Çok az kişinin gördüğü parçalar ve nesneler nelerdir ve bunlar ne işe yarar?
Arabalarda sayısız amaç ve cihaz vardır. görünmez veya sürücü ve içindekiler, özellikle de trafikle ilgili olanlar tarafından fark edilmeyebilir. güvenlik.
Gizli kameralar ve radarlar, giderek yaygınlaşan sürüş destek sistemlerinin temelini oluşturuyor ve bu sayede otomobil yalnızca acil durumlarda fren yapabiliyor, etrafındaki araçları algılayıp sürücüyü uyarabiliyor ve hatta şeridi otonom olarak koruyabiliyor.
Ayrıca sensörler ve aktif bir güvenlik cihazı olan elektronik denge kontrol ünitesi gibi daha klasik olanları da vardır. zorunlu Ocak 2022’den itibaren 0 km araçlarla marketimizde.
Ancak çıplak gözle görülemeyen bu unsurların ötesinde, gözden kaçan ve fark edilmeyen bir takım parçalar, anahtarlar ve anahtarlar vardır. çoğu bilmiyor.
Bazıları güvenlik açısından önemlidir, diğerleri ise hem sürücü hem de yolcular için araç içi deneyimi iyileştirmeye yardımcı olur.
emniyet kemeri düğmesi
Güvenlik söz konusu olduğunda üç noktalı emniyet kemeri çok önemlidir. Basit ve etkili olan bu sistem, sektörün onu bünyesine kattığı 1959 yılından bu yana milyonlarca hayat kurtardı (ilki Volvo’ydu).
Deney ve Yol Güvenliği Merkezi’nin (CESVI) verilerine göre bu pasif güvenlik elemanı, %40 ve %50 ölüm riski Kaza geçirdikten sonra mümkün olduğu kadar vücuda yakın, düğümsüz ve kıvrımsız bir şekilde yerleştirilmelidir.
Sabitlenerek hem sürücünün hem de yolcuların sürüş ve yolculuk sırasında mantıklı ve gerekli hareketleri yapmasına olanak sağlar.
Ancak ani bir yavaşlama olduğunda yay ve bobinden oluşan toplayıcı mekanizması sayesinde sürücüyü veya yolcuyu tutacak şekilde hareket eder.
Bunun ötesinde, bant şunları içerir: siyah düğme bu tamamen fark edilmez ve çok az kişi bunun nedenini bilir. Gerçekte, bu düğme plastik bir durdurucudur ve tokanın her zaman uçta kalmasını sağlamak için oradadır ve kullanıcının kemeri her taktığında beceriksizce hareket ettirmek zorunda kalmasını önler.
Bu düğmenin çıkması durumunda değiştirilmesi önemlidir, aksi halde toka gevşeyip kayışın ucuna kadar inebilir.
Arabanın anahtarı ve dairesel ok
Klima, özellikle yaz aylarında sürüş konforunu artıran en yaygın fakat değerli unsurlardan biridir.
Soğutma sistemi, dışarıdan aldığı sıcak havayı, içinde soğutucu gaz bulunan kapalı ve basınçlı bir devre vasıtasıyla soğuk havaya dönüştürür.
Ancak işlem dışarıdan gelen hava ile gerçekleştirildiğinden ortam sıcaklığı ne kadar yüksek olursa kabin içini soğutmanın sisteme maliyeti de o kadar yüksek olacaktır.
Sıcaklığı ve hava akışını kontrol eden tuşlara ek olarak, görünen ancak kullanımı hakkında çok az kişinin bildiği başka bir tuş daha var: hava devridaimigrafiği bir araba ve “C” şeklinde bir okla çizilmiş.
Bu, kabini daha hızlı soğutmak ve hava kalitesini artırmak için önemli bir işlevdir; çünkü soğutma sistemi etkinleştirildiğinde dışarıdan hava almayı durdurur ve iç havayı yeniden kullanır.
Bu sayede sıcaklık düşüşünün sistemin dış hava ile çalışmasına göre daha hızlı olduğunu fark etmek mümkün olacaktır.
Çok işlevli kontrol
Araç kapılarını açıp kapatan uzaktan kumandanın birden fazla kullanımı vardır. İlki (ve asıl olanı), motoru çalıştırma ve durdurma anahtarını içermesidir.
Normal kullanımlarına ek olarak çoğu, rollerini yerine getirecek şekilde programlanmıştır. uzaktan pencere kaldırıcı.
Gibi? Tek yapmanız gereken kilit açma düğmesini birkaç saniye basılı tutmaktır; camlar konumlarına bağlı olarak otomatik olarak aşağı veya yukarı kayar.
Dikiz aynası
Dikiz aynasının alt kısmında arkanızdaki aracın gözlerinin kamaşmasını önleyen plastik bir çıkıntı bulunduğunu biliyor muydunuz?
Konumunu hareket ettirerek, kötü hizalanmış veya yüksek ışık nedeniyle gözlerinizin kamaşmasını önlemek için aynanın açısını ayarlayabilirsiniz; arka camdan içeri giren güneş ışınlarına rağmen.
Orta-yüksek menzilli otomobillerde bu sekmenin yerini bir düğme alır. Fonksiyon aynıdır, sadece karartma otomatik olarak yapılır.
Güvenli çocuklar
En büyük endişelerden biri de arka koltuktaki çocukların araç hareket halindeyken kapıyı açabilmesidir.
Bunun olmasını önlemek için kapının kenarında güvenlik kilitleri iç kulpların devre dışı bırakılmasını sağlayan ve bunları açmanın tek yolu dışarıdan olan bir kapıdır.
Modele bağlı olarak mandal (manuel olarak hareket ettirilir) veya yuva (bu tasarımda çevirebilmek için anahtarın takılması gerekir) olarak sunulabilirler.
Peki römork kancası?
Nadir ama olası durumlar vardır: Bir arıza nedeniyle çekilmek zorunda kalmak.
Tüm araçlarda, gövdeyle aynı renkte plastik bir kapağın arkasına gizlenmiş, genellikle ön veya arka tamponda kamufle edilmiş bir destek bulunur.
Çıkarırken, genellikle cırcır böceğini saklayan kitte bulunan kancayı veya dördüncüyü (her ikisi de dişli) buraya yerleştirmek gerekecektir.
Bu sabitleme noktasının, treyler veya karavanların arkasına konulan aksesuarla (top) hiçbir ilgisi olmadığını belirtmekte fayda var.