Ünlü bir soyadı ve aile mesleği olan elektrikçi nasıl gidiyor?

İki aydan biraz daha uzun bir süre önce, Zurna Oval markanın ilk yüzde 100 elektrikli seri üretim modeli olan Ford Mustang Mach-E’yi ön izleme olarak kullandı. Ortada şirket, bu crossover’ın yerel pazarda satışına başladığını duyurdu.

Şimdi, adını taşıyan otomobilin vertigosunu, bir aile aracının yaşanabilirliğini ve pratikliğini, tarz ve konseptleri aşan bir crossover figürü ile deneyimi birleştiren, ülkemize gelen versiyonunun birebir aynısını kullanıyoruz. süper teknolojik bir model kullanıyor.

Ford’un Mustang adını verme kararı ilk seri üretim elektrikli biraz tartışma yarattı. Birincisi, birçok kişi bu tür simgesel modellerde elektrifikasyonu anlamakta hala zorluk çekiyor. İkincisi, bu Mustang’in figüründe spor modelden şeyler var ama kaslı bir araba değil.

Ancak elektromobilitedeki ilerlemenin bu noktada kaçınılmaz göründüğü ve bu yeni modelin dünyanın en çok satan spor otomobilinin akülü versiyonu olmadığı anlaşılınca bu tartışma da kapanmış olacak.

Ford, aerodinamiği iyileştirmek için kapıları açmak için kollar koymadı, bunun yerine sütunlara yarı gizli düğmeler koymayı tercih etti.

Mustang Mach-E, coupe’nin belirgin estetik ayrıntılarını özgün bir biçimde yorumluyor. beş kapılı gövde Daha çok günlük kullanım için ve tipik konfor özellikleriyle tasarlandı aile aracı.

Ön ve arka lambaların şekilleri, ızgarayı simüle eden plakanın çizimi ve üzerinde dörtnala koşan meşhur tay bizi mutlaka Mustang’e taşıyan unsurlardır.

İki dünyanın en iyisi

Bu şaşmaz özellikler, şehvetli ama sonuçta şehvetli orantılara sahip, çok iyi hazırlanmış bir siluette yer alıyor. İyi bir sonuç Coupe ile SUV’un karışımıilkinin soyuna öncelik vermek.

Güçlü bir teknoloji yüküne sahip geniş ve temiz iç mekan. Beş yetişkin için yeterli alan var ve sürüş pozisyonu çok rahat.

Bazen gözden kaçabilen ama stile çok şey katan iki detay var. Bir tarafta onların dev 20” tekerlekler (çok orijinal bir lastik tasarımıyla) bu da ona göz korkutucu bir duruş kazandırıyor.

Ve diğer taraftan, kolların yokluğu Temiz ve sürekli bir taraf veren dış kapıların. Kapıları dışarıdan açmak için her kapının direklerinde küçük yarı gizli düğmeler bulunmaktadır.

Ancak bu çarpıcı, yeni ve çekici siluet, bir Mustang Mach1’in yarattığı hayranlık düzeyine ulaşmıyor. Ama aynı zamanda Ford’un Arjantin’de sunabileceği en yüksek güç ve tork seviyelerini ve mükemmel dinamik performansı da gizliyor.

Kontrol paneli, yalnızca yeterli bilginin bulunduğu küçük bir ekrandır.

Oval markanın Arjantin’de sattığı Mustang Mach-E versiyonu şu anda ürettiği en güçlü ve sportif versiyon. Bu konuyla ilgili GT Performansıiki motorlu bir canavar (her aksta bir tane var, bu da ona dört tekerlekten çekiş sağlıyor) 487 beygir gücü ve 860 Nm tork.

Bu değerlerle 0’dan 100 km/saat hıza çıkabiliyorsunuz. 3,7 saniye. Yani, elektrik motorlarının anlık tork avantajı sayesinde Mustang Mach1’den yarım saniye daha hızlıdır. Maksimum hız 200 km/saat ile sınırlı çünkü yüksek hızlarda pil çok çabuk bitiyor.

Pil takımının 91 kWh kapasitesi vardır ve bu da onaylı bir özerklik beyan etmesine olanak tanır. 541 kilometre. Bu homologasyon koşullarının günlük bazda taklit edilmesi imkansızdır, bu da ürün yelpazesini 480 kilometreBu, akülü bir araba için çok yüksek bir rakam. Bu performans, elektrikli otomobil kullanıcıları arasında çok yaygın olan gücün bitmesi endişesini bir nebze olsun ortadan kaldırıyor.

Modelin ülkemizde satın alınmasında, 7 kW gücünde, %20’den %80’e kadar şarj imkanı sağlayan “wallbox” tipi şarj cihazı da yer alıyor. 8 saatin biraz altında.

Bizim durumumuzda 50 kW’lık şarj cihazıyla (aslında 46 kW’ta çalışıyordu) şarj etme deneyimi yaşadık. 43 dakika: Sonuç olarak 200 km özerklik kazanıldı.

Ön koltukların iyi desteği.

Clarín’in bu modelle ilk teması daha az güçlü bir versiyonla oldu. Orada keyifli ve konforlu, çevik ve dinamik bir sürüş fark ettik, ancak bu bir spor otomobilin performansıyla aynı değildi. Üstelik bu kadar hızlı bir aracın, direksiyon veya fren pedalının sağladığı neredeyse sıfır dokunuşla sürücüye bu kadar az şey iletmesi bize biraz tuhaf geldi ama elektrikli otomobiller arasında bu bir norm.

Bu GT Performance versiyonuyla hikaye çok farklı. Sadece sunduğu muazzam güç ve tork seviyeleri nedeniyle değil, aynı zamanda spor ayarlaması. Açıkçası süspansiyon çok daha sert ve seçilen lastikler sportif performansı işaret ediyor.

Direksiyon ve frenler hala o sportif hissi vermiyor ancak hisler değişiyor. Mach-E birçok yönden bir spor araba gibi davranıyor. Hızlanmasını bir kenara bırakırsak çekiş kapasitesi, viraj alma hızı ve devasa frenleme gücü dikkat çekiyor.

Ve artık onun hızlanmasını artık görmezden gelemeyiz. Teknik bilgilerde 0’dan 100 km/saat hıza 3,7 saniyede çıktığı okunuyor. Aslına bakılırsa bu, neredeyse bir Ferrari Roma’nın (620 HP) yapması gereken şey.

Merkezi ekran 15,5 inçtir ve oldukça kalitelidir.

Ama o deneyimi yaşamak çok farklı. Geldiğini görmüyorsun. Ayağınızı gaz pedalına bastığınızda başınızı koltuk başlığından ayıramayacağınızı beklemezsiniz. Şu bir gıdıklama Vücudunuzun her yerine yayılıyor. Derin bir nefes almanız ve hızlanma hızı karşısında şaşkın ve şok olmuş gözlerinizi açmalısınız. Yüzündeki gülümsemeyi silemediğini ve bunu tekrar tekrar yapmak istediğini.

Ama en tuhaf şey bunu yaptığınız ortamdır. Çünkü o bir süper teknolojik iç mekan, dikey yerleşimli 15,5 inç ekrana sahip. Bu ekranın kalitesi kesinlikle evinizin kalitesinden üstündür.

Bu ortam aynı zamanda beş yetişkinin konaklamasına uygun, ferah ve konforlu bir alan sağlar. Sürüş pozisyonu mükemmel bir destek sunuyor, aynı zamanda muazzam rahatlık. Yani bu, oturma odasındaki kanepeden saatte 0’dan 100 km/saat hıza çıkmaya benziyor.

Ülkenin şarj altyapısı açısından henüz sahip olmadığı fiyat ve erişilebilirlik nedeniyle Ford Mustang Mach-E şimdilik pazarımızda az sayıda kişinin kullanabileceği bir araç olacak. Ancak bu, yalnızca genel olarak mobilitenin değil, aynı zamanda markanın neler sunabileceğini öğrenmenin de geleceğe açılan kapısıdır.

Fiyat

Mustang Mach-E GT Performansı: 118.750.000$

Veri Sayfası

Uzunluk: 4.743 mm
Genişlik: 1.930 mm
Yükseklik: 1.613 mm
Dingil mesafesi: 2.984 mm
Ağırlık: 2.281 kilo
Gövde: 402 dm3
Ön bagaj: 139 dm3
Elektrik Motorları, her şaftta bir adet
Güç: 487 HP
Tork: 860 Nm
Çekiş: İntegral
Pil: 91 kWh
Özerklik: 541 km
0-100 km/sa hızlanma: 3,7 saniye
Maksimum hız: 200 km/saat

teçhizat

ABS frenler ve denge kontrolü
Sürücü için ön, yan, perde ve diz hava yastıkları (9)
Otonom acil durum freni
uyarlanabilir hız sabitleyici
Şerit merkezleme sistemi
Çapraz trafik uyarısı
kör nokta radarı
Kaçınma manevrası asistanı
360° görüş kamerası
OTA yazılım güncellemesi
15,5” dokunmatik ekran

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir