Tesla artık dünyanın en çok satan elektrikli otomobil markası değil

Tesla’nın Büyük üreticiler bu teknolojiyle daha yeni flört etmeye başladığında risk aldı ve kendisini yalnızca elektrikli otomobiller üretmeye adadı. Bu ona farklı, yeni, ilham veren bir şey sunma avantajını sağladı ve böylece dünyanın en çok satan akülü araç markası olmayı başardı. Şimdiye kadar.

Çinli otomobil üreticisi BYD Analistlere göre Çinli yetkililerin güçlü desteği sayesinde, 2023’ün dördüncü çeyreğinde dünya çapında daha fazla elektrikli araç sunarak Amerikalı rakibi Tesla’yı geride bıraktı.

Milyarder Elon Musk liderliğindeki Amerikalı üretici, bu hafta yayınlanan şirket açıklamasına göre 2023’ün dördüncü çeyreğinde 484.507 araç üretti; bu, bir önceki çeyreğe göre %11’den fazla bir artışı temsil ediyor.

Ancak BYD’nin satışlarının bildirdiği gibi, bu büyüme Tesla’nın dünyanın önde gelen elektrikli otomobil üreticisi ve satıcısı unvanını korumaya yetmedi. 526.409 adet aynı dönemde.

Gerçek bir Asya devi

BYD (İspanyolca “Hayallerinizi İnşa Edin” veya “Hayallerinizi İnşa Edin”) Çin’deki en önemli elektrikli araç markasıdır. Aslında grup, hibrit ve elektrikli modellere odaklanmak için içten yanmalı motorlu otomobil üretimini durduracağını zaten açıklamıştı.

Tesla’nın CEO’su Elon Musk. Fotoğraf: Reuters

AFP ajansının BYD basın bültenlerinde yayınlanan verilere dayanarak yaptığı hesaplamalara göre Çin devi, Ekim ve Aralık 2023 arasında 526.409 elektrikli araç teslim etti.

Ancak geçen yılın toplam satışlarını analiz ederken Amerikalı grup 1,81 milyon araçla birinciliğini korudu dünya çapında teslim edilirken (yıllık bazda +%38), BYD ise sahiplerine 1,57 milyon araç teslim etti (+%73).

Tesla’nın 2024’te yeni araç teslimatını 2,1 milyona çıkarması beklenirken, Çinli üreticinin katlanarak büyümesi geri döndürülemez görünen bir trende işaret ediyor.

BYD’nin elektrikli süper otomobili Yangwang U9, Şanghay Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı. Fotoğraf: “Bloomberg”

Direktörü Neil Saunders, “BYD, genişlemesinin Çin hükümetinin elektrikli araçlara yönelik çok güçlü desteğiyle desteklenmesi nedeniyle yapısal bir avantaja sahip” dedi. Küresel veriler.

“Bu, iç talebin artmasına yardımcı oluyor ve bu da BYD’nin ihracat pazarındaki konumunu güçlendiriyor” diye ekledi.

Elbette ki Tesla “elektrikli araç pazarında liderliğini sürdürse de gelecek yıl Çin’den çok daha büyük bir rekabetle karşı karşıya kalacak” dedi.

BYD Destroyer 07, bir plug-in hibrit. Fotoğraf: “Bloomberg”

Geçen yılı üç milyondan fazla plug-in hibrit (PHEV) ve elektrikli araç satarak kapatan BYD (şirket satışlarının %52’sinden fazlası). Haftada ortalama 52.000 adet sattığı, “yeni enerji araçları” dedikleri araçta ulusal pazarında tartışmasız lider konumunda.

Ancak buna paralel olarak gezegenin farklı köşelerinde güçlü bir küresel yayılma uyguluyor. Kararını çoktan resmileştirdi Macaristan’da araba fabrikası kurduk Avrupa pazarına ürün tedarik etmek ve gelecekte Eski Kıta’da Çin’de üretilen modellere uygulanacak tarifelerden kaçınmak.

BYD, Brezilya’da elektrikli otobüs montajı yaparak bölgemize de geldi. Zaten Camaçari’de bir fabrika satın aldıÜlkenin kuzeyinde, komşu ülkede elektrikli ve hibrit otomobil üretimine başlamak üzere 620 milyon dolarlık yatırım duyurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir