Bir arabanın satın alınması üzerinde ne gibi bir etkisi var ve modifikasyonu neden fiyatları düşürmeyecek?

Ay sonuna neredeyse bir hafta kala ve patent başvurularına yalnızca 5 tam iş günü kala, Ocak ayında 0 km’lik otomobillerin satışları %38 düştü 2023’ün aynı ayıyla karşılaştırıldığında. İlk ay tarihsel olarak her yılın en iyisidir ama 2024 tam tersiyle hatırlanacak.

Öngörülen satış rakamının 30 bin adedi ancak aşacağı öngörülüyor ve bu durum tüm otomotiv değer zincirini endişelendiriyor. Bu gerçeğin sebebi ise piyasada araç bulunmaması. Bir kaynak, “Yalnızca pikaplar ve ticari araçlar satılıyor” dedi Zurna.

Bu arz sıkıntısının anahtarı, çok fazla açıklanana kadar yeni fiyat listelerinin yayınlanmamasıdır. iç vergi değişikliği lüks vergisi olarak da bilinir.

Binek araçlara iki ölçekte uygulanmasını zorunlu kılan bu verginin değiştirilmesinden 10 yıl sonra, bugün çok karmaşık bir ekonomik bağlamda daha fazla belirsizlik yaratan şey, tanım eksikliğidir.

“Bütün otomotiv terminalleri ticari araç pazarlıyor. Çünkü Aralık ayında devalüasyon ve iç vergi tarifelerinin güncellenmemesi nedeniyle tüm binek araçlar vergiden etkilenecek. Dolayısıyla araçlar için güncel bir fiyat listesi yok. bayiler binek araçlarda” diye doğruladı kaynak.

Endüstri kaynakları “Yalnızca pikaplar satılıyor” diyor.

Bu iç verginin yalnızca otomobiller ve SUV’lar için geçerli olması nedeniyle açıklama yapılmıştır ve pikaplar ve ticari modeller muaftırçünkü iş aracı olarak kabul ediliyorlar.

On yıllık “lüks vergi”

2013 yılı sonunda Cristina Fernández de Kirchner Hükümeti’nin Ekonomi Bakanı Axel Kicillof, 0 km’lik araçların satışında uygulanacak İç Vergilerin düzenlenmesi talimatını verdi. Amaçları “ulusal endüstriyi savunmak”tı.

2013’ten gelen şey ortaya çıktı Arjantin tarihindeki 0 km modellerinin en iyi satış yılı955 binin üzerinde araç satıldı. Bu aynı zamanda, resmi dolar ile “mavi” arasındaki farkın cesaretlendirdiği premium marka otomobiller için de bir rekordu.

Ocak 2014’te “lüks vergisi” olarak adlandırılan vergi, muazzam bir düzenlemeyle hayata geçirilmeye başlandı. %35 vergili ilk terazi nihai değerin %50’sinden etkilendi ve %50’lik bir saniye, fiyatta %100’lük bir artışı temsil ediyordu.

Ülkenin en çok satan otomobili Fiat Cronos halihazırda lüks vergisinden etkileniyor.

Sonuç, orta segmentten yukarıya doğru tüm ithal modellerin tedariğinin ortadan kalkmasıydı; çünkü %35 ithalat tarifesini ödeyen her araç iç verginin birinci ölçeği kapsamındaydı ve fiyatta rekabet etme olanağı yoktu.

Hyundai veya Kia gibi genel markaların orta boy SUV’leri veya Toyota ve Honda’nın büyük sedanları bu şekilde ortadan kaybolmaya başladı. Yani “lüks vergisi” lüks sayılmayan marka ve modelleri etkiledi.

Mauricio Macri Hükümeti ile önemli bir değişiklik yaşandı: Birinci ve ikinci ölçeğin yüzdeleri değiştirildiBu oranlar sırasıyla %10 ve %20 olurken nihai fiyat üzerinde %11 ve %25’lik etkiler oluştu.

Ancak ilk sonuç ideal değildi. Piyasadaki en pahalı modellerin fiyatlarında keskin bir düşüş yaşansa da, o dönemde sunulan en ekonomik modellerde fiyat artışı yaşandı: sektörde belirtildiği gibi “tavan kaldırıldı”.

Alberto Fernández Hükümeti ile plan yine zorlaştı1. ölçek %20’ye (nihai değere %25 etki edecek şekilde) ve ikinci ölçek ise %30’a (liste fiyatını %53 artıracak şekilde) alındığı için

.

Vergiden etkilenen popüler modellerden bir diğeri de Peugeot 208.

Bozulmanın geri kalanı enflasyondan ve her vergi kategorisi için vergi asgari tutarlarının güncellenmesindeki sürekli gecikmeden kaynaklandı. 0 km’den tırmanış hızlandıkça, daha fazlası vardı lüks vergisini ödemeye başlayan orta ve düşük sınıf modeller.

Ta ki 2023 yılı sonu ve bu yılın başı çöküşüne ulaşana kadar. Aralık ayına kadar, perakende fiyatı 14,7 milyon pesodan az olan modellerin ilk terazinin asgari vergilendirilebilir tutarının ödenmesi gerekiyordu.

Böylece, ülkede en çok satan iki yerli otomobil olan Fiat Cronos ve Peugeot 208’in iç vergi kapsamına giren ve liste fiyatlarını neredeyse 20 milyon pesoya çıkaran versiyonları ortaya çıktı.

Ancak artışlar Aralık ayındaki devalüasyonu tam olarak yansıtmadı. Öyleyse, Lüks vergisinde herhangi bir değişiklik olmadığı için Ocak ayı için hiçbir zaman gelmeyen başka bir artış bekleniyordu. Bunlar yapılsaydı 0 km’nin tamamı o verginin kapsamına girecekti.

Ortada Javier Milei Hükümeti ve sektörden lüks vergisinin ne olacağına dair söylentiler belirsiz bir senaryoya açıklık getirmiyor.

Vergi ve fiyatlar ne olacak?

Şu anda lüks vergisinin ne olacağı kesin değil. Açık olan şu ki, yeniden etkinleşebilmesi için bir şeylerin hızlı bir şekilde gerçekleşmesi gerekiyor. Yılın en iyi ayını neredeyse felç geçiren bir sektör.

Bu anlamda en güçlü söylentiler, bu konuda bir Hükümet açıklamasının yakın olduğunu gösteriyor. Ancak bu, “verginin kaldırılması”nın konuşulduğu Aralık ayındaki spekülasyonlardan çok farklı olacaktı.

Şimdilik görünen sürüm, vergiye tabi asgari tutarın %90’ının üzerinde en düşük ölçeğe doğru bir güncellemedir. Eğer öyleyse, yaklaşık 28 milyon pesoya mal olan araçlar için ödeme yapmaya başlamaları gerekiyor.

Peki fiyatlar düşecek mi? Sektörden bir kaynak, “Araba fiyatları düşmeyecek” dedi Zurna. “Devalüasyonun etkisi yüzde 140’ın üzerindeydi ve aktarılabilecek artış yüzde 50 ya da 60’tı” diye gerekçelendirdi.

Orta ve yüksek aralıkta verginin etkisini geride bırakmanın resmi satış değerinde düşüşe yol açacağı durumlar mutlaka olacaktır. Ancak son haftalarda fiyat güncellemesi yapılmayan alt sınıfların tavanları yeniden kalkacak ve eskisinden daha pahalı olacak.

Yılın bu başlangıcıyla birlikte ilk çeyrek, 2023’e kıyasla son derece düşük olacak. Sektörden gelen sesler, ekonomik toparlanma ve diğer faktörler varsa, ikinci yarıya geçileceğini ve yıllık pazarın 2023’e göre daha düşük olacağını belirtti. tahmini %33, yüzde 35’lik bir düşüş gösteriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir