Tesla elektrikli arabaları Arjantin’e ulaşabilir mi?

Gelecek dönem başkanının seçilmesi ilk kez değil. Javier MIlei, ve eksantrik Elon Musk, CEO’su Tesla’nın, sosyal ağlarda bir tür alışverişleri var. Ancak sonuncusu, ikisi arasında daha büyük bir yakınlaşmayı gösteriyor.

Teala’nın kurucusu ve sahibi Güney Afrika asıllı işadamı

Milei’nin seçim zaferinden saatler sonra “Arjantin’in refaha hazırlandığını” öngören Musk, La Libertad Avanza lideri ile Jorge Asis arasındaki röportajın bir kısmını paylaştı.

“Sosyal adalet adaletsizdir. Sosyal adaletten daha adaletsiz bir şey yoktur. Liberalizmin en büyük başarısı kanun önünde eşitliğe ulaşmış olmasıdır. Haber meselesine, gelirin yeniden dağıtımına odaklandığınızda, ne olduğunuzu görürsünüz. Milei o videoda, “Başarılıları elinden almak ve sandalyedeki kişinin isteklerine göre kaprisli bir şekilde dağıtmak için Devletin baskıcı aygıtını kullanıyor” dedi.

Birkaç dakika içinde, gelecek dönem başkanı göz kırpışına sosyal ağları aracılığıyla yanıt verdi: “Konuşmamız lazım Elon.”.

İkilinin bu flörtü bize Tesla şirketinin yerel pazara gelişinin yakın olduğunu düşündürebilir. Ancak bu ihtimalin ne kadar yakın olduğunu görmek için elektrikli otomobil markası olgusunu anlamalısınız.

Tesla fenomeni

Araç üreten ve satan diğer firmalardan ilk büyük fark, Tesla’nın endüstrinin yaşadığı dönüşümü gerçekleştirmesine gerek yokmenzil elektrifikasyonu, otomasyon ve bağlantı açısından tarihinin en derin ve en büyüğü.

Tesla, elektrikli otomobil üreterek doğduğu için yalnızca elektrikli otomobil satıyor ve yarı otonom sürüş sistemleri açısından en ileri teknolojiye sahip.

Ama şunu da belirtmek gerekir ki Tesla neredeyse her şeyi otomotiv endüstrisinin kullanım kılavuzunun gerektirdiğinden farklı yapıyor..​ Kullanıcılar kullandıkça gelişen sistemleri piyasaya sürmekten, bayilerin müdahalesi olmadan ürünlerini çok geleneksel olmayan bir şekilde satmaya kadar.

Austin, Teksas’taki Tesla Model Y birimleri. Fotoğraf: AFP

İşin sırrı muhtemelen Kaliforniyalı şirketin bir otomobil markası değil, ürünleri arasında araçları da sunan bir teknoloji şirketi olmasında yatıyor.​

Tesla, ilk yıllarda yaşadığı devasa kayıplar nedeniyle milyonlarca dolarlık kayıp anlamına gelse de elektrikli araçların sürekli olarak pazarlanabileceğini gösteren ilk kişi oldu.

Bu arabaların diğerlerine göre teknik üstünlüğe sahip olduğu kanıtlandı. 2012 yılında elektrikli otomobillere büyük yatırım yapan Renault ve Nissan gibi şirketler yaklaşık 200 kilometre menzile sahip modeller sunduğunda, Tesla, Model S’nin 480 kilometre menzilli versiyonlarının tam pil şarjı olduğunu beyan etmişti.

Tesla Model 3, markanın dünyadaki en ekonomik arabası.

Bu teknolojik son teknoloji markanın ürünlerini arzu edilen yere koymak. Önce Amerika Birleşik Devletleri’nde, sonra da satıldığı dünyanın geri kalanında.

Testa’ya sahip olmak “havalı”. Bu moda.

Ve bu trend, Mart 2016’da Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en küçük ve en ekonomik otomobil olan Model 3’ün son versiyonunun gösterilmesiyle daha da genişledi. Fiyatı 36.000 dolar. bundan 7.500 federal vergi kredisinin çıkarılması gerekiyor.

Tesla fenomeninin en son bombası, muazzam beklentiler yaratan ve duyurulmasından dört yıl sonra Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ilk müşterilere ulaşmaya başlayan, yıkıcı pikap Cybertruck’un resmi lansmanıydı.

Cybertruck, Tesla’nın egzotik kamyoneti.

Bugün Musk’ın liderliğini yaptığı marka, dünya çapında elektrikli otomobil satışında lider ve katıldığı pazarların her birinde ilk sırada yer alıyor ve 2023 yılında 1,8 milyon araç pazarlama hedefine ulaşmayı hedefliyor.

Tesla, yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki elektrikli model pazarına hakim olmakla kalmıyor, aynı zamanda Tüm Avrupa’da en çok satan araç (yanmalı araçlar dahil) ve Çin’de en çok satan araç, gezegendeki en büyük pazar. Her iki durumda da Model Y kompakt SUV’dur.

Latin Amerika’da Tesla

Musk’ın markasının uyguladığı bu hakimiyet esas olarak endüstriyel ayağına dayanıyor: Tesla’nın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üretimin yanı sıra Almanya ve Çin’de de fabrikaları var.

Tesla Model S Plaid, markanın en lüks otomobili.

Tesla’nın yakın gelecekte Arjantin’e varıp varamayacağını anlamak için bölgesel olarak neler olduğunu analiz etmemiz gerekiyor. Resmi olarak mevcut olduğu tek pazar Meksika’dır.. Hatta Aztek toprağına olası bir bitki kurulumu da yolda.

Geçtiğimiz Mart ayında elektrikli otomobil üreticisi, kuzey Meksika eyaleti Nuevo León’da eyalet hükümetinin maliyetinin 5 milyar dolardan fazla olacağını tahmin ettiği yeni bir fabrika inşa etme planlarını duyurdu.

Bu en uygun senaryo olurdu Arjantin’in otomobil işinde Meksika ile bir serbest ticaret anlaşması olması nedeniyle, elektrikli otomobil markasının yerel pazara ulaşması için bu durum gelecekte bir inişi hızlandırabilir.

Tesla Süperşarj İstasyonu. Fotoğraf: AFP

Ancak eksileri çoktur. Önce ekonominin durumu gelir. Elektrikli arabalar genel olarak yanmalı veya hibrit arabalardan daha pahalıdır. Ve Tesla’nınki diğerlerinden daha pahalı. Ancak devletlerin sağladığı büyük indirimler ve vergi avantajları onları değer olarak birbirine yaklaştırıyor.

Mevcut bağlam, ulusal devletin elektrikli otomobil alımını sübvanse etmesi için ideal olmaya yakın bile değil. En azından kısa vadede değil.

Sonra şu sorun var Arjantin gibi büyük bir ülke için oldukça sınırlı olan şarj altyapısı. Özel tahminler, ulusal topraklarda yaklaşık 230 şarj noktasının bulunduğunu tahmin ediyor. Uruguay yılı 300’den, Şili’de 400’den, Brezilya’da ise 1.300’den fazla kişiyle kapatmayı bekliyor.

Her halükarda, Tesla bu ülkelerin hiçbirinde resmi olarak mevcut değil, varlığı (çok nadir) özel ithalatçılarla el ele gidiyor.

Ayrıca Amerikan markası kendi istasyonlarıyla geçiniyor. süperşarj ağı Tesla’nın resmi varlığı olan her ülkede kurduğu sistemler o kadar kapsamlı ki çoğu durumda diğer üreticiler bunları üretebilmek için ittifaklar kurmaya çalışıyor.

Her halükarda, Tesla’nın dünyada takdir ettiği lüks olarak kabul edilen bir markanın tüm avangardını Arjantin topraklarında konuşlandırması için koşulların yakın gelecekte değişmesi pek olası görünmüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir