“Ben gencim, kadınım, sarışınım ve bazen hoş olmayan gerçekleri aktarıyorum”
Laura Kukuk Ailenin Porsche 911’inin (964. nesil) bulunduğu garaj kapısına yaslanıyor. Turuncu gömleği yeşil boyayla tezat oluşturuyor Amazon metalik. Kukuk renklere değer verir, kontrastları sever. Ve teknik bir endüstride çalışan genç bir kadın olmasına rağmen, günlük işlerinde sıklıkla başına gelen bir durum olmasına rağmen, köşeye sıkıştırılmaktan hoşlanmıyor.
Laura Kukuk uluslararası alanda aranan bir klasik otomobil uzmanı. 30 yaşındaki oyuncu, babasıyla birlikte Almanya’nın Köln kentinin yaklaşık 30 kilometre doğusunda Overath’ta bulunan Kukuk mühendislik şirketini yönetiyor.
Bu küresel bir iş. Bugün Milano, yarın Londra, yarından sonraki gün New York. Bir aracın orijinalliğini veya nadir bulunan bir şeyin değerini belirlemek için birçok gezi. Kukuk, “Her modelin arkasında özel insanlar ve onların hikayesi var. Beni etkileyen şey bu” diyor.
Bu hikayelerden biri, bir zamanlar Le Mans’ta yarışan, 1976 yapımı, parlak sarı renkli Porsche 934 Turbo RSR ile ilgili. İngiltere’nin güneyinde potansiyel alıcı için yarış arabasını inceleyecekti. Onunla özel bir jetle seyahat etmek istiyordu ama Kukuk düzenli bir uçuş yaptı.
Bağımsız olmak onun için önemlidir. Müvekkil randevuya eşini ve çocuklarını da getirmiştir. “Yaptığımız ilk şey motoru çalıştırmaktı ve herkesin tüyleri diken diken oldu. Tüm ailenin bu coşkuyu hissetmek güzeldi” diye anımsıyor. “Daha sonra arabanın altına girip sürtme izlerini görünce hemen Le Mans’ta nasıl piyano çaldığını gösteren bir film gözlerimin önünde çalındı“.
Babası, Laura ve erkek kardeşini 1966 yapımı bej renkli bir 911 ile düzenli olarak kayak tatillerine götürürdü. Sahra. Kukuk, “911’i çocukluğumla ilişkilendiriyorum” diyor. Onun için eski modeller her gün yaşanan bir şey. Yani herhangi bir şey bozulduğunda çocuklar tamir etmeye yardım ederdi. Bu 911’in yerini daha sonra, bugün aile arabası olarak kalan nadir yeşil tonundaki 964 aldı.
Kukuk içeri girip kontak anahtarını çeviriyor. Köln’ün Rheinauhafen limanından Bergisches Land üzerinden tekrar Overath ofisine gidiyoruz. Kırk kilometre, inişli çıkışlı tepeler, keskin virajlar ve her iki tarafta yabani gelincikler.
Bir arabanın geçmişini yeniden inşa edin
Bir arabanın geçmişini yeniden oluşturmak, orijinalliğini kontrol etmek ve piyasayı analiz etmek bir dedektifin tipik görevleridir. “Bazen kendimi Sherlock Holmes gibi hissediyorum”diyor Kukuk.
Kısa süre sonra babasının işini yakından tanımasına rağmen ilk başta mesafeli davrandı. “Gençken oldukça isteksizdim. Floransa’da bir dil ve resim okuluna gittim” diyor. Yaratıcılık hayatının önemli bir parçası olmaya devam ediyor. Sık sık sanat sergilerinde arkadaşlarıyla buluşuyor ya da şövale başında duygularını tuval üzerine yansıtıyor.
Ama teknik merakı her zaman vardı. Liseyi bitirmeden önce bir Porsche tunerinde ve Kremer Racing yarış takımında staj yaptı. Daha sonra başlangıçta planladığı gibi otomobil tasarımı yerine makine mühendisliği ve otomobil teknolojisi eğitimi aldı. “Bunu yapıp yapamayacağıma dair şüphelerim vardı. Ama bu konuda gerçekten iyiysem sonuna kadar giderim diye düşündüm.”
McLaren Automotive’de staj yaptı ve bir yıl Woking, İngiltere’de geliştirme mühendisi olarak çalıştı. Öğrenimini tamamladıktan sonra aile işine katıldı. “Bir mühendis olarak anonim bir şey yaratmak yerine klasik bir otomobilin tarihini ve ruhunu keşfetmeye ilgi duydum” diyor.
Mümkün olan en objektif verileri elde etmek için bilimsel yöntemleri kullanın. O ve babası tüm dünyada bunun için tanınıyor. “Kaynağın sadece gazetelerde yazılanlar değil, aracın kendisi olduğunu düşünüyoruz” diyor.
Araçları şunları içerir: 3 boyutlu tarama, boya katmanlarının kalınlığının ölçülmesi, malzeme analizi için ultrason ve spektroskopi, diğerleri arasında. Buna tarihi bilgi, titizlik ve işçilik de eklendi.
“Porsche 911 Carrera RS 2.7’de sacın kalınlığı 0,88 milimetredir. “Hafif” versiyon için bu yalnızca 0,80 milimetredir. Bu küçük ama belirleyici 0,08 milimetrelik farkın bir değerlendirme “cümlesinde bilimsel olarak belirlenmesi gerekir.
Tüm yetkinliğine ve deneyimine rağmen Kukuk’un analizleri her zaman iyi karşılanmıyor. “Ben gencim, kadınım, sarışınım ve bazen hoş olmayan gerçekleri aktarıyorum. Herkes bunu tam olarak bu sırayla iyi bir şekilde ele almıyor” diye gülüyor. Sonunda şüpheciler onun Köln Teknik Üniversitesi’nde araç restorasyonu profesörü olduğunu öğrenince rahatladılar.
Laura Kukuk, İtalya’daki Concorso d’Eleganza Villa d’Este’nin az sayıdaki jüri üyelerinden biridir. Como Gölü’nün en değerli klasik arabalarından oluşan bu ayrıcalıklı çevrede şimdiye kadar kadınlar yalnızca destekleyici bir rol oynadılar ve bu gelenek değişiyor.
Klasik değerlemenin tüm özel durumları hakkında konuşmaya başladığınızda, kendinizi işin içinde hissedersiniz. Bir ayrıntıdan diğerine geçin. Yalnızca uzmanların anlayabileceği terimlerin kullanıldığı uzun bir monoloğa dönüşür. Yaptığı işi sevdiğini söyleyebiliriz.
Yazan: Bianca Leppert. Porsche müşteri dergisi Christophorus’un 408. sayısında yayınlanan makale.