araç için değil kişisel patent ve Otomotiv Mülkiyet Kayıtlarında köklü değişiklikler

Dün gece Başkan Javier Milei tarafından açıklanan önlemler arasında, maliyetleri azaltmak, bir aracı tescil ettirmek veya patentini almak için prosedür ve gereksinimlerin sayısını basitleştirmek amacıyla Otomotiv Mülkiyet Sicili’nin mevcut işleyişini değiştiren bir önlem var.

Bugün Arjantin’de araba satın almak veya satmak zor ve pahalıdır: ihtiyacınız var 12 prosedür ve değer bir temsil edebilir Araç fiyatının %6’sıtüm bölgedeki en pahalısı.

Her yıl birden fazla dört milyon insan kayıtlara geçmesi, formlar için para ödemesi ve bürokratik ve belirsiz bir sistemle mücadele etmesi gereken kişiler.

“Otomotiv kayıtlarının çalınmasına son vermek istiyoruz. Politikanın bizi vergilerle, bürokrasiyle ve prosedürlerle yağmalamaya yönelik icatlarından bir diğeri,” dedi tedbirin destekçilerinden biri olan Değişim İçin Birlikte’nin yardımcısı Patricia Vásquez.

Tedbir, alan adı kayıt prosedürlerini dijitalleştirmek ve basitleştirmek için Dijital Platformu (RENDA) oluşturacaktır.

Tedbirin önemli noktaları

Tedbirin temel amaçlarından biri, patent araca değil kullanıcıya aittir. Bu şu demek Sahibi, araba sayısı kadar benzersiz alan adına sahip olacak ve patentler, her kişinin Ulusal Kimlik Belgesine (DNI) bağlanacak.

Otomotiv Sicili ile ilgili Başlık XVI’nın 352. maddesinin metni, “Her motorlu taşıtın Sicile tescili sırasında, ilgili Sicil tarafından düzenlenecek ve ilk kez fiziksel veya dijital formatta kişiselleştirici bir belge tahsis edileceğini” belirtmektedir. ‘Otomobilin Başlığı’ olarak adlandırıldı.”

“Motorlu taşıtın bireyselleştirilmesi ve Sicilde kayıtlı kayıtların bulunması bakımından kamuya ait bir belge niteliğinde olacak, ancak yalnızca mülkiyet koşullarını ve motorlu taşıtı etkileyen takyidatları akredite edecektir. söz konusu kayıtlara şerh konulduğu tarihe kadar.”

Şu anda bir aracı tescil ettirmek için değerinin yaklaşık %6’sını ödemeniz gerekiyor; bu, bölgedeki en yüksek rakam.

Kararname aynı zamanda şuranın kurulmasını da öneriyor: Dijital platform (RENDA), hırsızlık şikayetlerine ek olarak alan adı kaydı, değişiklikler, yok olma, hacizler, ambargolar ve diğer ihtiyati tedbirlere ilişkin prosedürleri dijitalleştirmek ve basitleştirmek.

DNU’nun 361. maddesinde bu durum belirtiliyor: “Kimlikler, fiziki kimliklerle aynı geçerliliğe sahip olacak şekilde dijital olarak teslim edilecek. Alıcı, bir veya daha fazla fiziksel kimlik kartı talep edebilir ve bunun da bir maliyeti olabilir. Söz konusu sertifikaların, aracı devreden tarafından, alıcıya yenileri düzenlenerek iade edilmesi gerekmektedir.”

Amaç, prosedürün gerçekleştirilebilmesidir. Beş dakikaTıpkı model aldığı Yeni Zelanda’da olduğu gibi.

Ayrıca şunu da belirtmek önemlidir: tek tarifedevredilecek varlığın değeri ile ilgili değildir. Bu anlamda Madde 9, “Otomotiv Mülkiyeti Bölgesel Sicilleri nezdinde gerçekleştirilen işlemlerde, bu kural ve yönetmeliklerde açıkça belirtilmeyen durumlar dışında, Ulusal Yürütme Organı tarafından belirlenen ücreti ödemek zorundadır” hükmünü getirmektedir.

DNU’nun önemli noktalarından bir diğeri de, Cezalardan ve patentlerden muaf olmak zorunlu olmayacak Bir aracı tescil ettirmek veya devretmek için.

Metin şunu belirtmektedir: “Otomobillerin veya bunların şanzımanlarının mülkiyetinin derhal tescili, Sicil Dairesinin tarifeleriyle ilgili olmayan idari düzenlemelerle kısıtlanamaz veya sınırlandırılamaz. Ceza veya patent nedeniyle olağan durumdaki borçların varlığı, otomobillerin Sicile tesciline veya devrine engel olamaz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir