Carlos Sainz’ın Dakar Rallisi’ni kazandığı Arjantinlinin yarattığı elektrikli Audi nedir?

İspanyolların zaferi Carlos Sainz 2024 Dakar Rallisi, dünya motor sporlarında tarihi bir olayı temsil ediyor. Bir yandan ilk kez Audi Dünyanın en zorlu rekabetinde birinciliğe ulaşırken, ilk kez elektrikli bir model de zafere ulaşıyor.

Rosario’nun bu hikayeyle çok ilgisi var Juan Manuel Díaz, dünya endüstrisindeki en ünlü Arjantinli tasarımcılardan biri. Alfa Romeo’da başladı, Seat ile devam etti ve ardından yeni bir süper lüks projeye başlamadan önce 8 yıldan fazla zaman geçirdiği dört yüzük markasına girdi.

Birkaç Audi sokak modeli yarattıktan sonra Díaz, yarışma tasarım ekiplerinden birine liderlik etti. Bu bağlamda Sainz’ın kazandığı canavarı yarattı.

Bu RS Q E-tronDíaz’ın gezegendeki en zorlu rekabetin 2022 edisyonu için üzerinde çalıştığı aracın yeni versiyonu. Audi modelinin katıldığı ilk yıl olan o yıl, liderlikten uzaktı ancak modelin potansiyelini öngörerek belirli bir aşamada zafer kazanmayı başardı.

2023 yarışına Audi her şeyiyle başladı, etapları kazandı ve zaman zaman rekabete liderlik etti. Ancak altıncı etapta Sainz ve Peterhansel’in yaptığı iki kaza, Alman markanın şansını şanssız bıraktı.

Carlos Sainz ve yardımcı pilotu Lucas Cruz, RS Q E-Tron E2’de kutlamayı yaptı. Fotoğraf: “EFE”

Şimdi, kariyerinin dördüncüsü olan El Matador’un farklı üreticilerle (daha önce Volkswagen, Peugeot ve MINI ile zafer kazanmıştı) zaferiyle, dört halkalı markanın bu fikrin sağda olduğu doğrulandı. yol.

2023 edisyonu için Sainz ve diğer Audi sürücüleri Stephane Peterhansel ve Mattias Ekström, RS Q E-tron hibrit aracın evrimine güvenmişlerdi. Güç aktarma organlarının verimliliğini optimize etme stratejisiyle gövde tamamen yeniden tasarlandı, aerodinamik iyileştirildi ve ağırlık merkezi alçaltıldı.

Audi mühendislerine göre, Modelin evrimi selefinden tek bir parçayı bile korumuyor. Daha önce tavan yüksekliğine göre çok yüksek bir konumda konumlandırılan yolcu bölmesi artık çok daha geniş ve mevcut yönetmeliklerin gerektirdiği iç boyutlara uygun hale getirildi.

Audi RSQ E-Tron Dakar 2024’e doğru yola çıktı. Fotoğraf: EFE

Kompozit malzemelerden oluşan kumaş katmanlarının optimizasyonuyla birlikte ağırlığı azaltmalarına olanak tanıyan bir çözüm olarak, arka kaputun B sütunlarının solundaki ve sağındaki alt kısmını ortadan kaldırdılar.

Kaputun alt kısmını içeren alan, yenilikçi aerodinamik konsept kapsamında yenidir. Sektör bir teknenin gövdesinin şekline benzer: en geniş noktası yolcu bölmesinin yüksekliğindeyken, gövde ön ve arka bölgelerde oldukça daralır.

Ayrıca çamurlukların ön tekerleklerin arkasındaki kısmından vazgeçildi ve dahili olarak “fil ayağı” olarak bilinen bir yapı olan bagaj kapısına geçişi oluşturdular.

Audi RSQ e-tron, iki elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişe sahiptir. Fotoğraf: AFP

Bu taraftan, Juan Manuel Díaz liderliğindeki tasarımcılar Ağırlıktan tasarruf ettiler ve hava akışını optimize ettiler. Toplam aerodinamik sürtünmeyi %15 oranında azaltmayı başardılar. Bu, prototipin 170 km/saat ile sınırlı olan maksimum hızını değiştirmez.

Gelen iyileştirmeler

Audi, katıldığı ilk iki yarışta, engebeli arazide zıplama veya yuvarlanma gibi, tekerleklerin yerle daha az temas ettiği kısa süreli aşırı güç durumlarını tespit etti.

Dünya Otomobil Federasyonu’nun (FIA) yöneticileri, belirli aşırı enerji eşikleri aşıldığında sportif yaptırımlar uyguluyor.

Yönetmeliklere uymak ve aynı zamanda performansı kaybetmemek için, artık her motor için bir tane olmak üzere iki ayrı sınırı milisaniye cinsinden yeniden hesaplayan yazılımı değiştirdiler. Sonuç olarak sistem izin verilen sınırlar dahilinde doğru bir şekilde çalışır.

Yanmalı motor elektrik jeneratörü olarak çalışır. Fotoğraf: Reuters

Yalnızca gücü optimize etmek için değil, aynı zamanda enerji tasarrufu. Örneğin klima sistemi artık aralıklı olarak çalışıyor. Bu sayede enerji tasarrufu sağlanır ve kabin içindeki sıcaklık daha iyi kontrol edilir.

Fanların ve servo pompanın çalışması da optimize edildi. Bu sistemler artık özel sistemlerle karşılaştırıldığında bağlantı kademelerindeki daha düşük yükler için bağımsız olarak ayarlanabilmektedir.

Muhteşem Audi prototipinin ekranları, olağan konfigürasyona uygun olarak sürücünün görüş alanı içerisinde, orta konsolda yer alıyor. Ancak artık ilk kez sürücü ve yardımcı sürücü, döner bir kontrol düğmesi aracılığıyla dört menü arasından seçim yapabiliyor.

İyileştirmeler arasında ayrıca Patlama durumunda lastik değiştirme işlemi kolaylaştırıldı. Yeni, kolayca çıkarılabilen gövde bileşenleri, şimdiye kadar kullanılan hantal yan duvar stepne kapaklarının yerini alıyor.

Audi sürücülerinden bir diğeri Stephane Peterhansel Dakar 2024’te. Fotoğraf: EFE

Mekanik taban pratik olarak aynıdır. RSQ, tekerlekleri yalnızca elektrikle çalıştırıyor ancak yanmalı bir motor tarafından üretiliyor. Her aksta bir tane olmak üzere, ona 383 beygir gücü (yönetmeliklerle sınırlıdır) ve dört tekerlekten çekiş sağlayan Formula E’den iki elektrik motoru vardır.

0’dan 100 km/saat hıza 4,5 saniyede çıkabilen aracın karada hızlanması ve maksimum hızının ise 170 km/saat ile sınırlı olması dikkat çekiyor.

Elektrik jeneratörü, markanın Almanya Binek Otomobil Şampiyonası’ndaki (DTM) deneyiminden elde edilen 2,0 litrelik dört silindirli turbo benzinli motordur.

Bu 2024 sürümünde de iyileştirmeler yapıldı. İçten yanmalı motor, dakikada 4.500 ila 6.000 devir arasında, özellikle verimli bir hızda çalışır. Sonuç olarak spesifik tüketimi kWh başına 200 gramın oldukça altındadır.

Dakar yarışını ilk kez bir elektrikli otomobil kazanıyor. Fotoğraf: “EFE”

Audi, 2023 Dakar Rallisi’nden bu yana enerji dönüştürücüye güç sağlamak için yakıt kullanıyor ve bu atık bazlı ürün gıdayla rekabet etmiyor. Karbondioksit emisyonlarını %60’tan fazla azaltmaya yardımcı olur.

Sert iniş veya kaza durumunda sürücünün ve yardımcı pilotun güvenliğini artırmak için mühendisler şasi ve kabine odaklandı. Şasideki optimize edilmiş yaylar, amortisörler ve tamponlar, bazı yüklerin zaman içinde daha iyi dağıtılmasına yardımcı olur. Koltuklardaki geliştirilmiş köpük gerisini halleder.

Teknisyenler şasinin bazı kısımlarını elden geçirdiler. Lastik tabanı, fren diski ve direksiyon mafsalı arasına defalarca keskin taşlar sıkıştı. Bu önemli hasara neden oldu. Yeni tekerlek desteği sabitleme noktaları artık daha fazla boşluk sunuyor, böylece taşlar daha kolay fırlatılabiliyor

Juan Manuel Díaz’ın Avrupa’daki mirası

Rosario’dan Juan Manuel Díaz, Audi Sport’ta çalışırken.

Juan Manuel Díaz, harika, kolayca tanınabilen arabalara damgasını vurdu ve mühürledi. Henüz 24 yaşındayken Rosario’dan İtalya’ya sıçradı. Avrupa Tasarım Enstitüsü’nden ortaya çıktı. Staj yaptı Renaultardından prestijli karoser üreticisi Pininfarina’ya gitti ve istikrarlı bir işi olmadığı için kariyeri sona eriyor gibi göründüğünde, katıldı. Alfa Romeo.

İtalyan markasında 2009 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili seçilen MiTo’yu tasarlayan ekibin bir parçasıydı. Orada aynı zamanda gizlice yapılan ve bugün Alfa Romeo Müzesi’nin bir parçası olan bir çalışmanın da parçasıydı: Uyguladıkları zanaatkar yöntemler nedeniyle en sevgiyle hatırladığı gelişmeler arasında yer alan tek seferlik Diva.

Seat’ta Volkswagen Grubu’na geçiş yaptı ve burada hızla Audi’ye geçti. Audi Motorsport’un Yönetici Takım Lideri olarak en önemli yaratımlarını hayata geçirdi: R8 Spyder (sokak), GT2 ve GT3 (yarışma), Q2 e-tronTasarladığı ilk elektrikli otomobil ve markanın Rosario’lu bir adam tarafından denetlenen yeniden stillendirmeye sahip giriş modeli A1.

Díaz’ın yaratımlarından biri olan Audi R8.

Audi’deki son etabında onu Dakar’daki gelişmelerden sorumlu buldu. Dolayısıyla Alman markasının elde ettiği bu zafer aynı zamanda Rosario’lu Díaz’ın da bir parçası.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir