Arjantin’de hangileri satılıyor ve hangi teknolojiler mevcut?

Büyüme elektrikli ve elektrikli arabalar Arjantin’de devam ediyor ancak diğer pazarlardaki hıza henüz ulaşılamadı. Üstelik hala çok küçük hacimlerde sonuçlar veriyor.

Ancak, küresel endüstrinin gelişimi bu yolda ilerledikçe teklif her seferinde kaçınılmaz olarak daha büyük oluyor. Her ne kadar elektrikli modellerin en büyük çeşitliliği ana ticaret ortakları olan Brezilya ve Meksika dışındaki ülkelerden ithal edilse de, satışların büyük bir kısmı bu ülkelere ait.

2023 yılında ülkede 9.601 hibrit ve elektrikli aracın patenti alındı, eskilerin ezici çoğunluğuyla. Arjantin Cumhuriyeti Otomotiv Satıcıları Birliği (ACARA) tarafından sunulan rapora göre bu, 2022 yılında kaydedilenlere kıyasla %21,3’lük bir artışı temsil ediyor.

Geçtiğimiz yıl Arjantin pazarına hibrit veya elektrikli teknolojiyle sunulan 10 model ve 3 marka giriş yaptı. Bu, teklifin tamamının bazı şeyleri içerdiği anlamına gelir. 16 markanın 38 modeli satışa sunuldu yıl boyunca en az 5 patentli ünite ile.

Bu modellerin çoğunluğu (%75) Brezilya’dan ithal edildi; çünkü komşu ülkeyle serbest ticaret anlaşması var ve Meksika’da olduğu gibi kota yok.

Hibrit Toyota Corolla Cross, Arjantin’de 2023’ün en çok satan elektrikli modeli oldu.

Brezilya endüstrisinden gelen tüm modeller, geleneksel hibrit teknolojisine sahip araçlara karşılık geliyor. Şu anda Arjantin’de bu sistemle üretilen bir model bulunmuyor.

Önde gelen markalar nelerdir

Markalara gelince; toyota Arjantin’de elektrikli pazara %78’lik payla bir kez daha hakim olan şirket oldu. Japon marka, orta segmentin en popülerleri arasında yer alan Corolla ve Corolla Cross olmak üzere iki modeliyle hibrit alternatifler sunuyor.

arkasında belirir geçitGeçen yıl Maverick pikap ve yenilenen Kuga olmak üzere iki yeni hibrit modeli ve bu yıl teslimatlara başlayacak olan iki adet %100 elektrikli model olan Mustang Mach-E ve E-Transit’i tanıttı. Oval markanın elektrikli araçlar içindeki payı ise %6 oldu.

Ford Mustang Mach-E GT Performance, geçen yıl gelen elektriklilerden biri.

Podyumun üçüncü basamağı ise şu kişiler tarafından işgal edildi: AudiHafif hibrit teknolojisiyle neredeyse tüm ürün yelpazesine sahip olan. Yüzük markası elektrikli olanlar arasında yüzde 5 paya sahip.

Satılan ve gelecek modeller

Alfa Romeo: Bu yıl içerisinde yarı hibrit ve plug-in hibrit versiyonlara sahip yeni Tonale SUV gelecek. Şu anda varış tarihi teyit edilmedi.

Audi Q8 e-tron.

Audi: Alman markası, ürün gamının neredeyse tamamını mild hibridizasyon sistemine sahip, daha doğrusu A4, A5, A6, A7, Q5, Q7, Q8 ve RS Q8 modellerine sahip. Ayrıca %100 elektrikli e-tron GT’ye ve yakında çıkacak olan Q8 e-tron’a da sahip.

BAIC: Çinli şirket, 218 beygir gücü sağlayan ve 500 kilometreye kadar menzile ulaşan %100 elektrikli orta boy sedan EU5 Plus’ı tanıtacak.

BMW: Şu anda yarı hibrit teknolojisi ve 330e ve X3 XDrive 30e gibi öne çıkan iki ürünü sunuyor; her ikisi de plug-in hibrit teknolojisine sahip güçlü modeller. Elektrikli ürün yelpazesini %100 elektrikli bir modelle güçlendirecek: Resmi onay olmadan bu, yakın zamanda Avrupa’da da piyasaya sürülen iX2 olabilir.

BMW iX2.

Kiraz: Elektrikli araçlarla ilerleyen bir başka Çin markası. Bölgedeki diğer pazarlarda halihazırda satılan üç kapılı şehir otomobili eQ1’in tanıtımıyla birlikte olacak. Mesela Uruguay’da 301 km otonomi sağlayan bir bataryası var.

Coradir: Otomobillerinin montajını Çin’den ithal edilen parçalarla yapan San Luis merkezli firmanın, markanın son lansmanı olan %100 elektrikli TITO, TITA (pikap formatlı) ve CHIKI modelleri bulunuyor. Geçen yıl şirket 260’tan fazla kopya sattı.

D.S.: Stellantis grubunun premium markası, Nisan 2023’te ülkede tanıtılan yenilenen orta SUV’un plug-in hibrit versiyonu DS7 e-Tense’i yıl ortasında piyasaya sürmeyi planlıyor.

DS 7 E-Zaman.

geçit: Oval şirket ülkedeki en geniş elektrikli ürün yelpazesine sahip şirketlerden birine sahiptir. Bir yandan Kuga SUV, Maverick ve F-150 pikapları gibi çok çeşitli hibrit modelleri var. Öte yandan, Mustang Mach-E ve e-Transit serisinin gelişiyle birlikte aküyle çalışan araçların tamamen genişletilmesi söz konusu.

Haval: Car One Group tarafından pazarlanan Çinli marka, son çeyrekte Jolion ve H6 SUV’larının hibrit versiyonlarını ithal etmeyi planlıyor.

Sapan: Sadece hibrit versiyonla üretilecek ünlü Civic’in yeni neslinin bu yıl piyasaya sürülmesi planlanıyor. Yıl ortasında olması bekleniyor.

Honda Civic.

Hyundai: Ürün yelpazesinde Ioniq hibriti bulunan Koreli şirketin, yerel pazara yönelik üç elektrikli lansmanı planlanıyor. İlki yılın ortasında Kona’nın yenilenmesiyle gelecek, ikinci yarıda ise Tucson ve Santa Fe’nin yenilemeleri gelecek ve her durumda hibrit olacaklar.

Kia: Bu yaz boyunca bir sonraki yeniliklerinden biri olan Niro hibridini sergiledi, ancak şu an için yerel pazara çıkışı için planlanan tarihi öne almadı.

Land Rover: İngiliz marka, 110 plug-in hibrit versiyonuyla ilk kez sunduğu 4×4 Defender’ın yeni neslini piyasaya sürdü. 2024 haberlerine gelince, yılın ikinci yarısında plug-in hibrit teknolojisiyle de yapılandırılacak yeni SUV Range Rover Sport gelecek.

Lexus: Toyota’nın lüks bölümü piyasadaki en fazla hibrit model seçeneğine sahip olanlardan biridir. Bu teknoloji UX, NX ve RX SUV’larda ve IS, LS ve ES sedanlarda bulunur.

Mercedes-Benz E-Serisi.

mercedes benz: Lüks şirket, geçen yıl pazarımıza ilk %100 elektrikli otomobili olan EQA’yı sundu ve bu yıl bu ürün yelpazesinin henüz bildirilmemiş iki örnekle daha genişletilmesi bekleniyor. Ayrıca mild hibritleşmeye sahip model yelpazesini de genişletmeye devam edecek.

Nissan: Japon markası, X-Trail SUV’un elektrik teknolojisine sahip, menzili artırılmış bir versiyonunu sunuyor. Piyasamızda bu tipteki tek modeldir. Ayrıca Leaf adında pille çalışan bir arabası var.

peugeotLion’s Company, 3008 plug-in hibritine ülkedeki ilk %100 elektrikli modelini ekleyecek: bu, başlangıçta yıl ortasında olması planlanan 2008’in pille çalışan versiyonu olacak.

Peugeot e-2008.

Porsche: Taycan, spor otomobil üreticisinin ürün yelpazesinde öne çıkan, sportif karaktere sahip süper lüks bir sedan ve muhtemelen dünyadaki en gelişmiş elektrikli otomobildir. Versiyona bağlı olarak iki motora ve 761 beygir gücüne kadar güce sahip olabilir.

Veri deposu: Pikcup üreticisi, geçen yıl yarı hibrit sistemli bir kamyon olan 1500 Rebel’ı pazarımıza sunmaya başladı.

Renault: Arjantin pazarında elektrikli araçların öncüsü, pille çalışan araçlar için büyük bir pazara hazırlanıyor: Kwid E-Tech, Megane E-Tech ve Kangoo E-Tech bu yıl içinde gelecek.

Renault Megane E-Tech.

toyota: Ülkede elektrikli araç satışında açık ara lider olan firma Japon firma. Bunu esas olarak Brezilya’dan ithal edilen Corolla ve Corolla Cross’un hibrit versiyonlarıyla yapıyor. Ek olarak RAV4’ü sunar.

volvo: İsveçli marka, yılın ikinci yarısında piyasaya sunulması planlanan kompakt SUV EX30’un da ekleneceği %100 elektrikli C40 ve XC40’ı piyasaya sürdü. Buna karşılık Recharge ailesinin XC40, XC60 ve XC90’ı da plug-in hibrit teknolojisi sunuyor.

Teknolojiler arasındaki farklar

Bugün Arjantin’de mevcut olan elektrikli tahrik sistemleri beştir; bunların dördünde yanmalı motor vardır ve yalnızca ikisi takılabilir.

Hafif hibrit veya hafif hibridizasyon: İçten yanmalı motora alternatör yerine akü ve jeneratör eklenir. İçten yanmalı motora yardımcı olmak ve diğer sistemlere güç sağlamak için yavaşlamalardan ve frenlemeden enerjinin geri kazanılmasına olanak tanır. Yakıt tüketimini en iyi ihtimalle %15’e kadar azaltabilir. Araba yalnızca elektriği kullanarak hareket edemez.
Hibrit: İçten yanmalı motor, tüketimi azaltmak için çalışmasını değiştiren veya performansı artırmak için birleştiren başka bir elektrik motoruyla ilişkilidir. Akü paketi yanmalı motorla veya yavaşlamalardan yararlanılarak yeniden şarj edilir. Yalnızca elektrikle, ancak kısa kesitlerde ve düşük hızlarda hareket eder. Şehir içi eşdeğer benzine göre yakıt tasarrufu %30 olabiliyor.
Plug-in hibrit: Geleneksel hibride benzer şekilde çalışır ancak daha büyük bir akü paketine sahiptir. Bu sayede 80 kilometreye kadar çıkabilen bir elektrik menzili sağlanıyor, dolayısıyla kat edilen mesafeye bağlı olarak günlük yakıt tüketimi sıfır olabiliyor. Bu piller elektrik şebekesine takılarak şarj edilebiliyor.
Genişletilmiş menzilli elektrikveya: ana motoru elektriklidir ancak kendisine enerji sağlayan yanmalı bir motorla ilişkilidir. Tekerlekleri hareket ettiremez ve tek işlevi elektrik üretmek için bir jeneratöre güç sağlamaktır. Arjantin’de mevcut olan seçenek (Nissan X-Trail E-Power), pilleri takarak şarj etme olanağı vermiyor.
Elektrik: Yalnızca bir veya daha fazla elektrik motoru vardır. Aldığı enerji yalnızca elektrik şebekesine takılarak yeniden şarj edilebilen pillerden geliyor. Şarj süreleri araca ve şarj cihazlarının gücüne bağlı olarak değişir.

2023’ün En Çok Satanlar

Toyota Corolla Cross (hibrit): 4.509
Toyota Corolla (hibrit): 2.696
Ford Maverick (hibrit): 403
Coradir Tito (elektrikli): 218
Audi A4 (hafif hibrit): 177
Toyota RAV-4 (hibrit): 144
Audi Q5 (hafif hibrit): 123
Ford Kuga (hibrit): 106
Mercedes-Benz C300 (hafif hibrit): 106
Toyota C-HR (hibrit): 102

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir