En çok arzu edilen ve şimdi tamamen değişen SUV nasıl oldu?

Her ne kadar Ford EcoSport kompakt SUV’lar arasında öncü olsa da, Honda’nın HR-V’si en çok arzu edilen modeldi kategorinin yıllara göre sıralaması. Artık markanın yerel pazardaki yenilenmesine eşlik edecek şekilde model tamamen değişiyor.

Önceki modelle arasındaki en büyük farklardan biri artık yeni serinin tamamının Brezilya’dan ithal edilmesidir. Bu SUV’un geçmişte elde ettiği başarının bir kısmı, birkaç yıldır yerli üretime dayanıyordu.

Bu HR-V rakipsiz bir formülü vardı. Kullanıcılar tarafından en çok aranan (SUV) siluete sahipti ve piyasadaki en saygın markalardan birine aitti. Segmentinin en pahalısı olmasına rağmen tercihi hiçbir zaman şüphe götürmezdi: HR-V’ye ulaşmak için bütçesini zorlayabilen herkes bunu yaptı.

Artık durum çok farklı; yalnızca ithal edilmiş olması nedeniyle değil, aynı zamanda neredeyse çevrimdışı olması nedeniyle de: Son yıllarda bir HR-V almak kolay bir iş değildi.

İşin güzel yanı markanın stratejisinin 180° dönüş yapmış olması. Dört yıl içinde yeni bir model sunmasa da 2023’ün ikinci yarısında ZR-V’yi piyasaya sürdü, ardından bu HR-V geldi, gelecek ay yeni CR-V’nin lansmanı resmileşti ve birkaç ay sonra da Civic’in son nesli hibrit versiyonla gelecek.

Başarının dönüşümü

Honda HR-V yolda çok iyi bir dinamik performans sunuyor.

Yeni model öncekiyle aynı platformu kullanıyor. Fakat, Gövdesinde ve iç kısmında her şey yeni. Stili, daha sade bir figüre doğru evrildi, ancak modern ve güncel vuruşlarla, bu ona daha sağlam bir duruş kazandırdı ve şirketin mevcut diline eşlik etti.

Boyutlar önceki modelle hemen hemen aynı ancak kabindeki alan kullanımında büyük bir fark var. Parçalar halinde gidiyoruz, sürüş pozisyonu çok rahat, sürüş pozisyonu eskisinden biraz daha yüksek.

Tüm komutlar sürücünün erişebileceği yerdedir ve bazı komutlar mevcuttur. Alanı daha iyi kullanan yaratıcı çözümlerorta konsoldaki çift katlı saklama alanı gibi (alt kısımda kablosuz telefon şarj cihazı bulunur).

Honda HR-V’nin alanı iyi kullanan modern iç mekanı.

Ön havalandırma çıkışları yerleşik panelin şeklinde gizlenmiştir (ZR-V’de de benzer bir durum vardır) ve uçlarda ilginç bir seçenek vardır: açık ve kapalı işlevlere ek olarak havayı tahliye eden üçüncü bir çıkış daha vardır Daha az doğrudan bir yoldan, sürücünün sol elinin soğumaması için idealdir.

Çatışan tek unsur orta konsoldaki ekrandır. Bir yandan görüntü kalitesi böyle bir modelden beklenecek düzeyde değil, diğer yandan ekranın arkasındaki “kutu” Fabrikanın dışına konulmuş izlenimi veriyor..

Arkada seyahat edenler, gerçekten çok fazla olan bacak mesafesine çok şaşıracaklar. Bu araç öncekine göre birkaç santimetre daha alçak olmasına rağmen uzun boylu olanlar sorun yaşamayacak.

Honda HR-V multimedya ekranının sunum kalitesi iyileştirildi.

Olası bir çatışmayı çözmek için koltuk arkalıkları daha eğimlidir. Ancak pencere, boyu 1,80 metrenin üzerindeki bir kişinin gözünden birkaç santimetre önce kesildiği için yan görüş sınırlıdır; Bu nedenle hapsedilmişlik hissi yaratabilir.

Bu değişikliklerle bagajın kargo kapasitesi önemli ölçüde azaldı: 437 litreden 354 litreye çıktı. Bu kaybı telafi etmek için Honda bir plan yaptı. akıllı arka koltuk katlama sistemi (2/3 ve 1/3) tamamen düz bir yüzey bırakıp kargo alanı kazanmak için.

HR-V’nin mekaniği de değiştirildi ve makul olarak en fazla tartışmayı yaratan nokta da bu. Artık benzinli motoru var 1,5 litre, 121 beygir gücü ve 145 Nm tork. Önceki modelin 1.8’inin sağladığı 140 HP ve 174 Nm’den önemli ölçüde daha azdır. Kutu hala otomatik bir CVT’dir ve sürücü öndedir.

Honda HR-V’de kargo alanını genişletmek için akıllı çözüm.

Bütün bunlar, ayrılışlarda ve toparlanmalarda çok az tat bırakan bir yanıtla sonuçlanır. Elbette şehir içi kullanım için yeterli, ancak yola çıktığınızda düzgün bir sollama yapmak için gaza çok sert basmanız gerekeceğini göz önünde bulundurmalısınız.

Bu anlamda CVT otomatik şanzımanın da bir faydası olmuyor, bu da bu durum gibi düşük torklu motorlarda genellikle kötü sonuç veriyor.

Öte yandan, yakıt tüketiminde de fayda güçlü bir şekilde görülüyor. ortalama 7,2 L/100 km’dir.

Motor tepkisi yeni Honda HR-V’nin en zayıf noktasıdır.

Daha sağlam bir ön uç ve daha hassas direksiyon ile dinamik olarak gelişmiş bir his veriyor. Sürüş konforunu ön planda tutan ancak güvenliği de her zaman ileten bir kurguya sahiptir. Frenler için özel bir söz.

Honda ve HR-V’nin bu yeni dönemi, eskisi gibi popüler sonuçlara sahip marka veya modeli değil, imajını oluşturan kalite ve itibara sahip marka veya modeli bulacak.

Veri Sayfası

Dingil mesafesi 2.610 mm

50 litre yakıt deposu

Benzinli motor, 1,5 litre

Güç 6.600 rpm’de 121 HP

4.300 dev/dak’da 145 Nm tork

Otomatik Şanzıman, CVT

Maksimum hız 182 km/saat

Hızlan. 0-100 km/saat 12 saniye

Ortalama tüketim 7,2 L/100 km

Ana ekipman

ABS frenler ve denge kontrolü

Ön, ön yan ve perde hava yastıkları

Otonom acil durum freni

Şerit tutma sistemi

uyarlanabilir hız sabitleyici

Apple CarPlay için kablosuz bağlantı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir