Arjantin’deki en gelişmiş elektrikli arabayı sürmek nasıl bir şey

Arjantin sıkça görülen bir yer değil süper arabalar. Buenos Aires’te bile, dünyadaki diğer büyük başkentlerin aksine, bir Porsche ya da Ferrari geçtiğinde, çekilen telefonların çokluğundan dolayı sanki bir ünlü yanınıza geliyormuş gibi oluyor.

Bu nedenle bir yönetimin porsche taycan Buenos Aires’te geçirdiğim iki gün her anlamda bir deneyimdi. Birincisi, neredeyse her zaman izleniyormuş hissini yaşamak, ikincisi ise aracı doğru bir şekilde sürmek. daha fazla teknolojik yük Arjantin’de satın alınabilir.

Her ne kadar bizim pazarımızda çıkan bir model olmasa da aslında daha önce başka bir versiyonunu da test etmiştik, yurt içi pazarda bu Taycan kadar gelişmiş bir araç yok.

Aynı zamanda süper özel bir otomobil olup, yerel pazarda 20.000’den başlayan fiyat aralığına sahiptir. 359.000$ ve şuna kadar ulaşır: 635.000$. Buna geniş ve pahalı bir seçenek listesi eklenebilir.

Üstelik bu, Porsche’nin otomobil dünyasına tam anlamıyla girmek için tahtayı tekmelemeyi kesin olarak tamamladığı otomobildir. elektrikli arabalar.

Yeni çağın arabası

Taycan’ın başlattığı bu yeni dönem, geçmişten kopmadan, yeni bir yola işaret ederek gerçekleşti. Bu sedan kolayca ve hızlı bir şekilde Porsche olarak tanınıyor, ancak bugüne kadar Stuttgart markalı modellerde kaçınılmaz olan özellikleri bıraktı.

Taycan avangardlara ilham veriyor. Onun figürü, sokaklarımızda karşılaşabileceğiniz diğer modellerden açıkça daha gelişmiş. Uzun, geniş ve alçaktır. Oranları da onun diğerlerinden farklı bir araç olduğunu gösteriyor. Bu bir uçan daire.

Şekiller açıkça Porsche’ye benziyor ancak Alman markası içinde yeni bir stil çağının başlangıcı oldu.

İnsanlar da tepkileriyle bizi bilgilendiriyorlar. İster yürüyen bir kişi olsun, ister yakınlarda araba kullanan başka bir aracın sürücüsü olsun: birçok kişinin tepkisi telefonlarını çıkarıp geçişlerini kaydetmeye çalışmak oluyor.

Hatta bunun geldiğini “hissedenler” bile var. ve sürpriz de büyüktü. Sorun şu ki, bu Porsche elektrikli olduğu için tamamen sessiz olmasına rağmen, çok tuhaf bir ses sürücünün seçebileceği ve hızlanma oranına eşlik eden.

Bu, anlaşılması zor bir ses ama bilim kurgu sinemasının bir uzay gemisiyle ilişkilendirmeyi seçtiği şeye en yakın şey bu. Yani arabanın şekillerinin aktardığı fikir tamamen doğrudur.

Porsche Taycan, 800 volt sistem voltajına (400 standarttır) sahip ilk seri üretim elektrikli otomobildi.

Sportif bir uçan daire

Alman üreticinin ilk %100 elektrikli modelinin ortaya çıkmasıyla kendisine belirlediği diğer hedef, Porsche’yi her zaman karakterize eden sportiflik ve duygunun tarihsel zorunlulukları altında olmak zorunda olmasıdır.

Bir kısım garantiydi: Bir elektrik motorunun verdiği tepki, içten yanmalı bir motorunkinden çok daha üstündür, çünkü maksimum kuvvet (tork) momenti, hızlanmaya başladığı andan itibaren mevcuttur.

Test ettiği Taycan 4S’den bu yana iki kat emin oldum Zurna Biri önde, diğeri arkada olmak üzere iki elektrik motoruyla birlikte geliyor ve bu da ona dört tekerlekten çekiş sağlıyor.

Tekerlekler 265/35 ZR21, ön ve 305/30 ZR21, arka.

Kağıt üzerinde rakamları etkileyici: 435 beygir gücü ve bu işlevi kullanarak 530 beygir gücü Fırlatma kontrolü ve 0’dan 100 km/saat hıza çıkabilme özelliğiyle 4 saniye. Maksimum hız 250 km/saat ile sınırlıdır.

Ancak çok fazla hızlanabilen çok güçlü başka elektrikli arabalar da var. Bu Taycan, tam da bu performansı defalarca sürdürebilmesiyle diğerlerinden farklı. etkinliğini kaybetmeden.

Bu spor sedanın sırrı işte bu yüzden elektrik mimarisi ve pil yönetimi. Bu paketin içinde soğutma sistemi için yer var ve her şey çelik kasa ile korunuyor. Bu modelin kalbi burasıdır.

Avangart iç mekan, dört ekranlı, biri yolcu için olmak üzere tümü dokunmatik ekranlar.

Taycan, voltaj sistemine sahip ilk seri üretim araçtı. 800 volt elektrikli otomobiller için olağan 400 volt yerine.

Bu sistem tüm ünitenin aşırı ısınmasını önler ve daha iyi enerji yönetimine olanak tanır. Sportif performans vaat eden ve sunan bu modelde, defalarca ihtiyaç duyulsa bile tepkiyi koruyor: 0’dan 100 km/saat hıza aynı anda 20 kez art arda hızlanabiliyor.

800 volt sistemin bir diğer avantajı ise şarjın çok daha hızlı olabilmesidir. Tabii ki her zaman şarj cihazının gücüne bağlıdır.

Güçlü bir şarj cihazıyla 5 dakikada 100 kilometre kazanabilirsiniz.

Duvar tipi şarj cihazıyla (11 kWh) şarjın tamamlanması yaklaşık 8 saat sürer. Ancak güçlü bir doğru akım ve 270 kWh ile 22 dakikada %80’e ulaşabilirsiniz.

Bir Taycan enderliği daha. Elektrikli araçların büyük çoğunluğu doğrudan şanzıman kullandığında, iki vitesli otomatik şanzımana sahiptir. Porsche bunu etkileyici hızlanma gücünü sunabilmek için yapıyor: Sırtınız koltuğa yapışıyor ve onu ne kadar ayırmaya çalışırsanız çalışın, bunu birkaç saniye yapamayacaksınız.

Çok kısa olmasına rağmen şehir içi kullanımda oldukça rahat edilebilecek bir arabadır. Bundan şasi ve süspansiyonların yönetimi sorumludur. Ve çok şükür ki yüksekliği değiştirebilen pnömatik süspansiyonu var, yoksa birçok eşeğin sırtına çarpardı.

Gösterge paneli, Alman markasının analog gösterge panellerini taklit eden, yüksek kaliteli, kavisli bir ekrandır.

Ne kadar geniş ve ne kadar alçak olduğu arasında, zeminin altında yer alan ve ağırlık merkezini daha da azaltan bataryanın ağırlığı, yine arka aksa yön veren devasa ve geniş tekerlekleri ve kısaltılabilen süspansiyonu yer alıyor. Rotaları taş gibi olup sportif davranışları hayret vericidir.

Hızlı dönebilme yeteneği korkutucudur, hatta ağırlığını hesaba katarsak daha da korkutucudur 2 tondan fazla. Taycan, sürücünün gösterdiği yere düzgün bir şekilde gidiyor. Şaka yapmadan. Şikayet etmeden. Tek bir anlaşmazlık hareketi göstermeden.

İç kısmı özel olarak anılmayı hak ediyor. Dışarıdan uçan daire ise kabininin de bu mesaja uygun olması gerekir. %99’u dijital bir kabindir. Fikir edinmek için klima çıkışının yönü bile beraberinde gelen ekranlardan birinden seçiliyor.

Dijital olmayan birkaç komuttan biri: sürüş modu seçici.

Toplamda dört tane var ve hepsi dokunsal. En çok etkileyici olanı, çok çeşitli konfigürasyonlara ek olarak, 16,8 inç, kavisli ve muazzam görüntü kalitesine sahip gösterge panelidir.

Orta konsolun üst kısmında geleneksel bir tane daha var. Altında klimayı ve akü şarj yönetimini yönetmek için bir tane daha var. Dördüncüsü ise yolcunun önünde yer alıyor.

Teknoloji sevkiyatı ülkede benzersizdir. Fiyatının yanı sıra: aralık başlar 359.000 ABD Doları ve deneme sürümüne ulaşıldı 430.000 ABD Doları, isteğe bağlı olanları saymıyorum. Arjantin’de bir tanesine rastladınız, bir dilek tuttum çünkü sadece üçünün patenti vardı.

Sürümler ve fiyatlar

Taycan: 359.000 ABD Doları
Taycan 4S: 430.000 ABD Doları

Veri Sayfası

Uzunluk: 4.963 mm
Genişlik: 1.966 mm
Yükseklik: 1.381 mm
Dingil mesafesi: 2.900 mm
Ağırlık: 2.295 kg
Gövde: 407 dm3
Pil: 95 kWh
Motorlar: elektrik (iki)
Maksimum güç: 530 HP
Tork: 640 Nm
Şanzıman: Otomatik, 2 vitesli
Çekiş: İntegral
Maksimum hız: 250 km/saat
0-100 km/saat hızlanma: 3,7 sn.
Özerklik: 505 kilometre

Öne çıkan ekipman

ABS frenler ve denge kontrolü
Ön, ön yan ve perde hava yastıkları
Şeritte Kalma Yardımı
uyarlanabilir hız sabitleyici
Panoramik tavan
Spor ayarlı havalı süspansiyon
Spor koltuklar
16,8 inç kavisli ekran
Yolcu dokunmatik ekranı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir