Fiat 600, kendi müzesine sahip ilk Arjantin modeli oldu
Fiat 600’ün zaten kendi müzesi var. O Fitito Müzesi Geçtiğimiz Cuma günü, Buenos Aires’in Caseros kentinde, 1960 ile 1982 yılları arasında onu üreten fabrikadan sadece birkaç blok ötede açılışı yapıldı.
Fitito şüphesiz ki modellerden biriydi. Arjantinliler aşık oldu. Milli sanayinin sembolü, 22 yıllık üretimde ortaya çıktılar neredeyse 300.000 adet Caseros fabrikasından.
Tarihini gözden geçirmeye adanan bu alanın geliştirilmesi ve inşası, Tres de Febrero Belediyesi’nin bir girişiminin ürünüydü.
“Arjantinli bir otomobilin ilk müzesi. Tres de Febrero belediye başkanı Diego Valenzuela, “El Fitito, aile ve işle, çok çaba harcayarak ona bir kez sahip olabilenlerle ve üretim hattının arkasında ona hayat verenlerle eş anlamlıdır” dedi.
Müze Kasım ayında ziyarete açılacak (tarih ve ziyaret saatleri henüz belediye tarafından onaylanmadı) ve girişler ücretsiz olacak. özgür ve özgür.
Ziyaretçiler burada sadece farklı dönemlere ait versiyonları bulmakla kalmayacak, aynı zamanda fabrikanın resimlerini, mektuplarını, belgelerini, tarihi reklamlarını, işçi kıyafetlerini ve hayranlar ile koleksiyonerler tarafından bağışlanan mekanik parçaları da görebilecekler.
Ayrıca her hayranın hafızasını 600’e bağlı bırakabileceği bir hatıra sektörü ve ikonik araçta farklı yerleri gezen bir simülatör de bulunuyor.
Müze 5 Kasım’da düzenlenecek Fitito FestivaliYüzlerce atı bir araya getirecek, Şehir Hipodromu’ndan başlayıp Caseros Belediye Oyun Alanı’nda sona erecek bir karavan.
Ulusal endüstrinin amblemi
Yirmi yıldan fazla bir geçmişe sahip olan 600, Arjantinlilerle çok güçlü bir bağ kuran bir modeldi. İtalyan otomobil üreticisi için de özel bir anlamı vardı çünkü ne daha fazlası ne de daha azıydı. Arjantin’de üretilen ilk aracı.
Fiat 600 çok popülerdi. Onun ekonomik fiyat birçok insanın ilk 0 km’ye ulaşma hayalini gerçekleştirmesine olanak tanıdı, ancak başka birçok yönü de vardı: kadınların en sevdiği arabaydı, gençlerin neredeyse her zaman araba kullanmayı öğrendiği ve en parlak yıllarında en sevilen arabalardan biriydi. Birçok Arjantin filminin baş kahramanı olmayı bildiği için jet sosyete dünyasının ve sinemanın favorisiydi.
600’ün bir diğer özelliği ise Fiat’ın ilk modeli olmasıydı. arka motor.
Fitito’nun ilk birimleri 2017’den itibaren Arjantin sokaklarında görülmeye başlandı. 1958. Bunlar, 1955’ten beri üretildikleri İtalya’dan ithal edilen araçlardı.
1959’da, Otomotiv Sanayii Teşvik Rejimi Dönemin Başkanı Arturo Frondizi’nin yönlendirmesiyle Fiat ve diğer markaları ülkede araç üretmeye teşvik etti.
Ve bir süre sonra milyoner yatırımı 1960 yılında şirket, Buenos Aires’in Caseros kasabasındaki fabrikasının açılışını yaptı ve burada aynı yılın 8 Nisan’ında ilk ulusal 600’ü piyasaya sürüldü, ancak en fazla sayıda parça İtalya’dan ithal edildi.
“Pelet” Tuhaf bir takma isim değildi, ilk başta iki kapısını önden arkaya açan (“intihar” olarak bilinen bir sistem) ve güç sağlayan 633 cm3’lük minik bir motora sahip olan yuvarlak gövdesi nedeniyle çok uygun bir isimdi. 21,5 at.
Yalnızca 3,20 metre uzunluklarıyla seyahat edebildiler dört yolcuya kadar biraz dar olmasına rağmen arabanın ön tarafındaki bagaja bir miktar bagaj bile ekleyebildiler.
22 yıllık ömrü boyunca beş versiyon üretildi: 600; Daha büyük (767 cm3) ve daha güçlü bir motorun eklenmesiyle karakterize edilen 600 D (1962); Kapı açma sistemini değiştiren 600 E (1965); Gücünü 32 HP’den 36 HP’ye çıkaran 600 R (1970); ve 600 S, en hızlısı ve en büyük motoru.