Elon Musk ve Cybertruck tırıyla ilgili açık itiraf: “Kendi mezarımızı kazdık”
Diğerleri gibi yıkıcı, Elon Musk bazı pazarlarda geleneksel modelleri aşan satışlarla gezegendeki lider elektrikli otomobil markasını yarattı. Ancak bir kararın kendisine kazandıklarının çoğuna mal olabileceğinin de farkındadır.
Tesla Cybertruck kamyoneti dört yıl ertelendi ve tartışmalı Güney Afrikalı iş adamına göre, onu üretme kararıyla birlikte “kendi mezarımızı kazdık.” Aynı zamanda yine elektrikli olan Ford F-150 Lightning, Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’daki müşterilere teslimatlarını toplamaya devam ediyor.
Musk’un açıklamaları, gösterişli Cybertruck kamyonunun 30 Kasım’da ilk müşterilere ulaşacağının bilindiği zamana denk geliyor. Markanın alıcıları ve hayranları tarafından özlenen ve arzu edilen bir şey. Ancak kimse bunu parti olarak görmüyor.
Cybertruck pikcup gerçekten radikal ve farklı bir tasarımla sahneye çıktı. Gösteri sırasında kırılan “zırhlı” camların direncini gösterme girişiminde bulunulan başarısız bir olayla ilgili kamuoyuna sunum da yapıldı.
Şimdi nihayet üretime hızlı bir şekilde başlayacak gibi görünüyor, ancak şimdilik Bu sürecin nasıl gerçekleşeceğine dair çok az netlik var ve bunu ne kadar çabuk yapabileceklerini.
Fiyat yok
Cybertruck, halka ilk tanıtıldığında neredeyse otomatik olan onbinlerce rezervasyon topladı. Bu yılın temmuz ayına kadar, Siparişler 1,9 milyona ulaştı. Ancak arada birkaç şey oldu.
Örneğin piyasaya hangi fiyattan çıkacağı bilinmiyor ve kesin olan tek şey, ilk açıklanan fiyattan daha yüksek olacağı. Tesla, 2019’un sonunda çok cazip bir başlangıç fiyatını duyurdu. 39.900$ ABD’de. O zamanlar Kaliforniyalı markanın sattığı diğer modellerin yarısını temsil ediyordu.
O dönemde perakende fiyatları 49.900 ABD Doları ve 59.900 ABD Doları olan daha yüksek performanslı iki versiyonun olacağı da bildirilmişti. İki yıl sonra tüm bu bilgiler Tesla’nın web sitesinden kayboldu ve bunun ne kadara mal olacağı hala bilinmiyor.
Aslında, Musk, Tesla’nın uygun fiyatlı bir Cybertruck sunacağı yönündeki beklentileri ortadan kaldırmaya çalıştıen azından ilk başta. Güney Afrikalı, “İnsanların karşılayabileceği bir fiyatla üretim hacmine ve pozitif nakit akışına ulaşmak çok büyük bir çalışma gerektirecek” dedi.
Teslim almanın satış değeri, Teksas’taki devasa fabrikanın üretebileceği birim sayısına bağlı olacak: Ne kadar çok üretebilirse, müşterilere ulaşan fiyatlar da o kadar iyi olur.
Musk, Cybertruck’un üretimini artırma konusunda “muazzam zorluklar” öngördüğünü söyledi; bunun başlıca nedeni, bu çarpıcı kamyonun yeni üretim süreçleri gerektirir.
Musk bir konferansta şunları söyledi: “Radikal, yenilikçi ve Cybertruck gibi gerçekten özel bir şey yapmak istiyorsanız bu son derece zordur çünkü kopyalanacak hiçbir şey yoktur.” Amerikan sitesi “Sadece aracı değil, aynı zamanda onu üretme yöntemini de icat etmeniz gerekiyor” diye yayınladı. Otomatik blog.
Tesla’nın CEO’su için üretim oranı Yılda 250.000 kamyonet 2025 yılında bir ara. Bu arada, şirketin daha düşük fiyatlı seçenekler sunmaya başlamadan önce Cybertruck’un daha pahalı konfigürasyonlarına öncelik vermesi mantıklı olacaktır.
Geçenlerde bir otomotiv endüstrisi danışmanlık firmasındaki bir analistin bahsettiği İçeriden bilgi Pahalı bir malzeme olan ve daha pahalı damgalama ekipmanı gerektirecek paslanmaz çelik gövdeyle üretileceği göz önüne alındığında Cybertruck’un “biraz daha yüksek” fiyatlandırılacağına inanıyor.
Ek olarak, pil fiyatları insanların dört yıl önce beklediği kadar düşmedi ve Cybertruck, yine Almanya ve Çin’de üretilen Model Y SUV ve Model 3 sedanın ölçek ekonomilerinden yararlanamayacak.
Tesla’nın web sitesinin sürdürmeye devam ettiği şey, Cybertruck’un şunları sunacağıdır: 800 kilometre özerklik 100 km/saat hıza sadece 2,9 saniyede ulaşacak. Bu ilk ayrıntıları öğrenmek için Kasım ayının sonuna kadar beklememiz gerekecek.