, evdeki duvar tipi şarj ünitesinden şarj edilebilen veya kamusal ve yarı kamusal alanlarda hızlı şarjla şarj edilebilen ve şehir içi kullanımda 298 kilometre menzile sahip bir otomobil. Motoru, 0’dan 50 km/saat hıza 4,1 saniyede çıkmasını sağlıyor.

Renault Kangoo E-Tech %100 Elektrikli.

O Mégane E-Tech %100 elektrikli CMF-EV elektrikli platformu üzerinde geliştirilmiştir. 220 HP motora ve 300 Nm torka sahiptir. Otonomisi 450 km’dir ve bataryaya sekiz dakikada 100 kilometre yol kat etmenizi sağlayan hızlı şarj cihazına sahiptir. Çevreye katkısı yalnızca elektrifikasyonla sınırlı değil: Yaşam döngüsünün sonunda aracın %95’i geri dönüştürülebilir.

Kangoo E-Tech %100 elektrikli Verimli 120 HP motor ve WLTP döngüsünde 300 kilometreye kadar otonomi ile donatılmıştır. Bu model, kendi segmentinde benzersiz birçok teknoloji ve konfor unsuru sunacak. Böylece yük kapasitesi 4,9m³ ve 800 kiloya kadar ulaşmaktadır.

Yüzde 100 Elektrikli Renault Mégane E-Tech, 450 kilometre menzile sahip.

Yakında Arjantin’e gelecek olan yüzde 100 elektrikli Renault E-Tech serisi de geliyor özerkliği korumak için somut bir yanıt verinelektrikçileri her zaman derinden ilgilendiren bir konudur. Örneğin, Eco Moduyla sürüş yaparken %10’a kadar özerklik kazanabilirsiniz: Maksimum hız sınırlıdır, daha az hızlı hızlanma oluşur ve ısıtma veya iklimlendirme performansı düşer.

Isı Pompası ile %5 ila %10 arası kazanç elde edersiniz. Gibi? Bu cihaz kışın ısıtma, yazın ise serinlik sağlar. Tersinir klima prensibine göre çalışır ancak iki kat daha az enerji tüketir. Isıtma, aracın ön kısmında geri kazanılan kalorileri yolcu bölmesine sağlar. Tam tersi, klima da kalorileri kabinden alıp dışarıya atıyor.

%100 Elektrikli Renault Mégane E-Tech’in iç mekanı.

En iyi akü bakımı için, Renault modellerinde Akü Yönetim Sistemi (BMS) bulunuyor. Her zaman maksimum özerklik sunmak için çalışmayı koruma kapasitesine sahiptir. Aküyü mevcut şarj seviyesine, dış sıcaklığa ve durumuna göre düzenler. Kullanımla birlikte pilin yıllık çalışma durumunun %2’sinden daha azını kaybedebileceği dikkate alınmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir