Çekiç darbeleri ve kil matrislerle yapılmış şaşırtıcı Vietnam Pagani Huayra

Pagani OtomobilleriArjantinli Horacio Pagani tarafından kurulan şirket, süper otomobil üreticileri arasında en beğenilenlerden biri. Modelleri bir mühendislik sanatı eseridir ve performansta bir dünya referansıdır. Öyle ya da böyle taklit edilmeye çalışılması normaldir.

Bir grup Vietnamlı bu fikri çok ciddiye aldı ve çekiç darbeleri, kil kalıpları ve son derece ustalık kullanarak kendi Pagani Huayra’larını inşa ettiler. Ve elde edilen sonucun o kadar da kötü görünmediğini itiraf etmeliyiz.

Huayra, Pagani’nin Zonda’dan sonra yarattığı ikinci modeldir. Orijinal versiyon 2011 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sunuldu ve şekilleri ve üretiminde kompozit malzemelerin kullanılması nedeniyle etkileyiciydi. Ayrıca, bir 730 ila 850 HP güce sahip 6,0 litrelik AMG V12 motor ve benzeri görülmemiş bir değişken aerodinamik sistemi piyasaya sürdü.

NHẾT TV YouTube kanalında yayınlanan bu projeyle ilgili ilginç olan şey, oldukça yıpranmış bir Daewoo Quiero’dan gelen motor ve birkaç bileşen dışında geri kalan öğelerin bu meraklı grup tarafından tasarlanmış ve el işçiliğiyle yapılmış olmasıdır.

Bu Vietnamlıların bir süper arabanın kopyasını yaptıkları ilk sefer değil. Geçmişte zaten hep aynı yöntemleri kullanarak Ferrari veya Bugatti versiyonlarını yapıyorlardı. Hatta bu sonuncusu Lionel Messi’nin anısına süsledilerArjantin renklerinde gövde ve kapılarda 10 rakamı yer alıyor.

Kil, çekiç ve birçok yaratıcılık

Vietnamlı Pagani’ler için vücut oluşturmak için kil matrisleri yapıldı. Fotoğraf: YouTube

Her zaman şaşırtmayı sürdüren diğer gerçek ise şu: Sadece 500 gün sürdü arabayı hazırlamak, videoda gösterilen sınırlı kaynaklar dikkate alındığında gerçek bir başarı.

Her şey şasinin yapımıyla başlıyor; bu durumda şasi, kompozit malzemelerin kullanımında dünyanın önde gelen referansı olan İtalya merkezli Arjantinli inşaatçının kullandığı karbo-titanyum monokoktan oldukça uzak.

Vietnam Huayra’sı kesilmiş ve elle kaynaklanmış çelik borulardan oluşan akıllı bir yapıya sahiptir. Bu aynı zamanda bu şekilde dört tekerlekten bağımsız süspansiyon şeması ve ön tarafta çift salıncaklı. Daewoo’nun motoru aracın ortasına, arka aksın hemen önüne yerleştirildi.

Video

Bir grup meraklı, Arjantinli inşaatçı Horacio Pagani’yi şaşırtıcı bir zanaat eseriyle anmaya karar verdi

Farlar ve arka lambalar da el yapımıdır ve eksiksiz bir egzoz sistemi, aracın ortasındaki dört belirgin Pagani çıkışını arka sektörde yeniden üretecek şekilde tasarlanmıştır.

Gövdeyi ve iç parçaların büyük bir kısmını inşa etmek için kullanılan yöntem özeldir ancak çok verimlidir ve kesinlikle çok daha ucuzdur, çünkü Kil kalıplamayla başlıyorlarBüyük tasarım merkezlerinde kilin kullanımına çok benzer.

Bu matrisler üzerinde parçalar fiber ve plastikle kalıplanıyor ve daha sonra ayrı ayrı işlenerek iyi bir yüzey elde ediliyor. İşlevlerin ve öğelerin çoğu simüle edilmiş ve işlevsel olmasa da aynı şey iç mekan için de yapılır.

Vietnamlı Pagani’nin şasisi çelik borulardan ve serbest elle kesme ve kaynaklamadan yapılmıştır. Fotoğraf: YouTube

Her halükarda bu grubun yaptığı çalışma alkışlanmalıdır. Gelişmiş öğeler ve araçlarla ne kadar ileri gidebileceklerini merak etmek güzel. İnşaatın tam videosunu burada görebilirsiniz.

Orijinalinden büyük farklılıklar olmasına rağmen Vietnam Paganisi orijinali çok iyi bir şekilde yeniden üretmektedir. Fotoğraf: YouTube
Vietnamlı Paganilerin ışıkları da elle yapıldı. Fotoğraf: YouTube
Vietnamlı Pagani her ayrıntıyı kopyalamaya çalıştı. Fotoğraf: YouTube
Bu Vietnamlı grubun bir başka yaratımı: Lionel Messi’nin onuruna bir Bugatti. Fotoğraf: YouTube

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir