Beklenmedik vuruşun elektrikli minibüsü nasıl gidiyor?
Güçlü ve ortada. Ford, büyük bahis oynamaya karar verdiğinde işini riske atmadı. elektrikli araçlar. Bu modellerden biri Mustang adını taşıyor, diğeri ise onun ne fazlası ne de eksiği, en başarılı ve kârlı ürünü: F-150 pikap.
Ve dikkat: Diğer elektrikli cihazlardan farklıdır. Üstelik diğer araçlardan farklı. Hatta markanın elektrikli otomobil bölümünün başkan yardımcısı Darren Palmer’ın Lightning’i sürdükten sonra yaptığı “Artık sıkıcı arabalar yapmıyoruz” yorumu %100 doğru.
Ford F Serisi kamyondur Amerika Birleşik Devletleri’nde 46 yıldır en çok satan modeldir ve 20 yılı aşkın süredir Amerikalılar tarafından otomobil ve SUV’lardan daha çok tercih edilen modeldir.
Ayrıca, dünyanın en çok satan kamyonu ve oval markaya göre bu modelin satışlarından elde edilen kar ABD’de Starbucks, Netflix veya Visa gibi şirketlerin elde ettiğinden daha yüksek.
Oval markanın üç elektrikli modelden birinin F-150 olmasına karar vermesi mantıklı görünüyor çünkü bu, sektörün tüm tarihi boyunca yaşadığı en büyük dönüşüm.
Ford açısından, 2026’ya kadar bir plan yaptığı için neyin tehlikede olduğuna hiç şüphe yok. 50 milyar dolarlık yatırım akülü araçlarla ilgili yeni model ve teknolojiler geliştirmek.
Geldiğini görmüyorsun
“Yolcularınızı korumak için bu kamyonun hızlanma gücünü arka arkaya çok fazla test etmemenizi öneririm, çünkü gücü mide bulantısına ve baş dönmesine neden olabilir.” F-150 Lightning’in direksiyonuna geçmeden önce Ford’daki insanların tavsiyesi buydu. Abartılmasına önyargılıyız ama sonra o sözleri hatırlarız.
Uzaktan baktığınızda Lightning, sıradan bir F-150’ye benziyor. Tasarım aynı, oranlar aynı ve V8 veya hibrit versiyonla arasındaki farkları keşfetmeye başlamak için ona nispeten yakından bakmanız gerekiyor.
Farlar farklı bir desene sahip ve ön kısmın tamamı boyunca uzanan ve uçlarda aşağıya inen bir LED şerit var. Bu yüzden bu kamyon geceleri çok daha fazla parlıyor. Her durumda, tamamen kapatılmış sahte ızgarasının özellikle dikkat çektiğini kabul etmek gerekir.
Bu kaputun altında Yıldırım’ın sahip olduğu en hoş sürprizlerden biri yatıyor. Hakkında “saçmalık”kısaltması ön bagaj, ön bagaj gibi bir şey. Bu şu ki elektrik motorları Akslara monte edilirler, motor bölmesini ekstra alan olarak kullanmak için bolca yer vardır.
Yani bu kamyon, herhangi bir F-150 ile aynı boyutlardaki kargo kutusuna, elektrikle açılan kapağı olan hermetik bir bagaj ekliyor. Sadece bu değil, aynı zamanda yıkanabilir plastikle kaplıdır ve birisinin onu buzla doldurup harika bir buz koruyucuya dönüştürmeye karar vermesi durumunda bir tahliye tapasına sahiptir. 400 litre kapasite.
Lightning’in bir diğer benzersiz detayı da güç yedeği olabilmesidir. Toplamda var 11 çıkış testereden elektrikli ızgaraya kadar her şeyi takabileceğiniz.
Dahası, kamyon evdeki şarj cihazına takılıysa, isteğe bağlı bir adaptör, elektrik kesintisi durumunda gücü otomatik olarak aküden eve aktarır. Ford’a göre, güç sağlayabilir 10 gün ABD’de ortalama bir eve.
İçi diğer F Serisi modellere göre pek bir farkı yok, oldukça geniş ve 5 yetişkin için son derece konforlu. Farklılıklar versiyona ve donanıma bağlı olarak yüzey kaplamalarında ve kaplamalardadır.
Bunlardan en dikkate değer olanı, orta konsoldaki dokunmatik ekranın türü olabilir: 12 inç (Arjantin’de satılan F-150’ler gibi) veya dikey düzenlemeye sahip 15,5 inç.
Geldiğini görmüyorsun II
Bir elektrik motorunun sunduğu anlık tork, elektrikli otomobillerin sahip olduğu hızlanma gücünü açıklamaktadır. Ancak Yıldırım söz konusu olduğunda bu deneyim başka seviyelere çıkar. Çünkü tam hızlanırken güçlü bir tepki bekleniyor ama bu durumda kesin.
İki motorun birlikte ürettiği 1.000 Nm’den fazla güç, bu kamyonun 2,7 tonluk ağırlığını yalnızca birkaç dakika içinde 0’dan 100 km/saat hıza çıkarabilmektedir. 4 saniye.
Eğer duyarsan inanmayacaksın. Bu fikri hayal ederseniz, siz de inanmazsınız. Ağırlıktan, büyüklükten, aracın türünden, sürüş yaptığınız pozisyondan dolayı… Bulunduğunuz yerden uçmanızı sağlayan, kıçınıza beklenmedik bir tekmedir. Bu gerçeküstü.
Ve bu tepki, çok fazla hızlanma gerektiren her durumda ortaya çıkar. Bu hızlanmalardan sonra, araç kullanmaya başlamadan önce mide bulantısını önlemek için alınan öneri mantıklı geldi.
F-150 Lightning’den beklemeyeceğiniz bir şey daha var, o da dinamik davranışı. Arka aks için bir alüminyumdan yapılmış bağımsız süspansiyon. Hiçbir küçük detayın yanı sıra ağırlık merkezini azaltan akülerin ağırlığı, bu pikapı şaşırtıcı bir çeviklikle hareket eden bir araç haline getiriyor. Eğrileri ve ters eğrileri zahmetsizce çiziyor ve eğrilerde çok hızlı bir şekilde gezinebiliyor.
Dört tekerlekten çekiş onları taşıyarak alır her aksta bir motor. Benzer torku nedeniyle “düşük” bağlantı için bir transfer kutusu gerektirmez.
131 kWh pil size 512 km’ye kadar özerklik XLT ve Lariat versiyonlarında, 150 kW’lık bir süper şarj cihazı kullanılarak 41 dakikada %15’ten %80’e kadar şarj edilebilirler.
Bu kamyonun Arjantin pazarına ulaşması beklenmiyor. Ancak elektrik gücünün neler yapabileceğine dair güzel bir örnek.
Fiyat:% s
F-150 Lightning Pro: 49.995 Dolar (ABD’de)
F-150 Lightning Platinum: 91.995 ABD Doları (ABD’de)
Veri Sayfası
Uzunluk: 5.890 mm
Genişlik: 2.030 mm
Yükseklik: 2.000 mm
Dingil mesafesi: 2.700 mm
Ağırlık: 2.728 kg
Yük kapasitesi: 1.100 kg
Çekme kapasitesi: 4.500 kg
Ön bagaj: 400 dm3
Güç: 571 HP
Tork: 1.050 Nm
Çekiş: 4×4
Pil: 131 kWh
Maksimum menzil: 512 km
Maksimum hız: 176 km/saat
0-100 km/saat hızlanma: 4 saniye
teçhizat
Ön, ön yan ve perde hava yastıkları
ABS ve stabilite kontrolü
Otonom acil durum freni
Yaya tespiti
kör nokta radarı
Şerit tutma sistemi
Mavi Yolculuk otonom sürüş
Kablosuz güncellemeler
12 inç dokunmatik ekran
LED ışıklar