Fangio’ya ait bir klasikten Reutemann’ın yarıştığı bir ralli arabasına kadar

Derginin 34’üncü baskısı “1000 Spor Mili”Latin Amerika’nın en prestijli klasik otomobil yarışması, 1994 yılından bu yana geleneksel mekanı olan Patagonya’da bir kez daha gerçekleşti.

Toplamda 110 araç 1920’lerin sonlarından 1970’lerin ortalarına kadar üretildi 1.600 kilometre 23-25 ​​Kasım tarihleri ​​arasında Bariloche, Villa La Angostura, San Martín de los Andes ve Junín de los Andes şehirlerinden geçiyor.

Orijinal İtalyan “Mille Miglia”nın yerel versiyonu olmanın ötesinde, bu düzenlilik yarışı, yalnızca konuşlandırılması ve kayıtlı birimlerin miktarı açısından değil, aynı zamanda ve hepsinden önemlisi, arabaların her birinin kalitesi ve tarihsel değeri açısından bölgede benzersizdir. bu onu çalıştırır.

Bu edisyona katılan pek çok mücevher arasında herkesin dikkatini çeken iki tanesi vardı: 1955 Mercedes-Benz 300S Juan Manuel Fangio’ya ait olan ve 1984’ten itibaren Peugeot 205 Turbo Rallinin B Grubunda yarışan ve “Lole” Reutemann tarafından sürülen araç.

Peugeot 205 Turbo (1984). Aynı araçla “Lole” Reutemann, 1985’te Arjantin Ralli Grand Prix’sinde yarıştı.

Liste burada bitmiyor çünkü etkinliğin bir parçası olan Zarafet Yarışmasında, Ferrari 250GTL (1963), bir Jaguar XK120 (1949), bir Aston Martin Uluslararası (1932) ve bir Porsche 911 RS (1973).

En iyi Autoclásico stilinde her araba, yalnızca teknik mükemmelliği değil aynı zamanda aktardıkları stil, mühendislik ve tarihi de değerlendiren uzman bir jürinin eleştirel bakışına tabi tutulur.

1000 Spor Milinin öne çıkanları

Mercedes-Benz 300S (1955). Bu, 1955 yılında Juan Manuel Fangio ve Arturo Kruuse ortaklığıyla satın alınan ve daha sonra onlarca yıl boyunca koleksiyoncu Julio Mendizábal’a ait olan ve 1996 yılında Balcarce müzesinde sergilenmek üzere Fangio Vakfı tarafından satın alınan bir örnektir.

Zarafet Yarışmasının Önemli Noktaları. Aston Martin International, Jaguar XK120 ve Ferrari 250 GTL.

Peugeot 205 Turbo 16 (1984). Dünya Ralli Şampiyonası tarihinin en efsane modellerinden biri olup Arjantin motor sporlarında da oldukça önemli bir yere sahiptir. Carlos Reutemann, Grup B için homologe edilen aynı otomobille 1985’te düzenlenen Arjantin Rallisi’nde üçüncü sırayı elde etti. Daha önce aynı otomobil, Yunanistan’ın Akropolis Rallisi’nde Finn Ari Vatanen tarafından kullanılmıştı.

Ferrari 250 GTL (1963). 1962-1964 yılları arasında üretilmiş bir İtalyan Gran Turismo’dur. 240 HP güç üreten ve 240 km/saat maksimum hıza ulaşan 3.0 litrelik V12 motorla donatılmıştır. Pininfarina tarafından tasarlanan ve Scaglietti tarafından çalıştırılan bu araç, tüm zamanların en zarif Ferrari’lerinden biri olarak kabul ediliyor. Toplamda 351 adet üretildi. Bu araç “Yarışmanın En İyi Otomobili” ödülünü kazandı.

Jaguar XK120 (1949). Bu klasik İngiliz roadster, Spor Otomobil Kulübü’nün (CAS) kurucularından olan ve sekiz dönem başkanlık yapan Lucio Bollaert’e aitti. 1949’dan 1955’e kadar Buenos Aires’in 1000 km’si de dahil olmak üzere zamanın tüm yarışmalarına katıldı. Bugün bir CAS üyesi tarafından iyileştirilen oyuncu, uzun süredir devam eden geleneğini yeniden Kulüp faaliyetlerine katılarak sürdürüyor.

Aston Martin Uluslararası (1932). 1929 yılında üretimine başlanan seriye ait, üstten eksantrik mili ve kuru karter yağlamalı 1.5 motoru miras alan modellerden biridir. Bu model, 1929 ile 1932 yılları arasında yalnızca 81 adet üretilen iki dingil mesafesi seçeneği sunuyordu.

Rekabet

Üç gün süren yarış ve 1.600 kilometrelik yolculuğun ardından genel klasmanda birinciliği Alejandro López ve Gabriel Gourovich ikilisi kazandı. Alfa Romeo 6C 1750 SS 1929.

İkincilik, yarışmayı yedi kez kazanan Juan Tonconogy ve Bárbara Ruffini’nin oldu. Bu basım Riley Sprite 1936.

Kazanan ikili. Alejandro López ve Gabriel Gourovich, Alfa Romeo 6C 1750 SS’de (1929).

Podyum, 2022 yarışının kazananları Daniel Erejomovich ve Gustavo Llanos tarafından tamamlandı. AC 16/80 Komp. Spor 1938.

Ödül galasında, motor sporlarıyla bağlantılı nesnelerin geleneksel müzayedesi düzenlendi ve toplanan fonlar Gıda Bankası’na ve Bariloche Challenger Vakfı ve San Martín de los Andes Puentes de Luz Vakfı gibi yerel STK’lara gitti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir