Konforunu artırmak için dönüştürülen sınıfının en iyisi pikap nasıldı?

Uzun yol hiluxsağlamlık ve güvenilirliğe dayalı olarak dövülmüş, onu gerçek bir fenomen haline getirmiştir.

Başarılar çoktur: kamyondur 2006’dan bu yana yerel pazar lideriDört kez ülkede en çok satan araç oldu, şu anda en çok üretilen ve ihraç edilen araç (23 pazar) ve Latin Amerika’da bir numaralı orta pikap olup, Brezilya’da güçlü bir varlık göstererek tarihi modeli yerinden etmeyi başardı. Chevrolet S10.

Geniş ürün koleksiyonuna rağmen, uzun zamandır ilk kez Arjantin’in en çok satan pikap aracı olma saltanatı tehlikede. Yıl sonuna sadece birkaç hafta kala, çok az fark (300 adet) kaldı. Volkswagen Amarokana rakibi.

Ne olursa olsun bu hiçbir şekilde bir krizin belirtisi değildir. Talep çok yüksek olmaya devam ediyor ve ünitelerin bayilere teslimatı altı ayın altına düşmüyor.

Arka spoyler, ona daha sağlam bir görünüm kazandırmanın yanı sıra rüzgar türbülansının azaltılmasına da yardımcı olur. Fotoğraf Guillermo Rodríguez Adami

Bu “sorunun” asıl nedeni, Üretiminin yüzde 80’i ihraç ediliyor. Ve bu sayede ticaret dengesinin telafisi sayesinde Toyota, daha fazla model ithalatı ve satışı bizim pazarımızda.

Ancak rekabet pes etmiyor. Yeni pikapların gelmesi veya mevcut modellerin yenilenmesi Toyota’yı güncellemeye zorluyor ve Toyota da bunu sınıfının en üst versiyonunda yaptı. SRXbir hafta önce yayınlandı.

Her bakımdan iyileşir

Söylenecek ilk şey, ekipman ve teknoloji seviyesi nedeniyle SRX versiyonunun “Hilux” adını onurlandırıyorİngilizce “high” ve “luxury” sözcüklerini birleştiren bir kelime.

Paletler önde 140 mm, arkada ise 155 mm genişledi. Fotoğraf Guillermo Rodríguez Adami

Bununla birlikte, bu değişiklikte hakim olan şey, birkaç ay önce GR-Sport spor versiyonunda piyasaya sürülen bazı mekanik ve yapısal çözümlerdir; ancak bu SRX’te hedeflenen bir konfigürasyon vardır. sürüş konforunuzu artırın.

Yeni Hilux SRX, Arjantin ve Latin Amerika’daki Hilux müşterilerinin taleplerini karşılamak için özel olarak tasarlandı. Zárate fabrikasındaki mühendisler, müşterilerin kullandığı yollarda test edilen bu yeni platformun geliştirilmesinde önemli bir rol oynadı.

Platformu yeni bir mimari sunuyor daha geniş yollar, ön aksta 140 mm daha fazla ve arka aksta 155 mm daha fazla ve uzatılmış süspansiyon kolları ile. Ama sadece bu değil, yeni çift tüplü amortisörler şu anda yanında bulunan 35 mm çapında şasinin dışında.

Bluetooth ve kablosuz bağlantılı 9″ dokunmatik ekran Android Auto ve Apple Car Play. Fotoğraf Guillermo Rodríguez Adami

Buna Hilux’ta ilk kez arka aksta yuvarlanma açısının azaltılmasına ve viraj alırken daha iyi desteğe katkıda bulunan boru şeklinde bir stabilizatör çubuğu eklendi.

Bu çözüm, GR-Sport’a uygulanan çözümle aynı ve belirli bir düzene sahip olmasına rağmen, bir Hilux’un nasıl davranacağı fikrini tamamen değiştirdi.

Aynı zamanda şasinin bu şekilde yeniden yapılandırılması yerden yükseklikte 20 mm artışa ve hücum açısında 1° artışa olanak tanıyarak toprak yollarda ve diğer zorlu arazilerde performansını daha da artırdı.

Yeni 35 mm çaplı çift borulu amortisörler artık şasinin dışına yerleştirilmiştir. Fotoğraf Guillermo Rodríguez Adami

15” arka fren diskleri de dahil edilmiş olup, ön disklerin çapı bir inç kadar artırılmıştır.

Tüm bu değişiklikler, özellikle de yolların genişletilmesi, dış cephede estetik değişiklikler yapılmasını zorunlu kıldı ve bu da ona daha da sağlam bir görünüm kazandırdı.

Yeni genişletilmiş üst çamurluklar eklendi ve rüzgar türbülansını azaltmaya, titreşimleri azaltmaya ve yakıt ekonomisi tasarrufuna katkıda bulunmaya yardımcı olan gövde renginde bir arka aerodinamik çubuk eklendi.

Sekiz hoparlörlü ve subwoofer’lı JBL ses sistemi. Fotoğraf Guillermo Rodríguez Adami

Bu SRX sürümü motorun bakımını yapar 2,8 litre ve 204 HP güç sağlar ve 2.800 rpm’de 500 Nm tork sağlar. Hem 4×2 hem de 4×4 versiyonlarında 6 ileri otomatik şanzımanla ilişkilidir. İkincisi ayrıca Hilux 4X4 çekişli tüm seride olduğu gibi bir arka diferansiyel kilidine ve yokuş iniş kontrolüne sahiptir.

Tüm bu gelişmeleri, Hilux’un -4×4 statüsüne rağmen- günlük sürüşteki sağlamlığını yansıtması nedeniyle eleştirildiği kentsel ortamda her şeyden daha fazla doğrulayabildik.

Yeni SRX, onu her gün seçenler için çok daha dost canlısı. Aradaki farkı kapatan sürüş konforu artık SW4’ünkine biraz daha yakın.

En önemli gerçek şu ki, yolcularınızı rahatsız eden tipik sıçramaları kabinde artık hissetmiyorsunuz. Fren yaparken veya dönerken vücudun belirgin eğimleri de yok.

Araçtaki konfor, eklenen teknoloji ve konforla da artırılıyor; en dikkat çekici olanlar arasında sürüş destek sistemleri ve JBL premium ses sistemi öne çıkıyor.

Fiyat

Hilux SRX 4×4: 37.807.000$

Veri Sayfası

Uzunluk: 5.325 mm
Genişlik: 2.020 mm
Yükseklik: 1.830 mm
Dingil mesafesi: 3.085 mm
Minimum açıklık: 247 mm
Ağırlık: 2.140 kg
Yakıt deposu: 80 litre
Motor: Turbodizel, 2,8L
Güç: 204 HP (3.000-3.400)
Tork: 500 Nm (1.600-2.800)
Çekiş: 4×4 redüktörlü
Şanzıman: Otomatik, 6 ileri
Maksimum hız: 195 km/saat
Hızlan. 0-100 km/saat: 10,5 saniye
Ortalama tüketim: 8,9L/100 km

Öne çıkan ekipmanlar

Ön ön hava yastıkları (2)
Ön yan hava yastıkları (2)
Perde hava yastıkları (2)
Sürücü diz hava yastığı
Denge ve çekiş kontrolü
uyarlanabilir hız sabitleyici
İstem dışı şerit değiştirme uyarısı
Otonom acil frenleme özelliğine sahip ön çarpışma sistemi
İniş asistanı
Ön ve arka park sensörleri
USB ve Bluetooth özellikli 9 inç dokunmatik ekran
Kablosuz bağlantı Android Auto ve Apple Car Play
360° görüş kamerası
Havalandırmalı ön koltuklar
Çift bölgeli klima
JBL premium ses sistemi (8 hoparlör ve subwoofer)
Anahtarsız giriş ve düğmeyle çalıştırma
18″ alaşım jantlar ve 265/60 R18″ lastikler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir