Haber bir Toyota fabrikasına girdi ve işçileri emisyon dolandırıcılığı nedeniyle sorguya çekti

Japonya Ulaştırma Bakanlığı bugün otomotiv devinin yan kuruluşu olan Toyota Industries Corporation’ın (TICO) bir fabrikasına bir ekip gönderdi. toyotabir düzine aracına takılı çeşitli motorların emisyon ve güç testlerindeki düzensizliklerin araştırılması çerçevesinde.

Ekip bu Salı günü ülkenin merkezindeki Hekinan şehrinde bulunan TICO fabrikasına taşındı. Dolandırıcılığın kökenine inmek için çalışanları sorguluyordu Kamu yayıncısı NHK tarafından ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, motorlarını üretmek ve pazarlamak için gerekli sertifikayı almaya yönelik testlerde.

Japonya Ulaştırma Bakanı Tetsuo Saito bugün yaptığı açıklamada, “Bu usulsüzlükler son derece üzücü çünkü endüstriyel makine ve otomobil kullanıcılarının güvenini sarsıyor. Aynı zamanda otomobil sertifikasyon sisteminin temellerini de sarsıyor” dedi.

Saito, Hükümetin portföyüne ilişkin soruşturmanın sonuçlarına göre uygun önlemleri alacağına dair güvence verdi.

Toyota grubu, TICO’da endüstriyel makinelere yönelik bir motorun sertifikasyon testlerini halihazırda etkileyen düzensizliklerin keşfedilmesinden bir gün önce duyurdu. Farklı araçlara takılan üç dizel motorun güç testleri, özellikle on modelinde.

Toyota Hilux etkilenen modellerden biri.

Bunların arasında Arjantin’de yaygın olarak bilinen araçlar da var: Hilux pikap ve SW4 SUVZárate’de üretilmektedir. Hiace, Land Cruiser Prado ve Land Cruiser 300 gibi modeller de karşımıza çıkıyor.

tarafından danışıldı ZurnaMarkanın yerel yan kuruluşu, “bu sorunun Arjantin’de üretilen ve/veya pazarlanan hiçbir aracı etkilemediğini” açıkladı.

Ve eklediler, “Bu konu belirli ülkelerdeki yerel gereksinimlere dayalı sertifikasyon sürecindeki düzensizliklerle ilgilidir ancak bunların güç, tork veya aracın aktarma organlarıyla ilgili diğer gerçek değerler üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Ayrıca” , “Bu düzensizlikler araçların emisyonunu veya güvenliğini tehlikeye atmaz.”

Toyota’nın sahip olduğu Motorların ve modellerin küresel nakliyesi geçici olarak askıya alındı Bunlarla donatılmış ve 1 Şubat’a kadar dört ulusal fabrikasında altı hatta üretim yapmış olmasına rağmen daha sonraki ek testlerde tümünün yasal standartları karşıladığını ve bunların kullanımının herhangi bir tehlike oluşturmadığını doğruladı.

Düzensizlikler arasında, sertifikasyon testleri sırasında TICO’nun seri üretimde kullanılandan farklı bir yazılım kullanarak motorun güç performansını ölçmesi vardı. daha az varyasyon sunan sonuçlar elde etmek.

Toyota yöneticileri, basın sunumu sırasında. Fotoğraf: AFP

Toyota grubu, araç kalite kontrollerindeki bir dizi düzensizlik vakasından etkilendi. En sonuncusu, çoğu modelinin güvenlik veya emisyon testlerinin manipüle edildiği ortaya çıktıktan sonra küresel sevkiyatlarını felç eden mikro araç yan kuruluşu Daihatsu’nunkiydi.

Mart 2022’de, bir diğer yan kuruluşu olan Hino Motors, sahte emisyon ve yakıt ekonomisi verilerini Japon yetkililere sunduğunu itiraf etti.

Bu açıklamaların ışığında, Toyota’nın eski başkanı ve grubun şu anki onursal başkanı, Akio Toyodayaşananlardan dolayı özür dilemek ve (şu anda 17 şirketten oluşan) holdingin istediği yola ve vizyona geri dönmek için önlemler alacağına dair güvence vermek üzere bugün bir basın toplantısı düzenledi.

Toyoda, “Şimdi yapmam gereken, grubun gitmesi gereken yönü göstermek ve gelecek nesiller için bir yer yaratmaktır” diyerek grup şirketlerine belirgin yönetişim sorunlarını ele almaları ve tekrarlardan kaçınmaları çağrısında bulundu.

Rekor bir yıla sahip şikayetler

Toyota fabrikasında Japon adaletinin ortaya çıkması, şirketin bir kez daha dünyanın en çok satan otomobil üreticisi oldu.

2023’te 200’den fazla sattı 11,2 milyon araç tüm markalarını dünya çapında muhasebeleştiriyor ve bu, sektör lideri için yeni bir yıllık rekoru temsil ediyor.

Toyota, Lexus, Daihatsu ve Hino’nun satışlarını içeren rakam, 2022’ye kıyasla yüzde 7,2’lik bir ilerlemeyi yansıtıyor.

Toyota elektrikli modellerde geride kalıyor ancak hibritlerde hakim durumda.

Toyota, 2020 yılında otomotiv sektöründe geçen yıl Almanya’da yer alan Volkswagen grubuyla karşılaştırıldığında sembolik dünya satış lideri unvanını yeniden kazandı. 9,24 milyon araçla ikinci sıra satılmış.

Japon üretici, 2023 yılında pazarlanan bu türden yalnızca 104.018 araçla yüzde 100 elektrikli araç segmentinde hâlâ geride kalıyor.

Bu rakam bir önceki yıla göre dört katına çıkıyor ancak bu sektördeki Amerikan Tesla (1,81 milyon) veya Çin BYD (1,57 milyon) gibi kıyaslamalarla karşılaştırıldığında çok küçük.

Toyota, şimdilik bu zayıflığını hibrit araç pazarının dinamizmi ile telafi ediyor; 2023’te bir önceki yıla göre %31,4’lük bir artışı temsil eden 3,4 milyon adedin üzerinde satış gerçekleşti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir