Alan ve konfor açısından fark yaratan SUV nasıl çalışıyor?
Uzun yıllardır Honda yerel pazardaki SUV’larda referans noktasıydı. En çok satan marka olduğu için değil, her segmentte insanların en çok istediği modellere sahip olduğu için. İlk kez onunla oldu CR-Vorta modeller arasında yer aldı ve daha sonra kompakt modellerle artırıldı HR-V.
Marka artık aynı niyeti taşıyor. ZR-VArjantin’de bir aydan biraz fazla bir süredir satışa sunulan ve yukarıda adı geçen modellerle aynı referansları oluşturmak için güçlü argümanlara sahip yepyeni SUV.
Ayrıca, ilk sürüm Şirketin şu anda yerel pazarda sunduğu en büyük model olan yepyeni Pilot’un ön satışına başladığı Kasım 2019’dan bu yana Japon markadan yeni bir aracın ön satışı başladı.
ZR-V ile birlikte sunulacak tek bir mekanik konfigürasyon ancak iki donanım seviyesiyle HR-V ve CR-V modelleri arasında yer alacak.
İkincisinin platformunda üretilen yeni SUV, ithal olarak geliyor. Meksika ve diğerlerinin yanı sıra Volkswagen Taos, Ford Territory, Toyota Corolla Cross veya Renault Koleos gibi modellerle rekabet edecek, dolayısıyla bir referans noktası olmaya çalışmak karmaşık bir iş olacak.
Bu modelin özelliklerinden biri, Amerika Birleşik Devletleri veya Avrupa gibi diğer pazarlarda, HR-V olarak satılır. Ancak bu son modelin yeni nesli Brezilya’dan ithal edilerek yerel pazara ulaşıyor.
Yeni bir SUV’un röntgeni
Yeni Honda ZR-V, aynı mekaniği paylaşan iki donanım seviyesinde (LX ve Touring) mevcuttur: benzinli bir motora sahiptir 2,0 litre 157 beygir gücü.
Bir eşlik ediyor CVT otomatik şanzıman (sürekli değişken oranlar) direksiyon simidi kulakçıklarıyla birlikte sunulur ve yalnızca önden çekişli konfigürasyonla sunulur. Dört tekerlekten çekişli bir versiyonun ortaya çıkması planlanmıyor.
ZR-V modern bir tarz sergiliyor ancak onu diğerlerinden ayıran hiçbir şey yok. Hatları, yeni nesil HR-V ve CR-V (Ocak ayında gelecek) tarafından sergilenenlerin yarısı kadardır. Yani sade ve zarif bir figürü var ama pek dikkat çekmiyor. Bu özelliğe değer veren birçok kişi var.
Genel olarak çok iyi oranlanmış bir siluettir ve dikkat çeken tek bir ayrıntı vardır: tekerlek davlumbazı bu model için seçilen lastiklerden (215/60 R17) çok daha büyüktür ve biraz “hava” kalmıştır. ”.
Her durumda, bu estetik detayı bir kenara bırakırsak, bize öyle geliyor ki, bu önlemi tercih etmek ve daha düşük profilli daha büyük bir tekerleğin cazibesine kapılmamak, daha sonra davranışa yansıdığını göreceğimiz mükemmel bir karar oldu. .
İçeride de ağırbaşlılık sergileniyor ancak şekil ve yüzeylerin daha cüretkar bir oyunu açıkça görülüyor. Örneğin, iki ön koltuk arasında vites seçme konsolundan orta kol dayanağına giden ve bazı komutları bir araya toplayan bir “köprü” bulunmaktadır.
Ayrıca tüm panel boyunca uzanan ve klima çıkışlarını gizli bırakan petek ızgarası da yenidir. İç mekana özel bir uyum kazandıran zarif bir çözüm.
algılanan kalite çok yükseksegment ortalamasının oldukça üzerindedir. Kaplamalar ve ekler çok düzgün ve her şey olağanüstü bir sağlamlık hissi veriyor. Herhangi bir düğmeye basıldığında, herhangi bir düğme çevrildiğinde veya kapılar kapatıldığında da aynı algı ortaya çıkıyor.
O arkadaki alan çok geniş, hem baş hem de bacak yüksekliğinde. 1,85 metre boyunda iki yetişkin ve bir reşit olmayan kişi çok rahat seyahat edebilir. Arkadaki yolcuların kullanımında iki USB bağlantı noktası var (önde üç tane artı bir kablosuz telefon şarj cihazı var) ancak onlar için doğrudan havalandırma yok.
A eleştirilebilir nokta içeriden bagajda görünüyor. ZR-V, bagajda taşınan yükü gizlemeye yarayan, neredeyse “birinci sınıf yarım gölgeye” benzeyen esnek bir kapakla birlikte gelir ancak üzerine neredeyse hiçbir şey koyamazsınız: Ağır bir ceket direncinizi aşar.
Ek olarak, içeriye sızan tek ses oradan geliyor; bu da geleneksel, sert bir kapağın bu sızıntıyı sınırlamaya yardımcı olabileceğini gösteriyor.
Bu sesleri hissetmek için arkadan gitmeniz gerekiyor çünkü sürüş konumundan hiçbirini duyamıyorsunuz. Orada her şey sakin ve dingin. Tek bir ses yok, ne yatak, ne motor, ne de aerodinamik. kabin ses yalıtımı dikkat çekici. Direksiyon simidine, pedallara veya seçiciye de herhangi bir titreşim aktarılmaz. Ve bu nitelikler, yüksek konfor seviyelerine büyük ölçüde katkıda bulunuyor.
Dinamik olarak başka bir 10. Öncelikle sürüş konforu için. Süspansiyon şeması yoldaki düzensizlikleri iletmiyor ve sadece kurulum değil, aynı zamanda seçilen lastikler de buna katkıda bulunuyor. İkincisi, davranışı, mantıksal tepkiler ve virajlarda büyük kolaylıkla gezinme yeteneği ile çevik yol tutuşuna izin vermesidir. O kadar uzun bir araç değil ve bu da yardımcı oluyor.
O ayarlamak motor kutusu en iyi şekilde yanıt verir. Düşük devirlerde harika sonuçlar veren doğrudan enjeksiyonlu turbo motorun tepkisine sahip değil ancak tepki, gerektiğinde şehirde iyi bir hızda hareket etmek için fazlasıyla yeterli.
Ancak yolda, etkili bir manevra elde etmek için montajdan çok şey talep edilmesi gereken bir anda, sollama sırasında CVT kutusu nedeniyle biraz ceza veriyor.
Test edilen versiyonun (Touring) donanımı, sürüş destek sistemlerini içeriyor ve diğerlerinin yanı sıra, giriş versiyonuyla (LX) temel farklar bunlar. Çarpıcı unsurlardan biri de şu: sağ kör noktayı ortadan kaldırırarabanın o tarafının görüntüsünü orta konsol ekranına yansıtan bir kamerayı etkinleştirerek.
Liste fiyatı 56.100$ Bu sürüm onu rakiplerinin çok üstünde bırakıyor. Marka, işlem için resmi dolar fiyatının alındığını açıklasa da bayideki gerçeklik farklıdır. Bu kadar gerçek olan yeni Honda ZR-V, orta boy SUV’lar arasında referanslardan biri haline geliyor.
Veri Sayfası
Uzunluk: 4.568 mm
Genişlik: 1.840 mm
Yükseklik: 1.620 mm
Dingil mesafesi: 2.655 mm
Ağırlık: 1.453 kg
Gövde: 389 dm3
Yakıt deposu: 57 litre
Motor: Benzin, 2,0 litre
Güç: 6.500 rpm’de 157 HP
Tork: 4.200 rpm’de 185 Nm
Önden çekişli
Şanzıman: CVT otomatik
Maksimum hız: 178 km/saat
Hızlan. 0-100 km/saat: 9 saniye
Ortalama tüketim: 9,3 L/100 km
teçhizat
ABS ve stabilite kontrolü
Ön ve ön yan hava yastıkları
Ön perde ve diz hava yastıkları
uyarlanabilir hız sabitleyici
Otonom acil durum freni
Şerit tutma sistemi
kör açılı kamera
Yorulma sensörü
Yokuşta Kalkış Desteği
Ön ve arka park sensörleri
Anahtarsız giriş ve uzaktan motor çalıştırma
Elektrikli ayarlı sürücü koltuğu
Çift bölgeli klima
9″ multimedya dokunmatik ekran
Android Auto ve Apple Car Play
Kablosuz cep telefonu şarj cihazı
Suni deri döşeme
Sürgülü açılır tavan