Arjantin’de en çok satanlar hangileri ve ülkede hangi teknolojiler mevcut?

Genişletilmesi elektrikli ve elektrikli arabalar dünyada tam anlamıyla kaynıyor, Arjantin’de ise henüz başlangıç ​​aşamasında. Rakamlar büyüme göstermeye devam etse de hacimler hala çok küçük.

2023 yılında ülkede 9.601 hibrit ve elektrikli aracın patenti alındı; bunların büyük çoğunluğu da hibrit ve elektrikli araçlardı. Arjantin Cumhuriyeti Otomotiv Satıcıları Birliği (ACARA) tarafından sunulan rapora göre bu, 2022 yılında kaydedilenlere kıyasla %21,3’lük bir artışı temsil ediyor.

Geçtiğimiz yıl Arjantin pazarına hibrit veya elektrikli teknolojiyle sunulan 10 model ve 3 marka giriş yaptı. Bu, teklifin tamamının dahil olduğu anlamına gelir 16 markanın 38 modeli satışa sunuldu.

Bu modellerin çoğunluğu (%75) Brezilya’dan ithal edildi; çünkü komşu ülkeyle serbest ticaret anlaşması var ve Meksika’da olduğu gibi kota yok.

Brezilya endüstrisinden gelen tüm modeller, geleneksel hibrit teknolojisine sahip araçlara karşılık geliyor. Şu anda Arjantin’de bu sistemle üretilen bir model bulunmuyor.

Hibrit Toyota Corolla Cross, Arjantin’de 2023’ün en çok satan elektrikli modeli oldu.

Markalara gelince; toyota Arjantin’de elektrikli pazara %78’lik payla bir kez daha hakim olan şirket oldu. Japon marka, orta segmentin en popülerleri arasında yer alan Corolla ve Corolla Cross olmak üzere iki modeliyle hibrit alternatifler sunuyor.

arkasında belirir geçitGeçen yıl Maverick pikap ve yenilenen Kuga olmak üzere iki yeni hibrit modeli ve bu yıl teslimatlara başlayacak olan iki adet %100 elektrikli model olan Mustang Mach-E ve E-Transit’i tanıttı. Oval markanın elektrikli araçlar içindeki payı ise %6 oldu.

Podyumun üçüncü basamağı ise şu kişiler tarafından işgal edildi: AudiHafif hibrit teknolojisiyle neredeyse tüm ürün yelpazesine sahip olan. Yüzük markası elektrikli olanlar arasında yüzde 5 paya sahip.

Ford Mustang Mach-E, oval markanın ilk %100 elektrikli modeli.

Teknolojiler arasındaki farklar

Bugün Arjantin’de mevcut olan elektrikli tahrik sistemleri beştir; bunların dördünde yanmalı motor vardır ve yalnızca ikisi takılabilir.

Hafif hibrit veya hafif hibridizasyon: İçten yanmalı motora alternatör yerine akü ve jeneratör eklenir. İçten yanmalı motora yardımcı olmak ve diğer sistemlere güç sağlamak için yavaşlamalardan ve frenlemeden enerjinin geri kazanılmasına olanak tanır. Yakıt tüketimini en iyi ihtimalle %15’e kadar azaltabilir. Araba yalnızca elektriği kullanarak hareket edemez.
Hibrit: İçten yanmalı motor, tüketimi azaltmak için çalışmasını değiştiren veya performansı artırmak için birleştiren başka bir elektrik motoruyla ilişkilidir. Akü paketi yanmalı motorla veya yavaşlamalardan yararlanılarak yeniden şarj edilir. Yalnızca elektrikle, ancak kısa kesitlerde ve düşük hızlarda hareket eder. Şehir içi eşdeğer benzine göre yakıt tasarrufu %30 olabiliyor.
Plug-in hibrit: Geleneksel hibride benzer şekilde çalışır ancak daha büyük bir akü paketine sahiptir. Bu sayede 80 kilometreye kadar çıkabilen bir elektrik menzili sağlanıyor, dolayısıyla kat edilen mesafeye bağlı olarak günlük yakıt tüketimi sıfır olabiliyor. Bu piller elektrik şebekesine takılarak şarj edilebiliyor.
Genişletilmiş menzilli elektrikveya: ana motoru elektriklidir ancak kendisine enerji sağlayan yanmalı bir motorla ilişkilidir. Tekerlekleri hareket ettiremez ve tek işlevi elektrik üretmek için bir jeneratöre güç sağlamaktır. Arjantin’de mevcut olan seçenek (Nissan X-Trail E-Power), pilleri takarak şarj etme olanağı vermiyor.
Elektrik: Yalnızca bir veya daha fazla elektrik motoru vardır. Aldığı enerji yalnızca elektrik şebekesine takılarak yeniden şarj edilebilen pillerden geliyor. Şarj süreleri araca ve şarj cihazlarının gücüne bağlı olarak değişir.

2023’ün En Çok Satanlar

Toyota Corolla Cross (hibrit): 4.509
Toyota Corolla (hibrit): 2.696
Ford Maverick (hibrit): 403
Coradir Tito (elektrikli): 218
Audi A4 (hafif hibrit): 177
Toyota RAV-4 (hibrit): 144
Audi Q5 (hafif hibrit): 123
Ford Kuga (hibrit): 106
Mercedes-Benz C300 (hafif hibrit): 106
Toyota C-HR (hibrit): 102

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir