Ford başkanının tüketici davranışına ilişkin görüşü

geçit 2023 yılının en büyük kutlama sebebi otomobil markası oldu: 2000 m2’lik bir yatırımın ardından yeni nesil Ranger pikapın üretimine başladı. 660 milyon dolar. Bu projeyle Pacheco fabrikasının en az 10 yıl daha çalışma garantisi var.

Bu yatırımın duyurusu üç yıldan biraz daha uzun bir süre önce, salgının ortasında yapılmıştı ve yapılması gereken ilk büyük duyuruydu. Martin Galdeanohenüz 43 yaşındayken yerel şubenin başkanlığını devraldıktan sonra.

Genç yaşına rağmen Galdeano’nun Ford’da bir hayatı var: Bugün şirkette 25 yıldan fazla bir süre var ve bunun öncesinde babası Eduardo’nun şirketteki 35 yıllık kariyeri var. Bir aile mirası olarak Martín kendisini finansa da adadı.

Özgeçmişinde Arjantin’deki Hazine alanındaki başlangıcı yer alıyor. Daha sonra Güney Amerika, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da çeşitli liderlik pozisyonlarında bulundu.

Amerika Birleşik Devletleri’nde Arjantin ve Şili Saymanlığı, Ford Kredi Finansmanı ve Sermaye Stratejisi yöneticisi, Birleşik Krallık merkezli Ford Credit Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Saymanlığı görevlerinde bulundu; 2015’ten bu yana Ford South Group’ta CFO olarak atandı.

Ulusal endüstrinin yeni rolü ve karşılaştığı zorluklar

Buna ek olarak Ford Arjantin’in başkanı da şu şekilde adlandırıldı: tüm Güney Amerika’nın başkanıBu da yerel bağlı kuruluşu en önemli pazar olmamasına rağmen bölgesel liderlik seviyesine getiriyor. Pacheco fabrikası, Brezilya’daki fabrikaların kapatılmasının ardından şirketin bölgedeki tek fabrikası olarak kaldı.

Ford Arjantin’in başkanı Martín Galdeano da markanın Güney Amerika’daki sorumluluğunu üstlendi.

Galdeano sohbet etti ZurnaYeni Bronco’nun Arjantin’deki tanıtımını bahane ederek, sektörün mevcut durumu ve ülkede 110. yılını kutlayan marka hakkındaki vizyonunu dinlemeye yaradı.

-Geçen yıldan neyi özleyeceğinizi düşünüyorsunuz?

-Bu yıl da lansmanlar açısından hiper aktif bir yıl geçireceğiz, ancak geçen yıl Ranger’ın lansmanını yaptık, bu her 10 veya 12 yılda bir gerçekleşen bir şey. Ama üzerinde çok çalıştığımız motor fabrikamızın açılışını yapacağız. Tedarikçi ödemeleriyle ilgili olarak 2024 için tünelin sonunda ışık göstermeye başlayan bazı sorunlar var ve bu, Ağustos ayından itibaren bizi çok karmaşık hale getirdi. Hükümetin belirlediği koşullar bazı tedarikçiler için biraz uzun. Beklediğimiz gibi değil ama bir çeşit çözüm.

-Geçen yıl Ford bu tedarikçileri bir şekilde destekledi, bu yıl da aynı politikayı devam ettirebilecek durumdalar mı?

-Önceliğimiz geçen yılla aynı. Üretimi sürdürmeye devam etmektir. Aslında bu yıl üretim hacminin geçen yıla göre artmasını bekliyoruz. Tek başımıza oynadığımız bir oyun değil. Tek başımıza oynarsak bir parçayı kaçıracağız ve bu bizim halledebileceğimiz bir hipotez değil.

-Bu yıl için ne kadar üretim hacmi öngörüyorsunuz?

-Bunu tanımlamak için henüz çok erken ama yüzde 15-20 arasında bir büyüme söyleyebilirim. Ama ortada değişen pek çok önlem, pek çok konu var. Bunu söylemek için henüz çok erken, çünkü aynı zamanda sektörün biraz daha düşük olacağı görülüyor.

-Yeni ihracat pazarlarına açılma imkanları var mı?

-Yeni pazarlara açılmadan önce, Güney Amerika’da halihazırda tedarik ettiğimiz tüm pazarlarda büyümeye devam etme fırsatlarımız olduğuna inanıyoruz. Hükümetle, Dışişleri Bakanlığıyla birlikte yapmaya devam etmemiz gereken ilginç bir çalışma var. Ürettiğinizde ilk adımınız yatırımlarınızı yapmaktır. İkincisi ise ülkede var olan düzenleyici çerçeve olan vergilerdir. Üçüncüsü ise başka bir ülkeye girerken nasıl rekabet edeceğiniz, ne kadar rekabetçi olabileceğinizdir. Örneğin Orta Amerika ile çalışmaya devam etme fırsatı var.

Ülkede üretilen Ford Ranger’ın yeni nesli.

-Pacheco fabrikası Ford’un Güney Amerika’daki tek fabrikası olarak kaldı ve Ranger platformu diğer araçların üretimine de uygun.Fabrikaya daha fazla bir şey ekleme seçeneği var mı?

-Bugün Ranger ve tüm türevlerine odaklandık. Elimizden gelen en rekabetçi teklifi sunmak istiyoruz. Buna müşterinin gelecekte aradıkları da dahildir. Eğer öyleyse, istediğiniz varyant veya hayal ettiğiniz tahrik sistemi. Sana hiçbir şeyi onaylamıyorum. Her zaman buna baktığımızı söylüyorum.

-Ocak ayı patent açısından oldukça zayıf, sizce ocak yılı tanımlar mı?

-Bu Ocak ayı düşük ancak yılı önerilen değişikliklerin büyüklüğüne göre tanımladığını düşünmüyorum. Değişiklikler ve potansiyel yararsız değişikliklerle ilgili gürültü arasında, Ocak ayı değerleri çarpıtılıyor. Ancak Ocak ayının bu yılı belirleyeceğini düşünmüyorum.

Ford Arjantin’in başkanı Martín Galdeano yeni Bronco ile birlikte.

-Sizce faaliyet 2024 yılında nasıl hareket edebilir?

-Yeni Hükümet için çok kısa bir süre olduğunu ve çok önemli tedbirlerin önerildiğini düşünüyorum. Geçen yıla göre biraz daha düşük görüyorum, yüzde 10 ya da 15 daha az. Ancak bu bizim için kilit sektörlerde ne olacağına bağlı olacak. Bu sonuçta değişebilir.

-Fiyatların gelişimini nasıl görüyorsunuz? Birkaç ay önce ek ücretler varken, kapanış operasyonları için zaten indirim yapan bazı bayiler var.

-Bayilerde veya orada olup bitenlerle ilgili bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Müşterilerin şunu söylediğini hayal ediyorum “Pekala, tüm bu belirsizlik nedeniyle kararımı erteliyorum”. Bir marka olarak amacımızın her zaman müşterilerimize sunduklarımızı onların aradıkları şeylerle uyumlu hale getirmeye çalışmak olduğu bir şey görüyorum. Eksik olması bize yardımcı olmaz ama zorlamak zorunda kalmamıza da yardımcı olmaz. isteksiz bir müşteriye de satış.

-Hükümetteki bu kadar birikmiş ve henüz gerçekleşmemiş potansiyel değişiklikler hakkında ne düşünüyorsunuz?

-Olumlu gördüğüm şeyler var, rekabet ruhuna uygun her şey. Ancak yine de rekabetçi olmayı nasıl başardığınızı görmemiz gerekiyor. Brezilya ya da Meksika, sırf Arjantin olduğumuz için rekabetçi olmayan vergi ve maliyet yapısına sahip bizden kamyon almaz. Kalite ve maliyet açısından rekabetçi olduğumuz için bizden satın alacaksınız. Yani bürokrasiyi ortadan kaldıran, maliyetleri ortadan kaldıran ve bana iyi gelen pek çok konu var. Ancak daha yüksek stopaj gibi bizi daha az rekabetçi kılan ve beni endişelendiren bazı sorunlar var.

-Sektör bu konularla ilgili Hükümet ile teknik toplantılar yaptı mı?

-Evet kesinlikle. Bunu tüm hükümetlerle yapıyoruz ancak faaliyet gösterdiğiniz yerdeki kısıtlamaları her zaman anlıyorsunuz. Arjantin için bütçe açığının kapatılması öncelikli bir konu. Bununla, anlık bir verginin olması gibi bazı geçici konuları anlıyorsunuz. Ancak orta vadede rekabetçi olmanız gerekiyor, aksi takdirde faaliyetsiz kalırsınız. İyi yerlere geleceklerine inanıyorum.

-Sektörün en acil talebi nedir?

-Ticari tarafta borcun düzenlenmesi bizim ve tedarikçi tabanı açısından önemli bir konu. Tüm değer zincirinin destekleyebileceği mantıklı bir şey olsun. Zamanımızı alıyor ve bizi meşgul ediyor. Hükümetin bir teklifi var. Bakalım bu konu nasıl bitecek.

-Bopreal bonuslarından bahsediyorsunuz, tamamen cazip değiller mi?

-Hepimiz elimizdeki pozisyonları analiz ediyoruz.

-Amerika Birleşik Devletleri’nden bu yeni Arjantin sahnesini nasıl görüyorsunuz?

-Sanırım size ilettiklerim, bazı makroekonomik dengesizliklerin düzeltilmesi için bir geçiş yapılması gerektiği anlayışı ve benzeri. Açık ve rezervlerle ilgili çalışmalar, tüm bu konulara olumlu bakılıyor.

-Ford’un Red Bull F1 takımıyla 2026’dan itibaren motor tedarikçisi olmak üzere bir anlaşması var. Arjantin bu birlikten nasıl yararlanabilir?

-Her zaman sporu destekliyoruz. Bugün golfle, ragbiyle, sörfle birlikteyiz. Fırsat buldukça ve fırsat buldukça sporun gelişmesini her zaman destekliyoruz. Ama bana öyle geliyor ki Red Bull ile yapılan bu anlaşma, genel olarak motor sporlarından, orada bulunan ve Red Bull ile birlikte paylaştığımız sporculara kadar pek çok açıdan bize bir fırsat penceresi açıyor. Bu yüzden bunun çok büyük bir fırsat olduğunu düşünüyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir