Hitler’in hayali, Nazi Almanyası’nın gezegendeki en hızlı arabaya sahip olması için yarıda kaldı

Milliyetçiliği körükleyen herhangi bir olay savaş öncesi Nazi Almanyası Sadece hoş karşılanmakla kalmadı, aynı zamanda arandı. Eğer elde edilenler bir miktar dünya üstünlüğü gösterirse çok daha fazlası olur. O zaman bundan daha iyi ne var dünyanın en hızlı arabasını yap.

Alman devleti üstünlüğü işaret edecek her türlü başarıya ulaşmaya çalıştı Hem teknik hem de sportif olarak. Bu nedenle avangardlık sergileyen projelerin tanıtımına milyonlarca puan ayırdı.

Otomobil Birliği (bugün Audi) ve mercedes benz Bu yatırımları aldılar ve prototipler geliştirerek rekabet modellerine dönüştüler. Hükümet yeni otoyolların bazı bölümlerinin kapatılmasından sorumluydu ve şirketler en hızlı olmanın tüm prestijini ele geçirmek için mücadele ediyordu.

Bu hikaye T80O mercedes Ferdinand Porsche tarafından tasarlanan ve Adolf Hitler hükümeti tarafından finanse edilen altı tekerlekli uçak motoru.

O yıllarda araba yarışmaları dünyanın her yerinde gelişiyordu ve en hızlı olmayı amaçlayanlar yalnızca Almanlar değildi. En büyük düşmanları ise rekorlarını geliştiren İngilizlerdi.

Hız için bir savaş

Mercedes T 80, altı tekerlekli ve bir uçak motoruyla tasarlandı.

1938 yılının başında pilotla birlikte Rudolf Caracciola komutada 736 beygir gücünde bir motora ve fütüristik bir görünüme sahip bir Mercedes W125, 432,7 km/saat hıza ulaştı Frankfurt ile Darmstadt arasındaki otoyolun bir bölümünde.

Auto Union da buna yanıt verdi: Bernd Rosenmeyer direksiyon başında, ancak üçüncü denemesinde araba 400 km/saatin üzerinde hızla yolunu kaybettiAlman pilotun hayatına mal olan kazaya neden oldu.

Ancak bu, daha fazla hız arayışını durdurmadı. başka bir pilot Hans Stueck, Hitler’in bir arkadaşıydı ve maksimum zaferi amaçlayan projeyi finanse etmek için para alıyordu. İngilizlere karşı galip gelmemiz gerekiyordu.1937’nin sonunda ulaşmayı başarmış olan 502 km/saat.

Video

Rudolf Caracciola, bu hız testi için özel olarak uyarlanmış bir Mercedes W125 ile Frankfurt ve Darmstadt, Almanya arasındaki otoyolun bir bölümünde 432,7 km/saat hıza ulaştı.

Daha 1936’da Stück bir toplantı yapmak için Mercedes’le temasa geçmişti. Bu vesileyle yıldız markanın, dünya hız rekorunu kırmak için özel olarak tasarlanmış bir araç üretmesi gerektiğini önerdi. Bunun için Daimler uçak motoruyla çalıştırılması gerekiyordu.

Ve arabayı tasarlamaktan sorumlu kişi şundan ne fazla ne de eksikti: Ferdinand Porsche1928 yılına kadar Mercedes’in baş mühendisi olarak görev yapmıştı. Ve 11 Mart 1937’de Daimler-Benz AG ile Porsche’yi motor ve araç tasarımının tüm alanlarında birleştiren bir sözleşme imzalandı.

Hans Stück, T 80’in geliştirilmesini finanse etmek için Hitler’le olan ilişkisinden yararlandı.

Böylece bazı yarış arabaları, ticari araçlar ve motorlar üzerinde birlikte çalışmanın yanı sıra, Gezegendeki en hızlı araba olarak adlandırılan T 80.

Hitler’in hükümeti kalkınmayı başlatmak için yatırım yaptı 600 bin markO zamanlar bu çok büyük bir meblağı temsil ediyordu.

Başka hiçbir şeye benzemeyen bir gelişme

6 Nisan’da Porsche, T 80 için planlarını sundu. Bunlar, ilk çift motor teklifinden son tek motor konseptine kadar çok aşamalı bir geliştirme sürecinin ana hatlarını çiziyordu. Bu son fikir, mevcut standartlar dikkate alındığında bile gerçekten benzersiz bir aracın özelliklerinin çoğunu zaten gösteriyordu.

Ferdinand Porsche, Mercedes T 80’in tasarımından sorumlu.

Araba olacaktı üç eksenbiri önde ve ikisi arkadaydı ve bir araba tarafından sürülecekti. 12 silindirli V uçak motorumerkezi konumlu ancak ters yerleşimli.

Porsche o zamanlar 550 km/saatlik rekor bir hıza ulaşmak için 5 kilometrelik bir mesafeyi kat etmek gerektiğini, dolayısıyla motor gücünün en az 2.200 beygir gücü, daha iyisi 2.500 beygir gücü olması gerektiğini hesaplamıştı.

T 80, 1938 ilerledikçe şekillendi. Ekim ayında Ferdinand Porsche, gövdenin ahşap maketini çalışanlarla birlikte gördü. Gövde için çelik panel türlerini tanımlamanın, koltuk ve kabin detaylarına karar vermenin zamanı gelmişti.

Mercedes T 80’in gövdesini destekleyen yapı.

Aynı zamanda üstyapıyı destekleyecek yapının da formüle edilmesi gerekiyordu. 26 Ekim 1938’de Mercedes-Benz yarış departmanı, ilk kaynaklı şasinin 224 kilogram ağırlığında olduğunu kanıtlayan bir rapor kaydetti.

1938 yılının Kasım ayı sonunda hem şasi hem de gövde çerçevesi tamamlanmış olup, aracın tüm büyük parçalarının yenilenmesi planlanmıştır. Ocak 1939’un sonuna kadar hazır olacaklardı.. 26 Kasım 1938 tarihli bir yazıda, uçak motorunun o zamana kadar teslim edilmesi durumunda şasinin Şubat 1939 sonuna kadar monte edilebileceği belirtiliyordu. Gövdenin o yılın Mayıs ayında tamamlanacağı belirtiliyordu.

Tekerleklerin de özel olması gerekiyordu. Lastik üreticisi Continental, T 80 için tasarlanan lastikleri bir test tezgahında test etti ve 500 km/saatlik yüksek hız testi sırasında tel kollu tekerleklerde ciddi deformasyon olduğunu tespit etti.

Hız rekoruna ulaşmak için Mercedes T 80’in güç hesaplamaları.

Bu arada Porsche, güç ve gidilecek mesafe hesaplamalarına devam etti. Böylece yeni bir sonuca vardı: 600 km/saat hıza ulaşmak13,73 kilometrelik bir mesafe ve 2.750 atlık bir güce veya 3.000 atla 11.48 kilometrelik bir güce ihtiyaç duyulacaktı.

Bu yüzden motor takıldı. DB-603, bir savaş uçağı olan Messerschmitt Bf-109 ile aynı. Motor, devasa bir kompresörle güçlendirilmiş, 44,5 litre hacme sahip ters bir V12’ydi. Başlangıçta 1.750 HP vermesine rağmen önceki hesaplamalara göre ideal rakama ulaşmayı başardılar: 3.200 rpm’de 3.000 hp.

Aerodinamik önemliydi. Zeppelin firmasının rüzgar tünelinde zeplinlerde olduğu gibi T 80 modeliyle ölçümler yapıldı. Amaç optimum bastırma kuvveti seviyesini bulmaktı. Motorun tüm gücünü yola taşıyacak kadar güçlü ancak ince sırt yüzeyleri nedeniyle lastiklere aşırı yük bindirmeyecek kadar düşük.

Merceds T 80’in aerodinamik planları.

Bu nedenle aerodinamik destek sağlamak için iki büyük yan kanadın yanı sıra iki kuyruk, düz bir taban ve tamamen kaplanmış bir kabin kullanıldı.

T 80 ölçüldü 8,24 metre uzunluğunda, 3,20 metre genişliğinde ve 1,74 metre yüksekliğinde. Bu boyutuna rağmen yalnızca 2.896 kilo ağırlığındaydı ve bunun 920 kilosu yalnızca motora aitti.

Hitler onu bu takma adla vaftiz etmişti “Kara Kuş” ve rekor denemesi gerçekleşecekti Rekordwoche (Kayıt Haftası), 1940. Siyaha boyanacak, üzerinde Nasyonal Sosyalist Parti’nin kartal ve gamalı haç amblemi bulunacaktı.

Mercedes T 80’in sürüş konumu.

Hız hedefi iddialıydı: Gezegendeki en hızlı araba olmak. Ve o zamanın tahminleri bunu kolaylıkla başaracağı konusunda hemfikir: T 80’in 650 km/saat hıza sorunsuzca ulaşabilirdi. Diğerleri ise 750 km/saat hızın mümkün olduğunu iddia ediyor.

Ancak Eylül 1939’da Almanya Polonya’yı işgal etti ve İkinci Dünya Savaşı başladı.

Haziran 1940’ta, proje için nihai bir rapor ve T 80 saklandı. Ve dünya hız rekorunu kıracak DB 603 motoru da Havacılık Bakanlığı’na iade edildi.

Alman markasının bir atölyesinde Mercedes T 80’in bir gövdesi.

Aracın parçaları önce birlikte, sonra ayrı ayrı korundu. T 80, 2006 yılından bu yana Alman markasının Stuttgart’taki müzesinde orijinal gövdesi, boru şeklindeki yapısı ve tekerlekleri ile ancak ağır şasisi olmadan sergileniyor.

Ancak 2018 yılında T 80, Mercedes sınırlarını terk ederek ilk kez Almanya dışında sergilendi. Kader ilk uluslararası hamlesinin Goodwood Hız Festivaliİngiltere, o zamanlar hızın sahibi olanların tam da menşe yeri.

Mercedes T 80 hiçbir zaman rekor arayışına giremedi.
Mercedes T 80’in motoru tek başına 900 kilodan fazla ağırlığa sahipti.
2018 Goodwood Hız Festivali, Mercedes T 80’in Almanya dışında ilk kez ortaya çıkışı.
Mercedes T 80, markanın Almanya’nın Stuttgarr kentindeki müzesinde.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir