En çok satan kamyonun şu anda getirmesi beklenen iyileştirmeler nelerdir?
Toyota Hilux Volkswagen Amarok’un bu yıl liderlik için mücadele etmesine rağmen Arjantin’de en çok satan kamyon olmaya devam ediyor. Artık Japon markasının pick-up’ı, kullanıcıların beklediği çeşitli iyileştirmelerle yenileniyor.
Hilux’un itibarı, yıllar içinde oluşturduğu güç ve güvenilirlikle pekiştirildi ve bugün 2005’ten bu yana Arjantin pazarında en çok satan kamyon konumunu korumasına olanak tanıyor ve Brezilya’dan ithal edilen en çok satan kamyon olma mücadelesini veriyor.
Ancak yeni pikapların gelmesi veya mevcut modellerin yenilenmesiyle oluşan rekabet, Toyota modelini yenilenmeye zorluyor ve şu anda yerel pazarda sunulan da bu.
Yeni süspansiyonlu Hilux
Şirketin Buenos Aires eyaleti Zárate’deki fabrikasında üretilen Hilux, birkaç ay önce GR-Sport spor versiyonunda tanıtılan çözümlerden bazılarını uyguluyor. Değişiklikler esas olarak süspansiyonlara uygulanır.
İçinde SRX sürümüPlatformu, ön aksta 140 mm, arka aksta 155 mm daha geniş palet izleri ve uzatılmış süspansiyon kolları ile yeni bir mimari sunuyor. Ancak sadece bu da değil, artık şasinin dışına yerleştirilmiş 35 mm çapında yeni çift borulu amortisörler de var.
Buna Hilux’ta ilk kez arka aksta yuvarlanma açısının azaltılmasına ve viraj alırken daha iyi desteğe katkıda bulunan boru şeklinde bir stabilizatör çubuğu eklendi.
Bu çözüm, GR-Sport’ta uygulanan çözümle aynıdır ve özel bir kurulumu olmasına rağmen, Bir Hilux’un nasıl davrandığına dair fikri tamamen değiştirdi..
Aynı zamanda şasinin bu şekilde yeniden yapılandırılması yerden yükseklikte 20 mm artışa ve hücum açısında 1° artışa olanak tanıyarak toprak yollarda ve diğer zorlu arazilerde performansını daha da artırdı.
15” arka fren diskleri de dahil edilmiş olup, ön disklerin çapı bir inç kadar artırılmıştır.
Tüm bu değişiklikler, özellikle de yolların genişletilmesi, dış cephede zorunlu estetik değişikliklerbu da ona daha da sağlam bir görünüm kazandırır.
Yenileri eklendi aşırı çamurcular büyütüldü ve markanın bildirdiğine göre rüzgar türbülansını azaltan, titreşimleri azaltan ve yakıt tüketiminden tasarruf etmeye katkıda bulunan gövde renginde bir arka aerodinamik çubuk eklendi.
Bu SRX sürümü motorun bakımını yapar 2,8 litre ve 204 HP güç ve bu, 2.800 rpm’de 500 Nm’lik bir tork sağlar. Hem 4×2 hem de 4×4 versiyonlarında 6 ileri otomatik şanzımanla ilişkilidir. İkincisi ayrıca Hilux 4X4 çekişli tüm seride olduğu gibi bir arka diferansiyel kilidine ve yokuş iniş kontrolüne sahiptir.
Markanın açıkladığı gibi yeni Hilux SRX, Arjantin ve Latin Amerika’daki Hilux müşterilerinin taleplerini karşılamak için özel olarak tasarlandı. Zárate fabrikasındaki mühendisler, müşterilerin kullandığı yollarda test edilen bu yeni platformun geliştirilmesinde önemli bir rol oynadı.
Yüksek güvenlik ekipmanlarını korur, 7 hava yastığı ve sürücü destek sistemi paketiileri çarpışma öncesi uyarısı, uyarlanabilir hız sabitleyici ve şeritten ayrılma uyarı sistemi ile.
Yeni Hilux SRX’in önerilen halka açık fiyatı: 34.060.000$ 4×4 versiyonunda ve 30.250.000$ 4×2 versiyonunda. Pazarlaması 23 Kasım’da başlayacak.
Şu anda bu yapısal iyileştirmelerin Arjantin’in en çok satan kamyonunun diğer versiyonlarına ulaşıp ulaşmayacağı bildirilmedi.