Bir Porsche gezegendeki en yüksek yanardağa tırmandı ve rekor kırdı

Yarış pilotu Romain Dumas, yeni dünya rekoru Şili’de bulunan dünyanın en yüksek yanardağı Ojos del Salado’nun batı sırtının tepesinde, Porsche 911. Deniz seviyesinden ulaşılan 6.734 metre yükseklikte hiçbir otomobilin ulaşamadığı bir yükseklik bulunuyor.

Her ne kadar bu macerayı gerçekleştirmek için uyarlanmış bir model olsa da bunun sportif bir modelle başarılmış olması ve dağa tırmanmaktan çok pistteki performansla ilişkilendirilmesi yine de dikkat çekici.

Ek olarak, değişiklikler aynı zamanda sentetik yakıtla (eFuel) çalışmasına da olanak tanıdı ve karbon emisyonlarında neredeyse nötr bir sonuç elde edildi. Proje Şili, Fransa, Almanya, ABD, Kanada ve İsviçre’den üyelerden oluşan uluslararası bir ekip tarafından desteklendi.

Üç kez Le Mans şampiyonu Romain Dumas’ı destekleyen takım zorlu koşullarla karşı karşıya kaldı; bu yükseklikte hava, deniz seviyesindekinin yalnızca yarısı kadar yoğundu. sıcaklıklar sıfırın altında 20 derece civarındaydı.

Dumas yanardağdan indikten kısa bir süre sonra, “Bu deneyimi asla unutmayacağım. Daha önce hiçbir arabanın bulunmadığı bir yere gitmek olağanüstü bir duyguydu” dedi.

“911 tarihteki tüm kara araçlarından daha yükseğe çıkmayı başardı. Batı sırtının gerçek zirvesine ulaştığımız bir noktaya ulaştık, daha yükseğe çıkamadık. Yani bu gerçekten ulaşabileceğiniz maksimum irtifaydı” .

Keşif nasıldı

Bir Porsche 911, sentetik yakıt kullanarak bir yanardağın tepesine tırmandı.

Kullanılan keşif gezisi önemli ölçüde değiştirilmiş iki Porsche 911 modeli HIF Global, Schaeffler Group, Mobil 1, BFGoodrich ve TAG Heuer tarafından desteklendi. Bu şirketler, uluslararası rehber, mühendis, sürücü ve dağcı ekibini deneyim ve teknolojiyle destekledi.

“Bu proje bir Q olarak başladıfarzedelim? Porsche AG Araç Mimarisi ve Özellikleri Başkanı Frank Walliser, “Sınırları zorlamaya ve keşfederek öğrenmeye gerçekten inanan bir şirkette çalışmaktan büyük gurur duyuyorum” dedi. “Bu keşif gezisinde kullanılan her iki 911 modeli de eFuels tarafından desteklendi, “Bizim başlattığımız Punta Arenas’taki Haru Oni ​​HIF pilot tesisinde üretilmekte ve mevcut geçerli yakıt yönetmeliklerine göre harmanlanmaktadır.”

Proje, Alman spor otomobilinin ve ekibinin, 2022 yılında Ojos del Salado yanardağını ziyaret ettikten ve bir keşif yarışında 6.000 metreyi aştıktan sonra oraya geri dönüşünü simgeliyordu.

Bir yanardağın tepesine ulaşan Porsche 911, Romain Dumas tarafından kullanıldı.

Bağlam açısından ulaşılan maksimum yükseklik, Mont Blanc zirvesinin ötesinde 1.934 metreye eşdeğerdir. Bir önceki rekor 2020 yılında kırılan 6.694 metreye ulaşmıştı.

Ekibin yavaş yavaş irtifalara alışması ve her geçen gün irtifa kazanması iki hafta sürdü. Arabalarda böyle bir zorluk yoktu: 911’deki standart sistemler daha ince havayı tespit etti ve Yakıt beslemesini ayarladılar sonuç olarak performansı maksimuma çıkardı.

Keşif ekibi, bağlantılı akıllı saatler aracılığıyla yalnızca yüksekliklerini değil aynı zamanda kalp atış hızlarını, uyku düzenlerini ve yakılan kalorileri de yakından takip etti.

911’de kullanılan sentetik yakıt Şili’deki Porsche tarafından üretiliyor.

İki değiştirilmiş Porsche 911 modeli lakaplı Doris ve Edith Dağ tırmanışına katıldılar. Rekoru kıran otomobil, RD Limited tarafından Porsche işbirliğiyle geliştirildi.

Rekorun kendisi Dumas tarafından daha hafif ve daha çevik Edith versiyonuyla elde edildi. Bu son derece yetenekli off-road özel versiyonu, mevcut 911 Carrera 4S’i temel alıyor. Bir ile say 3,0 litrelik, 443 beygir gücünde düz altı motor orijinal formunda tutuldu ve standart yedi vitesli manuel şanzımanla eşleştirildi.

911’in kendisi mükemmel bir üs olduğunu kanıtladı; Güçlü ancak hafif şasi yapısı, yeterli güç ve son derece yüksek rakımlara iyi uyum sağlama yeteneğinin birleşimi sayesinde.

Porsche, Ojos del Salado yanardağına 911 ile ikinci kez yaklaşıyor.

Her iki araba da karbon fiber koltuklar ve beş noktalı emniyet kemeriyle donatılmıştı. Aynı şekilde yerden yükseklik de artırıldı (350 mm). Ayrıca arabalar, kayaların üzerinde kaymayı sağlamak için aracın alt kısmında özel, hafif ama son derece güçlü bir aramid elyaf korumasıyla donatıldı.

Lider otomobil, Schaeffler Grubu tarafından geliştirilen ve sağlanan çok özel bir teknoloji olan kablolu direksiyon teknolojisine sahip oldu.

Space Drive adı verilen sistem, volkanın ve arazinin benzersiz ve aşırı taleplerini karşılayabiliyor ve Romain Dumas’nın arabayı tam olarak ihtiyaç duyduğu yere, çoğunlukla da tehlikeli, neredeyse dikey yokuşları tırmanırken yerleştirmesine olanak tanıyan hassas ve ayrıntılı geri bildirim sunuyordu.

Hiçbir araba Porsche 911’in ulaştığı kadar yüksekliğe ulaşmamıştı.

Her iki araba da tamamen yanardağda kaldıkları süre boyunca Şili’de oluşturulan HIF eFuels ile çalıştırılıyordu. Bu tür yakıt, yenilenebilir enerji kullanılarak su ve karbondioksitten üretilir ve eFuels üretim süreci sırasında yakalanan CO2, araba kullanımı sırasında yayılan CO2’ye yaklaşık olarak eşdeğer olduğundan, yanmalı motorların potansiyel olarak net CO2 nötr kullanımına olanak tanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir