Spor arabadan daha fazla hızlanan “aile arabası” nasıldır?
Büyük üreticilerin elektromobiliteye doğru yapması gereken geçiş kolay değil. Bu nedenle bilinenlere dayanarak bahis oynamak iyi bir fikir olabilir. O da öyle yaptı geçitSeri üretime geçen ilk pilli modelleri firmanın en ünlü isimlerini taşıyor: F-150 ve Mustang.
Mustang Mach-E olarak yeniden formüle edilen ikincisinin, oval markanın büyük ölçekli üretime sahip ilk %100 elektrikli modeli olduğu ortaya çıktı. Daha önce Focus’un yalnızca elektrikle çalışan versiyonları vardı ama hortumunda vahşi at bulunan bu versiyon, özel olarak bu amaç için geliştirilen ilk versiyondu.
Ford Arjantin, Kuga hibritlerine katıldığından beri pazarımızda sattığı ilk saf elektrikli araç ve bugün ürün gamında yer alan dördüncü elektrikli araç olan Mustang Mach-E’nin pazarımızda satışına başladığını duyurdu. , Maverick ve F-150. Ve yine sadece elektrikle çalışan e-Transit geliyor.
Piyasamızda resmi olarak duyurulmasından kısa bir süre önce, Zurna Gelişinin bir önizlemesi olarak Mustang Mach-E’yi Amerika Birleşik Devletleri’nde sürmeyi başardık.
Arjantin için açıklanan versiyonun birebir aynısı olmasa da Ford’un topraklarımıza sunduğu ilk elektrikli otomobilin nasıl bir şey olduğunu önceden bilmek güzel bir referans noktası oldu.
Bir Mustang değil kas arabası
Her ne kadar görseller kendi adına konuşsa da bunun elektrikli bir Mustang olmadığını açıklığa kavuşturmakta fayda var. Demek ki, Dünyanın en çok satan spor otomobilinin pille çalışan versiyonu değil.
Her ne kadar bagajında vahşi atı taşısa ve gövdesinde ya da kabininde (tıpkı coupe gibi) tek bir Ford logosu yer almasa da, geleceğe geçiş görevi gören bir model. Onun tarzı karşıdan karşıya geçmek onu tanımlar. Ve bunun bir olmadığı açık kas arabası.
Mustang Mach-E ise coupe’nin belirgin estetik detaylarını, daha çok günlük kullanıma yönelik tasarlanmış beş kapılı bir gövdede ve bir aile aracına özgü konfor özellikleriyle yorumluyor. Ama o siluet Ford’un Arjantin’de sunabileceği en yüksek güç ve tork seviyelerini gizliyor ve dinamik mükemmellik davranışı.
Oval markanın Arjantin’de sattığı Mustang Mach-E versiyonu şu anda ürettiği en güçlü ve sportif versiyon. Bu GT Performance, iki motorlu (her aksta bir tane, dört tekerleğe de çekiş sağlayan) bir canavar. 487 beygir gücü ve 860 Nm tork.
Bu değerlerle hızlandırabilirsiniz 0’dan 100 km/sa hıza 3,7 saniyede ulaşıyor. Yani elektrik motorlarının anlık tork avantajı sayesinde Mustang Mach1’den yarım saniye daha hızlıdır.
Denediğiniz sürüm Zurna Amerika Birleşik Devletleri’ne gelenin tam olarak aynısı değildi ama ilk yaklaşım için bir referans görevi görüyordu.
İçeride bize Mustang’i hatırlatabilecek tek şeyin direksiyonun ortasındaki dört nala koşan tay amblemi olduğunu itiraf etmeliyiz. Geriye kalan her şey daha çok avangard konseptle bağlantılı. Dev olan sahneye hakim oluyor 15,5 inç dikey ekran neredeyse her şeyin yönetildiği yerden.
Sürücünün önünde yan yana “mini” görünen ikinci bir ekran var. Burada sunulan bilgiler, özellikle enerji tüketimiyle ilgili bilgiler basit ve nettir. Kaplamaların ve kaplamaların sağladığı algı çok iyi ancak üst düzey seviyeler göstermiyor.
Alan cömertHem önde hem arkada, ancak arkadaki uzun boylu yolcular tavanın alçalmasından rahatsız olabilir. Ön tarafta konum yüksek, bir spor otomobilden uzak ve bir SUV’a yakın.
Mustang Mach-E’nin hızlanması güçlüdür: Başlangıçta vurur ve itiş gücünü kesintisiz olarak korur. Sahip olduğu devasa batarya (91 kWh kapasite) ona 541 kilometrelik beyan edilen menzil sağlıyor.
Modelin satın alınması 7 kW gücünde “wallbox” tipi şarj cihazı içerirBu da 8 saatten kısa sürede %20’den %80’e kadar şarj edilmesini sağlar.
Mustang Mach-E keyifli ve konforlu bir sürüş sunuyor, çevik ve dinamik ama bir spor otomobilin performansı kadar değil. Dahası, bu kadar hızlı bir aracın direksiyon simidine veya fren pedalına neredeyse hiç dokunmadan sürücüye bu kadar az bilgi aktarması biraz garip görünüyor, ancak elektrikli otomobiller arasında bu bir norm.
Ucuz değil ve pazarımızda büyük miktarlarda satılması beklenmiyor, ancak gelişi, markanın küresel düzeydeki bağlılığının ve küresel endüstrinin aldığı evrimin açık bir örneğidir; her ne kadar burada çok uzak görünse de. biz.
Fiyat
Ford Mustang Mach-E GT Performansı 118.750.000$
Veri Sayfası
Dingil mesafesi 2.984 mm
Elektrik Motorları, her şaftta bir adet
0-100 km/saat hızlanma 3,7 saniye
Maksimum hız 200 km/saat
Ana ekipman
ABS frenler ve denge kontrolü
Sürücü için ön, yan, perde ve diz hava yastıkları (9)
Otonom acil durum freni
uyarlanabilir hız sabitleyici
Şerit merkezleme sistemi
Çapraz trafik uyarısı
Kaçınma manevrası asistanı
OTA yazılım güncellemesi
15,5” dokunmatik ekran
Elektronik kapı açma
İki bölgeli iklim kontrolü