çok pahalı ve bazıları eksik

Tatil yaklaşıyor ve birçok kişi güvenli bir şekilde yola çıkmak için gerekli kontrolleri ve onarımları gerçekleştirmek için yılın bu zamanını seçiyor.

Öncelikle her yıl yapılan ön ve zorunlu bir kontrol var: Aracın en önemli noktalarının incelenip ölçüldüğü VTV. Çoğu durumda arızalar veya kırılmalar uyarılmasa da.

Soru şu; yedek parça var mı? Tampon, optik, akü, amortisör veya mekanik yedek parça temin etmek mümkün mü? Zurna değer zincirinin tamamına danıştı: otomotiv şirketleri, otomobil parçası üreticileri, distribütörler ve atölyeler.

Sektördeki tüm aktörler başvurdukları veya uyguladıkları bazı premium modellerde eksikliklerin çok belirgin olduğu konusunda hemfikir. ithal yedek parçalar.

Yerli otomobil parçalarıyla değiştirilemediği durumlarda, Beklemeler genellikle sonsuzdur, aylarca sürer.

Kapalı çarşı, fiyatlar tavan yapıyor

AFAC genel müdürü Juan Cantarella, “Pazar talebini karşılayan ve tedarik eden 250’den fazla ulusal otomobil parçası üreticisi var. Diğerlerinin yanı sıra genel yedek parçalar, tamponlar, piller, amortisörler, cam ve optikler dağıtımda” dedi.

Örneğin, ulusal bir Peugeot 208’in ön camını değiştirmek, 300.000 ile 500.000 dolar arasında bir maliyete mal olabilir.

Cantarella ayrıca, “Yerel tedariki tamamlamak için ithal parçaların gerekli olduğunu ve bu büyük ölçüde sektöre bağlı. Neredeyse her şeyin yerel üretimle karşılandığı alanlar var, olmayanlar da var” dedi.

Aynı şekilde ülkenin en büyük araç üretimine sahip otomotiv firmalarından biri de bu ortama satış sonrası ağında yedek parça sıkıntısı olmadığını, bu sayede müşterilerinin taleplerini karşılayabildiğini belirtti.

Ülke genelindeki en büyük otomobil parçası distribütörlerinden biri olan ve %23 pazar penetrasyonuyla Etman’ın sahibi Néstor Etman da aynı çizgiyi takip etti.

Tedarikçileri Renault, General Motors ve dev Stellantis (Fiat, Jeep) olan Bahía Blanca merkezli distribütör, “Bizim durumumuzda otomobil parçaları dağıtımını asla bırakmıyoruz. Tüm müşterilerimize uymamıza olanak tanıyan düzenli bir sistemimiz var” dedi. , Peugeot ve Citroën ve diğerleri).

Etman ayrıca buji, debriyaj, disk ve fren bantları gibi bazı orijinal yedek parça sıkıntısı olabileceğini ancak alternatif teklifin teminat sağlamak için yeterli olduğunu ve bu tür yedek parçaya ihtiyacı olan kimsenin olmadığını açıkladı. araba durmuş halde kaldı.

İthal yedek parça sıkıntısı var ama yerel tedarikin atölyelerde en yaygın onarımların yapılabilmesi için yeterli olduğu söyleniyor.

Zincirin son halkası ise atölye. Normalde yedek parça satış yerlerinde gerekli parçaların temin edilmesinden sorumlu olan tamircilerdir, sokakta neyin bulunup bulunmadığına dair genel bakışa sahip olanlar da onlardır.

Kapsamlı hizmetlerde uzmanlaşmış bir atölye olan Andrade’nin tamircisi ve sahibi Gustavo Andrade, şu ana kadar yedek parça eksikliği nedeniyle işini yaparken herhangi bir sorun yaşamadığını belirtti.

Onarımları daha karmaşık olmasına rağmen elektrik modülleri gibi yurt dışından gelen parçalarda bu durumun yaşandığını vurguladı.

Bugün belki de asıl sorun, fiyatların ani yükselişi bu da arabanın bir süre park halinde kalmasına neden olur.

Bazı örnekler vermek gerekirse, bir VW Gol dağıtım kitinin maliyeti en az 100.000$ veya ulusal bir Peugeot 208’in ön camını değiştirmek, 300.000 Dolar ve 500.000 Dolar. Bütün bunlar emeksiz dahil.

Bu anlamda Etman, fiyatların sert yükselişi sonucunda talebin oldukça sınırlı kalacağını açıkladı. “Tedarikçilerin bir fiyatlandırma stratejisi üzerinde çalışması önemlidir, böylece insanlar onları satın alabilir ve böylece durgunluk yaratmaz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir