Kaza yapan ve zamanında bir devrim olan Ordu kamyonu neydi?

San Martín de Los Andes’te dört askerin öldüğü ve 18 askerin de yaralandığı trajik askeri kamyon olayı bir kamyon tarafından gerçekleştirildi. Mercedes-Benz 151880’li yıllarda üretilmiştir.

Olayın nedeni şimdilik bilinmiyor ancak görgü tanıklarının ifadesine göre, salyangoz virajı denilen yerde freni bitti ve 12 ila 15 metre yükseklikten düştü.

Arjantin rotalarında onlarca yıldır tasarımı kartpostal niteliğinde olan ve ülkemizde de kamyonun sahip olduğu popülerlik nedeniyle her zaman 1114 adıyla anılan bir model.

“Segmentte bir devrim”

1518, 80’lerin başında popüler 1114’ün varisi olan, ancak yarı ön kabinin ve klasik yuvarlak farların kolayca tanımlanabilir stilini koruyan 1517’nin bir evrimiydi.

1982-1990 yılları arasında Alman markasının Buenos Aires’in Virrey del Pino kasabasında halen işlettiği tesiste üretildi. Bu nedenle olaydaki kamyon en az 33 yaşındaydı. Ama söyleyebildiği kadarıyla ZurnaOrdunun sahip olduğu bu kamyon modelinin büyük kütlesi 1982’den kalmadır.

Siteye göre, 1518 Arjantin pazarına çıktığında yarı ağır kamyonlar “segmentinde bir devrim” olarak değerlendirildi. Arjantin Kamyonu. Doğrudan yakıt enjeksiyon sistemiyle geldiğinden asıl gelişme motordaydı. Ve aslında onlar Ordunun sahip olduğu turboşarjlı motorlara sahip ilk kamyonlar.

Mercedes-Benz 1518, ordunun sahip olduğu ilk turbo motorlu kamyondu. Fotoğraf: Askeri Bölge

Tanımlama numarası, yük kapasitesi (15 ton) ile motorunun gücünün 10 ile çarpılmasından (18, sağladığı neredeyse 180 beygir gücüne atıfta bulunarak) oluşmaktadır.

Bu kamyon üç dingil mesafesiyle sunuluyordu ve yalnızca arka aksın uyguladığı 4×2 çekiş gücüyle donatılabiliyordu. “Yakıt, petrol, canlı hayvan, tahıl, kuru yük vb. taşımak” için idealdi.

Bu kamyon, Mercedes-Benz Arjantin’in ülkede 72 yıldır üretimde olan ağır araç üretiminde sahip olduğu köklü geleneklerden sadece bir tanesi.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir