Churruca Hastanesi müdürünün hikayesi ve 1973 model VW Beetle ile ilişkisi

Alicia Amato’nun sevgilisi Volkswagen BöcekleriYaklaşık 40 yıl önce doktor olarak mezun olduğundan beri yollarda ve hizmette olan yoldaşları.

Karizmatik, eğlenceli ve çok detay odaklı olan Alicia’nın birçok uzmanlığı var. Kendisi Churruca Hastanesi’nde jinekoloji bölümünün başkanı olan jinekolojik robotik cerrahıdır; Kendisi aynı zamanda tıp albayı (Merkez Askeri Hastane’de kendi bölgesinin başkanıydı) ve saksafoncudur.

Aynı zamanda arabalara da meraklıdır. Autoclásica’nın sürekli katılımcısı ve Arjantin Böcek Dostları Derneği’nin (AADEA) Yönetim Kurulu üyesi olan Alicia, tertemiz bir arabanın sahibidir. 1973’ten kalma Alman böceği Volkswagen Arjantin tarafından 2023 sonunda düzenlenen ilk VW Fan Günü’nün bir uzantısı olarak Cariló standında sergilenmek üzere seçilmesi tesadüf değil.

Marka, bir günlüğüne Şubat ayı sonuna kadar sergileyeceği yeni ürünlerini yenileriyle değiştirdi. altı klasik tüm dönemlerin en iyileri: Karmann Ghia, iki nesil Kombi Westfalia, Gol GTi, Golf Cabrio ve Alice’s Beetle. hepsi sanki dün bayilikten ayrılırlardı.

Alicia’s Beetle’ın halkı karşılaması da tesadüf değildi. Her cerrah gibi o da her ayrıntıya dikkat ediyor: “Arjantin’de bu modelin parçası bulunmadığından, yedek parça ve aksesuar satın almak için tıbbi kongre gezilerinden yararlanıyorum” diye açıklıyor.

Ayrıca arabasının Volkswagen efsanelerini kurtaran ve Beetles’ta saygın bir usta olan üst düzey bir tamirciye sahip olduğunu da ekliyor.

Halkın ve Kurtz’un arabası

Beetle, otomotiv endüstrisi tarihinin en ikonik ve en çok satan modellerinden biridir. 1945’ten 2003’e kadar üretildiler 21,5 milyon adet Dünyanın farklı yerlerindeki fabrikalarda.

Volkswagen bir günlüğüne yeni özelliklerini değiştirerek Cariló standını klasiklerle doldurdu.

Bu, insanların onu her pazarda farklı şekilde adlandırmasına yol açtı: Beetle, Beetle, Fusca, Poncho, Bocho/Vocho, Pichirilo, Coccinelle ve diğerleri. Her ne kadar Alicia için bu araba olsa da KurtzYıllarca arka koltukta ona eşlik eden ve yürüyüşe çıkacağını bilerek motorun çalışmasını kutlayan Alman çoban.

Alicia bunun ikinci Beetle’ı olduğunu ve onu 1991 yılında satın aldığını söylüyor. 7.500 dolar. Ünitenin üçüncü sahibi oldu ve deneyimine ve bilgisine rağmen eski sahibinin kapsamlı sorgusuna cevap vermek zorunda kaldı. Kimseye satmıyorumOna söyledim.

Sanki bir sağlık raporu gibi, ayrıntılarıyla anlatıyor soyağacı araba hakkında: “Üretimi 29 Kasım 1973’te tamamladı ve aynı yılın 4 Aralık’ında fabrikadan çıktı. Beetle zaten 50 yaşında ve yaklaşık 180.000 kilometre kat edildi. Kilometre sayacının ikinci turunda,” diye gülerek yorum yapıyor.

Tertemiz. Doktor, parça ve aksesuar satın almak için her konferanstan yararlanır.

-Neden bir Beetle almaya karar verdin?

-Çünkü ekonomik, konforlu, güvenilir, bakımı kolay, kondisyonu ne olursa olsun konsept olarak eskimeyen bir otomobil. Sahip olduğum ilk araç 1962 modeldi, yine Alman. Bunu 1984-85 yıllarında doktor olarak mezun olduğumda aldım çünkü Martín Coronado ve El Palomar bölgesinde ev ziyaretleri yapmam gerekiyordu. 1991 yılına kadar her zaman güncel bakım hizmetleriyle kullandım.

Alicia bu kopyayı 1991’de satın aldı. Bunun için 7.500 dolar ödedi.

-İkinci arabanız da Beetle mıydı?

-Evet bu. Bunu bana tamircim teklif etti. Onu gördüğümde bir an bile şüphe etmedim. Daha geniş ve daha uzun; diğer koltuklar ve açılır tavanlı. İlk görüşte aşktı. Yıllar sonra onu restore edebildim. Klasik otomobil forumlarına ve gruplarına girdim ve Temperley’de Los Hermanos atölyesini buldum. Bir seyahatimde, restorasyon sürecini hızlandırmak için farlar, yalıtım malzemeleri ve diğer aksesuarları aldığımı hatırlıyorum. Atölyede onu açık maviye boyadılar çünkü önceden sarıydı.

-Bugün arabada bunu nasıl deneyimledin?

-Artık her yürüyüşte, her sergide keyif alıyorum. Araba birçok kez Autoclásica’ya ve diğer sergilere katıldı. İnsanlar beni sokakta durduruyor, her türlü iltifatı söylüyor, fotoğraf çekiyor. Bazıları direksiyon başında bir kadın görünce şaşırıyor ve bana eşleri için onları satıp satmadığımı soruyor.

“Kardeşler” Çalıştayı. VW Beetle restorasyon uzmanları.

-Evet ama sahibi de dahil. (gülüyor).

Standdaki diğer Beetle

VW Cariló alanının istikrarlı bir kadrosu olarak, 2003 yılında Puebla’daki Meksika fabrikasından ayrılan “Son Sürüm” Beetle’lardan biri var.

Bu fabrika, Brezilya’da üretimi durdurduğu 1996 yılından bu yana modeli hayatta tutan dünyadaki tek fabrikaydı. Toplamda 2003 yılına kadar ürettiler neredeyse 1,7 milyon adet.

VW Beetle’ın son serisi, beyaz yüzlü lastikleri, daha güçlü kavramalı direksiyon simidi, krom detayları ve bagaj açma kolunun üzerinde bulunan Wolfsburg Kalesi amblemiyle karakterize edildi.

VW Beetle “Son Sürüm”.

Toplamda bu özel sürümden 3.000 adet üretildi ve bunların 50’si ülkeye 200.000 TL değerinde ulaştı. 12 bin dolar her biri.

Mekanik olarak, bu modelde tamamen yeni olan, elektronik enjeksiyonlu 1.6 litrelik benzinli motora sahipti. Maksimum 46 beygir gücü sağlıyordu ve dört vitesli bir manuel şanzımanla ilişkilendiriliyordu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir