“Artık sıkıcı arabalar satmıyoruz”
Otomotiv endüstrisi daha önce hiç olmadığı kadar dönüşüyor. Bu bizi, gelişimi mekanikle bağlantılı olan bir sektör için bilinmeyen alternatifleri keşfetmeye zorluyor. Günümüzde yol dijitaldir ve bu nedenle birçok üretici teknoloji şirketi olma arayışındadır. Ford bu süreçte olduğunu iddia ediyor.
Bu metamorfoza en çok katkıda bulunanlardan biri de Darren PalmerOval markanın yelpazesinin elektrikli hale getirilmesinden sorumlu olan Ford Model E’nin elektrikli araç programlarından sorumlu başkan yardımcısı.
Kendisi, diğerlerinin yanı sıra, ekim ayının sonundan itibaren yerel pazar için onaylanan ve Ford’un Arjantin’deki ilk %100 elektrikli modeli olacak Mustang Mach-E modelinin ortaya çıkmasından da sorumlu.
“Ford Model E bir başlatmak Nerede hareket edebileceğimizi ve nasıl kazanacağımızı belirlemek için Ford içinde. Başlangıçta Team Edison olarak adlandırılıyordu ve sonuçta ortaya Mustang Mach-E, E-Transit ve F-150 Lightning çıktı.” dedi Palmer. Zurna bir basın toplantısında.
Teknolojik yön
Bu İngiliz, yaptığı işe tutkun ve bunu oval markanın yaşadığı yeni dönemi detaylandırırken gösterdiği histrioniklikle de ortaya koydu: “Bu araçlar teknolojik ürünler olacak şekilde tasarlandı. Bir de teknolojik ürünler yapacaksanız, programcıların yazılımlarına ve dünyanın en iyi insanlarına ihtiyacınız var. Ekibimizde Apple, Google ve donanım şirketlerinden gelen kişiler var“.
Palmer şunu açıkladı: “Teknoloji yönü elektrikli bir aracın güç aktarma organı kadar veya ondan daha önemlidir. Ve biz başlamadan önce durumun böyle olduğunu öğrendik.” Ford’un Amerika Birleşik Devletleri’nde sattığı üç pille çalışan modeli anlatmak için zaman ayırdı.
İlki olduğu için Mustang Mach-E’yi “duygu içeren teknolojik bir ürün olarak değerlendirdi. Ve bu işe yaradı: şu anda Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok satan ikinci elektrikli otomobil.” Hatta bunu “ankastre arabaya sahip teknolojik bir ürün” olarak tanımladı.
Ayrıca markanın Arjantin’de satacağı ikinci elektrikli model olan E-Transit minibüsüne de değindi. “Çok önemli bir araç çünkü elektrik dağıtımlarında benzin ve dizeli ortadan kaldırıyor ve iş ihtiyaçlarınıza uygunsa çok iyi çalışıyor: gece şarj ediyorsunuz, gün içinde kullanıyorsunuz ve tekrar şarja takıyorsunuz.” araba.”şarj edilecek tank”.
Ancak Palmer, “markanın dönüşümünün büyük başlangıç noktası” olarak gördüğü F-150 Lightning pikapıyla çok daha genişledi. “Bir spor otomobilden daha hızlı, %25 eğimle 4.500 kiloya kadar çekebiliyor ve benzinli versiyona göre daha iyi arazi performansına sahip.”
-F-150 Yıldırım’ı kim satın alır?
-Bugün satışların %60’ından fazlası düzenli Ford alıcılarından değil, markanın yeni müşterileridir. Bunların %85’i yeni elektrikli otomobil alıcıları ve yaklaşık %50’si kamyonet kullanmaya yeni başlıyor. Bu rakamların nasıl olacağını bilmiyorduk ama bizi gerçekten şaşırttı. Daha önce hiç kamyonum olmadı. 6 yıl önce Amerika Birleşik Devletleri’ne taşındım ve şimdi bir Lightning’im var ve o şimdiye kadar sahip olduğum en iyi araba.
-Çok sevdiğim manuel şanzımanlı bir Shelby Mustang GT350’m var ve ayrıca çok lüks bir Lincoln Navigator V6’m var. Ama onları giderek daha az kullanıyorum. Ailece F-150 Lightning kullanıyoruz. Ancak bu, aracın kendisinin ötesine geçer. Geçen yaz çok şiddetli bir fırtına vardı ve mahallemde neredeyse iki gün boyunca elektrikler kesildi. F-150 Lightning’imin pilleri tam şarjlıydı ve bu pilleri evimdeki tüm cihazlara ve ışıklara güç sağlamak için kullandım. Bütün mahallede elektriği olan tek ev orasıydı. Birçok komşu bana cep telefonlarını şarj edip edemeyeceklerini sormaya geldi ve dizüstü bilgisayarlar çocuklarının. Minnettarlığımla birkaç bira kazandım.
-Peki kullanıcı deneyimi nasıl zenginleştirilir?
-Arayüz önemli ve Mach-E’ye 15 inçlik bir ekran koyduk. Güncellemeler yaptık ve artık YouTube veya video oyunları gibi canlı eğlence akışı var. Ve tüm güncellemeleri yaptık havadanMavi Yolculuk gibi eller serbest sürüş.
İlk başta “İhtiyacım yok” dediğiniz bir şey. Ancak bir kez satın aldığınızda, bir daha asla onsuz bir araba satın almayacaksınız. Mavi Yolculuğun mevcut olduğu yola gidiyorsunuz ve butona basıyorsunuz. İlk başta gergin oluyorsunuz, sonra direksiyonu biraz bırakıyorsunuz ve 20 dakika sonra “Evet, bu arabayı kendi kendine sürüyor” diyorsunuz. Bir örnek. Ailemle Chicago’ya seyahat ediyordum ve trafik sıkışıklığıyla karşılaştık ve 1 saat 30 boyunca hiçbir araç kontrolüne dokunmadım. Dört saatlik yolculuğu tamamen rahatlamış olarak yaptım.
-Tüm modellerde mevcut mu?
-Artık Mach-E’de her modelde bulunmaktadır. Ancak satın alma sırasında ödeyemiyorsanız veya yapmak istemiyorsanız daha sonra aktif hale getirebilirsiniz ve müşterilerimizden büyük bir kabul göreceğimize eminiz. Bu, otomotiv ve yazılım endüstrisi için harika bir gelecek. Bu yüzden sunumumda konunun sadece elektrikli araçlarla ilgili olmadığını, teknoloji ürünleriyle ilgili olduğunu söyledim.
-Markanın mevcut yelpazesini nasıl tanımlarsınız?
-Sadece motoru olan ve başka hiçbir şeyi olmayan sıkıcı arabalarımız yok. Hiçbiri. Sıfır. Artık bunu satmıyoruz. Ve önümüzdeki birkaç yıl içinde gelecek nesillerimizle başlayacağız, bunun hakkında daha fazla bir şey söyleyemem, ancak bunun beklediğiniz gibi bir şey olmaması dışında. Ve bizim daha önce yapmadığımız şeyleri, yani yeni nesil elektrikli kamyonları pazara sunan da teknoloji ürünleridir.