Devrim niteliğindeki küçük otomobil 2026’da yeniden doğacak
Renault Devrimci olarak doğmuş bir modelin yeni neslinin nasıl olacağını gösterdi: Twingo. 2026 yılına kadar hazır olacak ve Fransız markanın gelişmiş kompakt elektrikli otomobillerinin bir parçası olacak.
Şirketin sunduğu prototip, küçük modelin son versiyonlarından farklı olarak halk arasında sevgi ve nefret uyandıran orijinal Twingo’nun stil dilini net bir şekilde ifade ediyor.
Bu ön izlemeyle Renault aynı zamanda şunu da gösterdi: şirketinizin Ampere lansman programıFransız şirketin yeni elektrikli araç ve yazılım firması.
Planlar, Avrupa’da bugün ile 2031 yılları arasında yedi elektrikli araç serisini şekillendirmeyi amaçlayan bir lansman programını gösteren markanın CEO’su Luca de Meo tarafından listelendi.
Bunlar arasında iki yeni nesil elektrikli aracın daha tanıtılması planlanıyor. tarihsel şirket modellerine dayalıGelecekteki Twingo’dan önce ortaya çıkacak olan R5 ve R4 gibi.
Gelecek modele ilişkin herhangi bir teknik özellik açıklanmasa da, kWh başına yaklaşık 10 kilometrelik bir tüketim vaat ettiği ve bu sayede piyasadaki en verimli modellerden biri olacağı öğrenildi.
Ayrıca satış fiyatı da açıklandı. 20 bin euronun altında olacakÇin menşeli elektrikli arabaların Eski Kıta’daki işgaline açık bir yanıt olarak.
Twist ve tango arasındaki köken
Orijinal Twingo ilk kez 2017’de tanıtıldı. 1992 Paris Otomobil Fuarı R4’ün temsil ettiği fenomenin ardından yeniden popüler bir model olma yolundaki muazzam zorlukla birlikte ortaya çıktı.
Ancak gelişimi 70’lerde başladı, ancak 80’lerin başında Fransız markası Patrick LeQuement’i tasarım merkezinin başına getirene kadar birçok iptal ve erteleme yaşadı. yeni bir konsept.
80’li yıllarda minivanlarda ortaya çıkan minivan fikri, 3,5 metreden kısaydı.
Modelin adı, modelin önerdiği dinamizm fikrini vurgulamayı amaçlayan üç tür dansın birleşiminden kaynaklanmaktadır: Twist, Swing ve Tango.
Tasarımı, kurbağa gözüne benzeyen yuvarlak farlarla birlikte dış tarafta yuvarlak bir şekil öneriyordu. Büyük bir camlı yüzey görüntüyü tanımladı ve hatta Kayar tavanlı versiyonları vardı bu da neredeyse tüm iç mekanın açığa çıkmasına neden oldu.
Zamanın diğer modellerinde sunulmayan yeşil, sarı, turuncu, mavi ve açık mavi tonları mevcut olduğundan renk paleti modelin yaygınlaştırılmasında kilit noktaydı.
Twingo, figürüne ilişkin yarım ölçüleri kabul etmedi: ondan nefret mi ettin yoksa onu sevdin mi. Ama bir şey açıktı, gözden kaçmadı, gerçekten farklı bir arabaydı.
Ancak Twingo’nun gerçek büyüsü, aynı zamanda estetik açıdan çarpıcı, renkli ve yıkıcı olan ve mevcut alandan yararlanmak için uygulanan mühendislik açısından kesinlikle öncü olan iç tasarımındaydı.
Kabinde 4 yolcu sorunsuz seyahat edebildibenzer boyuttaki herhangi bir araçtan daha büyük ve hatta birkaç büyük modelden daha büyük bir kullanılabilir alana sahip.
Arkadaki yolculara daha fazla bacak alanı kazandırmak veya bagajda daha fazla yer kazanmak için arka koltuk geriye veya ileriye doğru hareket ettirilebilir.
1994’ün ortalarında Arjantin’e geldi.Fransa’dan ithal edilen, ancak 2012 yılına kadar Kolombiya’da üretilmesine rağmen, bu durum pazardaki genişlemesini biraz kısıtladı, biraz bulunabilirlik ve biraz da fiyat nedeniyle. Buna rağmen yerel pazarda geniş çapta kabul gördü.
Ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra Easy adlı, robotik şanzımana sahip bir versiyon sundu: Vites değişiklikleri manuel şanzımandaki gibi yapılıyordu ancak debriyaj pedalına basmak gerekli değildi; aslında buna sahip değildi.
2007 yılında Twingo’nun ikinci nesli Avrupa’da tanıtıldı, ancak o sadece başka bir otomobildi. 2014 yılında tanıtılan ve çekiş gücü getirme özelliğine sahip son nesil bile, 90’lı yıllarda sunulan ilk modelin yarattığı sürpriz ve etkiyi elde edemedi.
Ancak yeni prototip, Twingo’yu unutulmaz bir otomobil yapan kökenlere dönme sözü veriyor.