Arjantin’in efsanevi ve yenilikçi kamyoneti Jeep Gladiator 60 yaşına girecek

60 yıl önce Industrias Kaiser Arjantin (IKA) üretimine başladı. Jeep Gladyatörü1978 yılına kadar ülkede üretilen güçlü ve sağlam bir pikap.

İlk ünite 20 Eylül 1963’te üretim hattına girdi, ancak ticari lansmanı ancak Ocak 1964’te gerçekleşti. IKA’nın fikri açıktı: Ford, Chevrolet ve Dodge modelleriyle el ele savaşmak.

O zamanlar yerel teklif şunlardan oluşuyordu: Ford F-100, Chevrolet C-10 Ve Dodge D-100, aynı zamanda ülkede üretilmektedir. Sonuncusu olan Gladyatör, rakiplerinin yuvarlak figürleriyle tezat oluşturan yenilikçi düz çizgi stiliyle kalıpları kırdı.

Gladyatör oydu IKA’nın ürettiği üçüncü kamyonJeep Pick-Up ve Baqueano’dan sonra yerini aldığı model oldu.

Dört kuşak bir arada, soldan sağa.

Tarihi boyunca model üç nesilden geçti ve toplamda üretildi. 27.811 adet.

1963 ile 1967 yılları arasında Gladyatör, IKA tarafından üretilip pazarlandı; 1967-1975 yılları arasında IKA-Renault ittifakı tarafından; 1975’ten itibaren sadece Renault tarafından, Fransız otomobil üreticisi hissenin tamamını satın aldıktan sonra.

Yenilikçi bir pikap

Jeep Wagoneer platformunu (gövdeli versiyonu) temel alan Gladiator, bir yıl önce Amerika Birleşik Devletleri’nde piyasaya sürüldü ve Amerika Birleşik Devletleri Ordusu tarafından askeri kullanıma uyarlanan ilk sivil araçlardan biri olması nedeniyle bir dönüm noktası oldu.

Arjantin’de sahip olunan ilk kamyon oldu bağımsız ön süspansiyon ve çift etkili hidrolik amortisörlerle birlikte düzensiz arazideki performansını optimize eden ve virajlarda daha fazla denge sağlayan mekanik bir çözüm olan burulma çubuğu.

Bağımsız ön süspansiyona sahip ilk Arjantin kamyonu.

Ürün yelpazesi, esas olarak yükleme kapasiteleri bakımından farklılık gösteren iki versiyondan oluşuyordu: 500 kilo (TA – 5PB) ve 1000 kilo (TA – 4PB). Her ikisinin de basit bir tahrik sistemi vardı.

Tercih edenler çift ​​sürücü Ön aksın bağlanmasına ve ayrılmasına olanak tanıyan iki yüksek ve düşük oranlı seçici redüksiyon dişlisine sahip bir transfer kutusuyla donatılmış TA-4PA seçeneğini tercih edebilirler.

Motor bilinen motordu Kıta 6L 226 (3.707 cm3, 6 silindirli ve 115 HP) Baqueano ve Kaiser Carabela gibi diğer modellerle donatılmıştı.

Amerika Birleşik Devletleri’nde 1962’de piyasaya sürüldü. Orada askeri kullanıma uyarlandı.

Daha sonra yerini almasına rağmen Kasırga Süper Güç 230 (3.770 cm3) gücünde geliştirilen 6 silindirli motor 132 hp. Her iki motora da direksiyon simidinde bir seçiciye sahip Borg-Warner üç vitesli düz şanzıman eşlik ediyordu.

Evrimi, T-80 ve T-1000

Gladyatörün ikinci nesli olarak bilinen T-801967 yılında, Régie Nationale des Usines Renault’nun halihazırda mevcut olduğu dönemde sunuldu. IKA’nın çoğunluk hissedarı.

Jeep Gladyatör T-80. Pikapın ikinci nesli 1967’de tanıtıldı. 700 kiloya kadar taşıyabiliyordu.

sahip olmasıyla selefinden farklıydı. yeni ızgara bagajın genişliğini kaplayan ve farları uçlara entegre eden.

O yıldan itibaren Ambassador 380 motor (6.227 cm3) bünyeye katıldı. 145hpyeni bir şeyle ilişkili ZF 4 vitesli şanzıman zemine kaldıraçla.

Bu varyant, 1971 yılına kadar üretildi, o zaman versiyonla değiştirildi. T-1000, hepsinden en güçlüsü. 7 sıralı Tornado 233 motoruna (3.818 cm3) sahipti ve 170hp.

Yeni sürümün eklenmesiyle teklif tamamlandı Jeep 1000 Dizel3 litre hacimli ve 71 HP gücünde Perkins 4-203 motorla güçlendirilmiştir.

Bir ton taşıma kapasitesi olan T-1000, 1970 yılında denize indirildi.

Tamamı Córdoba’daki Santa Isabel fabrikasında gerçekleştirilen üretim, 30 Mart 1978’de toplam 27.811 adet üretilerek sona erdi.

21. yüzyılın gladyatörü

Jeep, kamyonetsiz geçen 26 yılın ardından (sonuncusu Comanche’ydi), 2018 yılında Gladiator’ı Wrangler’ı temel alarak yeniledi ve onun estetiğini, becerilerini ve en ekstrem arazi koşullarıyla yüzleşmek için makinelerini miras aldı.

Yeni Gladyatör ülkeye 2021 yılında geldi. ABD’de Wrangler temel alınarak üretiliyor.

Bu modern baskı ithal olarak geliyor iki versiyon (Overland ve Rubicon) Toledo, Ohio’daki ABD fabrikasından.

Her ikisinde de benzinli motor var. 3,6 litre V6Pentastar adı verilen (2010’daki doğumundan bu yana en az 8,6 milyon adet üretildi). Bu itici güç sunuyor 286 beygir ve sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla ilişkilidir.

Yeni Gladyatör, versiyona bağlı olarak iki adet dört tekerlekten çekiş sistemi sunuyor. Sözde Selec-Trac 4×4 Transfer kutusu (yüksek ve alçak) olan Overland versiyonu içindir.

Tarih. Wagoneer platformunu temel alan Gladiator, farklı kullanıcıların ihtiyaçlarına uyum sağlayacak çeşitli gövde tipleriyle piyasaya sürüldü.

Ancak Gladyatör Rubicon’da sistem Rock Trac 4×4 Yeni nesil yüksek performanslı ön ve arka aksları ve Tru-Lok elektronik kilitleme diferansiyellerini içerir.

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir